Gå til innhold
Hundesonen.no

"Profesjonell" rasevalgtest - stemmer det overens med ditt valg?


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Kom over denne rasevalgtesten, som visstnok skal være laget av profesjonelle. Stemmer resultatet du får på testen over med rasen du har i dag, evt. er resultatet en rase du kunne tenke deg?

http://www.animalplanet.com/breed-selector/dog-breeds/questionnaire/page1.html?question=1

Jeg har whippet, og testen sa at den perfekte rase for meg er breton. Vel... don't think so :lol:

Edit: Så ikke at det var "runner ups", de øvrige forslagene var KUN terriere av ymse sorter bortsett fra amerikansk vannspaniel..... eh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sikkert greit å ha i bakhodet at denne testen er laget i USA for et amerikansk publikum? Hundehold er litt annerledes der borte på en del ting. Som for eksempel at det med mer enn en times tur er MYE

At man får opp hunder som man ikke kunne tenkt seg er jo greit nok, det finnes jo flere som passer til samme aktivitetsbehov osv, selv om man kanskje ikke kunne tenkt seg alle av dem pga utseende, hel

Hundeholdet mitt er jo helt feil, jeg skulle jo hatt American Fox hound Alternativt australsk terrier, bearded collie eller bedlington. På side to stod samojed, på side 3 finsk spets. 99% match på

Nja... på aktivitetsnivå er 30-45 minutter det meste man kan velge??? I call bullshit! :-P

Brittany 99% match

Nok en bullshit :-P fuglehund liksom??

andre plass: Australian Cattle Dog

tredje: Border Collie

fjerde: Canaan Dog

femte: German Shorthaired Pointer

tok med andre - femteplass siden alle var på 98%!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk Breton på første. Ikke en rase jeg kan tenke meg i det hele tatt... på de neste tre plassene som bc (som jeg har) og engelsk/am. cocker spaniel (nei, takk), og en terriersak (no way).

så... den traff ikke så veldig godt. savnet spørsmål om hva man vil bruke hunden til. feks agility, jakt, familiehund osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brittany (hva er det? Breton?) og Australian cattle dog. Tror ikke det :P

Parson kom litt lengre nede på lista da, 97%, den er den eneste av forslagene jeg kunne vurdert. Synes den mangler et spm som utelukket jakthunder om man ikke driver med denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk australsk terrier på første (96 %)! Min favoritt.

Ellers norwich terrier, cairn terrier, parson russel terrier, smooth coated terrier, sealyham terrier og dvergschnauser som runners-up (95 %). Jeg foretrekker terriere, så god match for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

1 Australian Shepherd 99% (mjaaa?)

2 Breton 99% (nei)

3 Toller 99% (nei)

4 Tervueren 98% (definitivt!)

En haug med fuglehunder, 2 gjeterhunder og 2 selskapsraser på lista :P Jeg er ikke så imponert over lista... En annen ting, 30-45 min som maks aktivitet man kan velge...?

Edit: I følge den siden er tervueren vanskelige å trene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Am.cocker...

Og div jakthunder og terriere som runner up.

Håper ingen uerfarne som MÅ ha raser som kommer overens med smådyr tar den testen :|

Puli var ikke på lista. Ikke en eneste gjeterhund faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg er til dels enig. Hvis en bytter om på resultatet. Jeg fikk Belgian Malinois på første plass, og Beauceron på andre plass. Bytt om plasseringene på de, så skal jeg si meg enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeholdet mitt er jo helt feil, jeg skulle jo hatt American Fox hound ;)

Alternativt australsk terrier, bearded collie eller bedlington. På side to stod samojed, på side 3 finsk spets. 99% match på st.bernhard, husky, shih tzu, husky, westie, yorkie og malamute...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig imponert over testen, selv om resultatet ikke ble helt på jordet. Ingen av rasene jeg fikk er interessante for meg, men det var nesten bare fuglehunder, og det er jo det jeg har. Setterne nådde ikke opp da, sikkert fordi jeg sa at jeg ikke ville ha noe pelsstell, og de showsetterne du finner i USA har jo massevis av pels.

Topp tre var korthåret vorsteh, pointer og alaskan malamute. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Irsk Setter

Border Collie

Brittany

Fikk ikke det helt til å stemme overrens med svarene mine om å ikke jakte, være veldig trenbar, never leav my side o.l. Border Collie passer selvsagt, men jeg klarer ikke helt å få noen fuglehund til å havne under svarene mine :P Tipper nesten det er bare pga jeg tok de mest aktive boksene rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...