Gå til innhold
Hundesonen.no

roxie88 sin "bæææ"ete EFIT


roxie88
 Share

Recommended Posts

Alarmen ringer jevnt fra kl 07 til kl 09 uten at jeg orker å stå opp. Kl 09 ringer en hyttenabo og sier at en av sauene våre er på feil side av gjerdet. Her var jeg litt for i ørska til å huske at det var EFIT dag. Jeg er derfor kommet i gang med mårrastellet når alarmen ringer i 10-tida for å minnne meg på det :ahappy:

Kl 10 Et av lammene til en sau med jurbetennelse venter ivrig på at jeg skal komme å mate ham med flaske

IMG_1104_zps07e02ffe.jpg

Kl 11 er jeg kommet meg inn, dør litt på meg av lykke over å ha funnet en liten bit sjokolade i kjøleskapet. Smaker fantastisk til kaffen!

IMG_1106_zpsaec33104.jpg

Kl 12 nerder jeg på data mens dyra slumrer.

IMG_1107_zpse92fa738.jpg

Rundt 12.30 oppdager jeg at måsen min Ulf har lyst på frokost han også.

IMG_1109_zpsec66987a.jpg

Kl 13 er jeg hos en veninne som er bortreist på ferie for å vanne kjøkkenhagen hennes.

IMG_1120_zps8515879b.jpg

Etterpå tok jeg med Blix på en fotballbane som er nedlagt for å øve litt lydighet. Typisk nok var det masse kyr der som bare hoppa over nettinggjerdet for å komme seg inn men vi fikk trent litt iallefall.

IMG_1124_zpsaaa8d059.jpg

Hjemme igjen, rundt 14.30 går jeg for å mate kopplamma.

IMG_1133_zps2b5cc929.jpg

Kl 15 spiser jeg middag mens jeg titter på tv-serien Mom.

IMG_1134_zps64bbd2fc.jpg

Kl 16 leser jeg om gjeting med pumi

IMG_1135_zps097ac44a.jpg

Rundt kl 18 går vi i kveldsfjøsen og slipper samtidig ut de to siste sauene som har stått inne pga jurbetennelse. De ble veldig veldig glad for å komme seg ut på grønt gress! :ahappy:

IMG_1137_zpsdc8f8a18.jpg

I 19-tida vanner og luker jeg i potetlandet mitt (håper det kommer opp potet til slutt :P )

IMG_1141_zps7854d238.jpg

Kl 20 forteller katten meg at det er på tide at vi går inn

IMG_1142_zpsa370b1cf.jpg

Kl 21 nerder jeg på sonen igjen

IMG_1144_zpse8d82a74.jpg

Kl 22 oppdager jeg enda en sau som har rømt på feil side av gjerdet og som er rimelig desperat fordi hun glemte vist å ta med seg lammene i sitt fluktforsøk. Dustesau.

IMG_1145_zps9fc24fa3.jpg

Kl 24 går jeg for å gi kopplammene dagens siste måltid. Oppdager det svømmer en mus i bøtta med melk jeg har laget til - ææææææsj!! 10 liter melk rett i sluken. Heldigvis har jeg katten med meg ned til fjøset, først skjønte hun ikke at det var en mus men så vasket hun all melka av den og spiste den :P Nasty. Men musa slapp å lide mer iallefall.

IMG_1146_zpsc10e452f.jpg

Rundt kl 01 er jeg ferdig med dagens gjøremål og hundene får tisse før vi legger oss. Det er så HERLIGT at det er lyst hele døgnet :D

IMG_1148_zpsd8639c8a.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et NYDELIG sted du bor! Slik vil jeg også bo! :wub:

Ååå så koselig at du synes det :D

Så fint du har det :D Jeg vil også bo på gård!

Tusen takk :D

Fineste Bæene! Hvor mange kopplam har dere?

Vi har rundt 25 stk så alle fikk ikke være med på bildet :ahappy: Kan hende det blir flere, vi må se det litt an hvordan det går med de søyene som har hatt jurbetennelse - om de klarer å produsere nok mat til to lam bare med en spene som fungerer. Så de lammene får melk to ganger om dagen ute en periode fremover til vi ser om de må tas i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg et kopplam eller to en sommer for å se om jeg trives med sau. :wub:

Jaaa det må du få deg :D Sauer er skikkelig herlige dyr altså når man blir litt kjent med de :wub: Og det er skikkelig kos med kopplam men 25 er litt mange fordi jeg får så lite tid til hvert enkelt iforhold til når man har 10-12 stykker som vi har brukt å ha før :ahappy:

Idyll jo!

Du må jo gjete med Pumien :aww:

Vi skal på gjeterkurs i sommer, så da får vi se hva som bor i pumisen :icon_redface::D Han er veeeeeldig interessert i sauene da men om det ligger gjeterinnstinkt der vil vise seg :P

Angus skulle likt å være med hjem til deg! Han elsker sauer :D og ja, du må da gjete med pumien! :D

Angus er hjertlig velkommen, jeg er ikke like sikker på at sauene elsker ham tilbake men pytt pytt :D

Pumi! :wub:

:D

SÅNN vil jeg bo! For en fin dag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så koselig kommentar, bare å komme å bo - vi trenger flere folk her :ahappy::D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig sted! Hvor er det du bor, egentlig? :)

Red: og jeg likte klippen på Havanaisen din veldig godt, så fin og kort :D

Så koselig, jeg bor på Helgelandskysten i Nordland (på ei øde øy :D Ok ikke helt øde da men ganske øde ;) )

Takk for kommentar om klippen, hver gang jeg har klippet ham tenker jeg at neste gang så får jeg dra til hundefrisør :P Jeg liker å ha ham kortklippet, det er veldig lite pelsstell når han er så kort :) Omtrent ikke-eksisterende :D

Du sender alt for lite snapper av hva du gjør om dagene, det ser jeg klart og tydelig! Visste ikke at du hadde det så travelt, jeg :cowboy::superhero:

Hihi husker aldri å sende snapper jeg, alt for distre :P Skal sende deg i morgen hvis jeg gjør noe spennende - kun til ære for deg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...