Gå til innhold
Hundesonen.no

"Profesjonell" rasevalgtest - stemmer det overens med ditt valg?


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sikkert greit å ha i bakhodet at denne testen er laget i USA for et amerikansk publikum? Hundehold er litt annerledes der borte på en del ting. Som for eksempel at det med mer enn en times tur er MYE

At man får opp hunder som man ikke kunne tenkt seg er jo greit nok, det finnes jo flere som passer til samme aktivitetsbehov osv, selv om man kanskje ikke kunne tenkt seg alle av dem pga utseende, hel

Hundeholdet mitt er jo helt feil, jeg skulle jo hatt American Fox hound Alternativt australsk terrier, bearded collie eller bedlington. På side to stod samojed, på side 3 finsk spets. 99% match på

Haha! Vi fikk akkurat de samme alternativene - surprise! :P

Men ingen Engelsk mastiff liksom :(

Jeg likte ikke testen. Fikk Akita på første, en hund som jeg absolutt ikke kan tenke meg.

Etter å ha tilpasset svarene mine klarte jeg å holde Bullmastiff som "runner up". Og da tilpasset jeg svarene mine til noe som i min mening ikke passer til Bullmastiff.

Altfor få og ekstreme alternativer, og for få hunderaser.

Men alltid gøy med slike tester da! :)

Tenker det samme. Akita er og vil alltid være fullstendig uaktuelt. Og jeg prøvde å svare så ærlig som mulig. Etterpå hadde jeg en litt mer tilpasset svarrunde, men endte opp med samme alternativer i tillegg til noen andre jaktraser (setter, spinone og coonhound).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Svarte så erlig som mulig og først så traff jeg dårlig for jeg bomma på vektklassen

Neste så ble det GSP på første

Fikk tolv valg og av dem var det seks fuglehunder

tre gjeterhunder

tre terriere

Traff i hvertfall med 50% da hihi

Korthåret vorsteh hund på første da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde tydeligvis hatt en am cocker. Rent bortsett fra at jeg ikke synes de er noe fine i det hele tatt da. Men av de neste på lista kunne jeg kanskje ha tenkt meg en engelsk cocker eller en basset, og så passer jeg visst til å ha wheaten også. Jeg regner med at jeg ikke fikk beardis som forslag fordi jeg ikke vil groome hund hver eneste dag. Jeg tror ingen av beardiseierne jeg kjenner (og jeg kjenner mange) børster hunden sin mer enn et par ganger i måneden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noen som følger anbefalingene fra sånne tester jeg? :|

Kanskje derfor så mange hunder blir omplassert når man finner ut at de absolutt ikke passet inn i livsstilen likavel....

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brittany.. tror ikke det nei. Så Irsk setter, nope. Labrador på tredje, den er under vurdering da.

Canan hund, Foxhound, Pharaohund, BC, cocker, Australian cattle dog og pointer blant top 10 (alle innenfor 97 % match) hm.. spriket veldig dette, hehe.

Njæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noen som følger anbefalingene fra sånne tester jeg? :|

Helt sikkert noen som tar utgangspunkt der. En stor del av dem regner jeg med faller av når de gjør mer research, og så en del som finner ut det ikke er rasen for dem etter å ha kontaktet raseklubb/oppdrettere, og til slutt en bitteliten prosentandel som kjøper fra oppdretter som ikke er veldig selektiv i valpekjøpere. Tenker jeg da. :P (Altså ikke basert på fakta :lol: ) Om en får rottis, husky eller breton som forslag, skal det ikke mange minuttene med google-søking til for å skjønne at de passer best til aktive mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

98% på Bearded Collie (pleide å være drømmehunden sånn i 7 års alderen). På andre plass var Shetland Sheepdog med 97%, så var jo ikke helt på jordet det akkurat, men etter det kom en hel haug terriere og det er et stort nei og fullstendig bom :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde hatt Flat Coated Retriever jeg. Men jeg er ikke noe glad i Retriever-typene dessverre, ikke min type hund :sleep:
Etterfulgt av i bestemt rekkefølge: Labrador, Pointer, Caanan Dog, Chesapeake Bay Retriever, German Shortet Pointer, Golden Rertiver.

Egentlig ingen raser som direkte tiltrekker meg, men skulle jeg valgt noe ville jeg hatt Golden (jakttype) og Flat evt. Me nei, holder meg til gjetere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt en del på denne testen de siste 3 ukene hvor vi har vært i Spania og Portugal.

Ser at mange har fått breton oppgitt som en passende hunderase, men man ser jo ikke så mange av de hjemme.

Her er breton veldig populære.

Både på utstillingene vi har vært på, og når vi har møtt hunder ellers så har det vært uventa mange breton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Klematis

Dette med aktivitetsnivået var jo triste greier, da...

Jeg fikk Cairn terrier på første, fem andre terriere og en mini schnauzer etter det, og ingen av de kunne jeg tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...