Gå til innhold
Hundesonen.no

Er Petworld faktisk Norges største nettbutikk for dyr?


simira
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei! Mitt navn er Kaia Rugseth, jeg er en av de nye eierne i Petworld. Det stemmer at firmaet er kjøpt opp av meg, Bendic Klevstadberget (som er ny daglig leder) og Gorm Håland. Firmaet som eier Petwo

Hei igjen! Ser det fremdeles er noen som er usikre på hvem som eier Petworld. Proff.no oppdateres svært sjelden, i følge nettsiden var siste oppdatering av aksjonær gjort i 2016. Petworld ble solgt og

Dere har definitivt gode priser og godt utvalg, så er fint å kunne handle fra Petworld med god samvittighet igjen Jeg, og sikkert flere med meg, slutta å handle hos Petworld etter at vi fant ut hvem

30 minutes ago, Perfect Image said:

Spiller ikke så mye rolle for meg til eller fra, men jeg handlet der igår på nettbutikken og da er det hagen-ehandel som kom opp på kvitteringen til klarna.

Ja, firmaet heter dessverre Hagen E-handel. Det er kjøpt opp av disse tre, men har fortsatt samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Ja, firmaet heter dessverre Hagen E-handel. Det er kjøpt opp av disse tre, men har fortsatt samme navn.

Da tjener de penger på det, til deres lykke. Dattera deres er en av norges største instagramprofiler (iallefall tidligere), og har en offentlig blogg hvor de skryter av hvordan de bor livets lykkelige designerdager i Kypros med dyre reiser, dyr mat og picture perfect lebens. Alt fra en basis i å tjene styggmye penger på hodeløs hundeavl som gjorde de utestengt fra NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kangerlussuaq said:

Da tjener de penger på det, til deres lykke. Dattera deres er en av norges største instagramprofiler (iallefall tidligere), og har en offentlig blogg hvor de skryter av hvordan de bor livets lykkelige designerdager i Kypros med dyre reiser, dyr mat og picture perfect lebens. Alt fra en basis i å tjene styggmye penger på hodeløs hundeavl som gjorde de utestengt fra NKK.

Hva mener du med det? De eier ikke Hagen E-handel AS lengre.

Hvordan de lever av penger de har tjent tidligere (og jeg tillater meg å tro at det er litt annet en bare rovavl bak det) er det lite noen kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Hva mener du med det? De eier ikke Hagen E-handel AS lengre.

Hvordan de lever av penger de har tjent tidligere (og jeg tillater meg å tro at det er litt annet en bare rovavl bak det) er det lite noen kan gjøre noe med.

Er vi 110% sikker på det?

Som jeg skrev: Alt fra en basis i å tjene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Kangerlussuaq said:

Er vi 110% sikker på det?

Som jeg skrev: Alt fra en basis i å tjene :) 

Jeg har ingen grunn til å tro at de som holder til i Oslo og sier de har kjøpt opp hele firmaet lyver. Jeg fikk til svar i e-posten at de var klar over ryktet til Hagen og at firmaet ikke har noe med dem å gjøre lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Jeg har ingen grunn til å tro at de som holder til i Oslo og sier de har kjøpt opp hele firmaet lyver. Jeg fikk til svar i e-posten at de var klar over ryktet til Hagen og at firmaet ikke har noe med dem å gjøre lengre.

Så rart at de ikke endrer navn da. Det er jo et virkelig dårlig rykte å dra med seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet at dette er å spore litt av, men vi kjøpte en labradorunghund for ca 13-14 år siden, som dessverre gikk bort i mai i fjor. Vi kjøpte ham fra en mann som igjen hadde kjøpt ham som valp fra denne oppdretteren det er snakk om. Jeg var veldig ung da vi anskaffet oss Nemo, som han het, og husker ikke noe fra da vi fikk ham, men det jeg husker er at han har vært der så og si hele livet mitt. Derfor, nå etter at han gikk bort, har det vært itt surr med å finne igjen papirene hans, som har ligget bortgjemt veldig lenge. Først i dag greide jeg å finne dem, og jeg må si jeg var overlykkelig for å endelig kunne få svar på hvor hunden min kom fra! Så jeg sjekket det som var av papirer osv, og søkte meg opp på det som sto, til tross for at jeg så at fødselsdatoen var feil. I tillegg så jeg at navnet var noe annet enn det jeg trodde. Jeg hadde alltid trodd at han hadde omtrent 25% flat coated i seg, men det sto at han var renraset og hadde oppdretternavnet Hollerudhagen's Nemo. Uansett, da jeg gjorde litt research og så meg rundt, fant jeg forumene osv som denne, og jeg kjente bare at det var litt skuffende. For endelig hadde jeg funnet papirene hans, og skulle finne ut hvem han egentlig var, også gikk ikke det likevel. Jeg spurte foreldrene mine om litt diverse, og de sa bare at jeg ikke kan stole på noe særlig som står i de papirene, det hadde veterinæren og mannen vi hadde kjøpt Nemo av sagt fra da vi fikk ham. Det var det, da får jeg vel ikke vite hvem, eller fra hvor han er. Men tross alt dette, så var ifølge foreldrene mine vår største frykt da vi fikk Nemo, at HD og slike problemer skulle gå i arv til ham, siden han hadde blitt avla på den måten som det beskrives, men det fikk han heldigvis aldri. Nemo var alltid min beste venn, og den mest fantastiske hunden noen kunne tenke seg. Hele nabolaget var i sorg da han gikk vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Elida said:

Jeg vet at dette er å spore litt av, men vi kjøpte en labradorunghund for ca 13-14 år siden, som dessverre gikk bort i mai i fjor. Vi kjøpte ham fra en mann som igjen hadde kjøpt ham som valp fra denne oppdretteren det er snakk om. Jeg var veldig ung da vi anskaffet oss Nemo, som han het, og husker ikke noe fra da vi fikk ham, men det jeg husker er at han har vært der så og si hele livet mitt. Derfor, nå etter at han gikk bort, har det vært itt surr med å finne igjen papirene hans, som har ligget bortgjemt veldig lenge. Først i dag greide jeg å finne dem, og jeg må si jeg var overlykkelig for å endelig kunne få svar på hvor hunden min kom fra! Så jeg sjekket det som var av papirer osv, og søkte meg opp på det som sto, til tross for at jeg så at fødselsdatoen var feil. I tillegg så jeg at navnet var noe annet enn det jeg trodde. Jeg hadde alltid trodd at han hadde omtrent 25% flat coated i seg, men det sto at han var renraset og hadde oppdretternavnet Hollerudhagen's Nemo. Uansett, da jeg gjorde litt research og så meg rundt, fant jeg forumene osv som denne, og jeg kjente bare at det var litt skuffende. For endelig hadde jeg funnet papirene hans, og skulle finne ut hvem han egentlig var, også gikk ikke det likevel. Jeg spurte foreldrene mine om litt diverse, og de sa bare at jeg ikke kan stole på noe særlig som står i de papirene, det hadde veterinæren og mannen vi hadde kjøpt Nemo av sagt fra da vi fikk ham. Det var det, da får jeg vel ikke vite hvem, eller fra hvor han er. Men tross alt dette, så var ifølge foreldrene mine vår største frykt da vi fikk Nemo, at HD og slike problemer skulle gå i arv til ham, siden han hadde blitt avla på den måten som det beskrives, men det fikk han heldigvis aldri. Nemo var alltid min beste venn, og den mest fantastiske hunden noen kunne tenke seg. Hele nabolaget var i sorg da han gikk vekk.

Uansett opphavet til hunden du er vokst opp med så kos deg masse med minnene. Hunden var like fantastisk uansett hvor han kom fra :)
Men hvis du ønsker en ny labrador så er det så klart en fordel å undersøke litt bedre før kjøp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Elida said:

Jeg vet at dette er å spore litt av, men vi kjøpte en labradorunghund for ca 13-14 år siden, som dessverre gikk bort i mai i fjor. Vi kjøpte ham fra en mann som igjen hadde kjøpt ham som valp fra denne oppdretteren det er snakk om. Jeg var veldig ung da vi anskaffet oss Nemo, som han het, og husker ikke noe fra da vi fikk ham, men det jeg husker er at han har vært der så og si hele livet mitt. Derfor, nå etter at han gikk bort, har det vært itt surr med å finne igjen papirene hans, som har ligget bortgjemt veldig lenge. Først i dag greide jeg å finne dem, og jeg må si jeg var overlykkelig for å endelig kunne få svar på hvor hunden min kom fra! Så jeg sjekket det som var av papirer osv, og søkte meg opp på det som sto, til tross for at jeg så at fødselsdatoen var feil. I tillegg så jeg at navnet var noe annet enn det jeg trodde. Jeg hadde alltid trodd at han hadde omtrent 25% flat coated i seg, men det sto at han var renraset og hadde oppdretternavnet Hollerudhagen's Nemo. Uansett, da jeg gjorde litt research og så meg rundt, fant jeg forumene osv som denne, og jeg kjente bare at det var litt skuffende. For endelig hadde jeg funnet papirene hans, og skulle finne ut hvem han egentlig var, også gikk ikke det likevel. Jeg spurte foreldrene mine om litt diverse, og de sa bare at jeg ikke kan stole på noe særlig som står i de papirene, det hadde veterinæren og mannen vi hadde kjøpt Nemo av sagt fra da vi fikk ham. Det var det, da får jeg vel ikke vite hvem, eller fra hvor han er. Men tross alt dette, så var ifølge foreldrene mine vår største frykt da vi fikk Nemo, at HD og slike problemer skulle gå i arv til ham, siden han hadde blitt avla på den måten som det beskrives, men det fikk han heldigvis aldri. Nemo var alltid min beste venn, og den mest fantastiske hunden noen kunne tenke seg. Hele nabolaget var i sorg da han gikk vekk.

Det er det som er det tragiske: Labradoren er en fantastisk hunderase som i de fleste tilfeller ikke tar enorm skade av å bli rovavlet og vokse opp i en kjeller. Den blir stort sett en fantastisk hundevenn, og er man heldig så beholder den også helsa. Det er ikke hundene som kom(mer) ut fra "the Hagens" som det er noe galt med, det er folkene som står bak avlen det er noe galt med. Menneskene som utnytter en snill og god hunderase, for penger. Labradoren fortjener bedre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Mitt navn er Kaia Rugseth, jeg er en av de nye eierne i Petworld. Det stemmer at firmaet er kjøpt opp av meg, Bendic Klevstadberget (som er ny daglig leder) og Gorm Håland. Firmaet som eier Petworld.no heter fremdeles Hagen E-handel, men vi er godt i gang med prosessen med å endre navn til Petworld Norge AS. Familien Hagen har ikke lenger noe med dette firmaet å gjøre, de har vært helt ute av dette siden november 2017. Vi var ikke klar over familiens bakgrunn da vi kjøpte firma, men har blitt kontaktet av flere som har fortalt oss diverse historier. Vi har ingenting med dette å gjøre, og håper at dere er villige til å gi Petworld en ny sjanse! Vi ønsker å kunne tilby dere gode produkter til en god pris, og er alltid åpne for å høre på deres tilbakemeldinger dersom det skulle være noe. Send oss gjerne en e-post om det er noe mer dere lurer på. Ellers ønsker vi dere alle hjertelig velkommen til butikkåpningen lørdag 21. april klokken 10.00, i Refstadveien 60 på Bjerke!  

  • Like 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kaiarugs skrev:

Hei! Mitt navn er Kaia Rugseth, jeg er en av de nye eierne i Petworld. Det stemmer at firmaet er kjøpt opp av meg, Bendic Klevstadberget (som er ny daglig leder) og Gorm Håland. Firmaet som eier Petworld.no heter fremdeles Hagen E-handel, men vi er godt i gang med prosessen med å endre navn til Petworld Norge AS. Familien Hagen har ikke lenger noe med dette firmaet å gjøre, de har vært helt ute av dette siden november 2017. Vi var ikke klar over familiens bakgrunn da vi kjøpte firma, men har blitt kontaktet av flere som har fortalt oss diverse historier. Vi har ingenting med dette å gjøre, og håper at dere er villige til å gi Petworld en ny sjanse! Vi ønsker å kunne tilby dere gode produkter til en god pris, og er alltid åpne for å høre på deres tilbakemeldinger dersom det skulle være noe. Send oss gjerne en e-post om det er noe mer dere lurer på. Ellers ønsker vi dere alle hjertelig velkommen til butikkåpningen lørdag 21. april klokken 10.00, i Refstadveien 60 på Bjerke!  

Dere har definitivt gode priser og godt utvalg, så er fint å kunne handle fra Petworld med god samvittighet igjen :) Jeg, og sikkert flere med meg, slutta å handle hos Petworld etter at vi fant ut hvem som eide det før dere.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2018 at 2:05 PM, kaiarugs said:

Hei! Mitt navn er Kaia Rugseth, jeg er en av de nye eierne i Petworld. Det stemmer at firmaet er kjøpt opp av meg, Bendic Klevstadberget (som er ny daglig leder) og Gorm Håland. Firmaet som eier Petworld.no heter fremdeles Hagen E-handel, men vi er godt i gang med prosessen med å endre navn til Petworld Norge AS. Familien Hagen har ikke lenger noe med dette firmaet å gjøre, de har vært helt ute av dette siden november 2017. Vi var ikke klar over familiens bakgrunn da vi kjøpte firma, men har blitt kontaktet av flere som har fortalt oss diverse historier. Vi har ingenting med dette å gjøre, og håper at dere er villige til å gi Petworld en ny sjanse! Vi ønsker å kunne tilby dere gode produkter til en god pris, og er alltid åpne for å høre på deres tilbakemeldinger dersom det skulle være noe. Send oss gjerne en e-post om det er noe mer dere lurer på. Ellers ønsker vi dere alle hjertelig velkommen til butikkåpningen lørdag 21. april klokken 10.00, i Refstadveien 60 på Bjerke!  

Nice! Rett over gaten for jobben min (Hestesportens Hus på Bjerke) - har sett skiltet deres der nå i lang tid og lurt på om dere faktisk skulle starte butikk eller om det kun var lager og/eller administrasjon.
:-)

Susanne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SusanneL said:

Nice! Rett over gaten for jobben min (Hestesportens Hus på Bjerke) - har sett skiltet deres der nå i lang tid og lurt på om dere faktisk skulle starte butikk eller om det kun var lager og/eller administrasjon.
:-)

Susanne

 

Haha, jobber du faktisk der? Er det faktisk en hesteutstyrsbutikk der, eller "bare" travgreier? Jeg bor jo rett borti gata og bruker smådyrklinikken på Bjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Haha, jobber du faktisk der? Er det faktisk en hesteutstyrsbutikk der, eller "bare" travgreier? Jeg bor jo rett borti gata og bruker smådyrklinikken på Bjerke.

Hestesportens hus er er ikke hestebutikk, men på andre siden av travbanen ligger tomatrav. Mye travgreier, men greit utvalg i dekken, grimer osv til alle typer hester. Og pleier å ha veldig godt utvalg av pleiemidler, fluespray osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, Mirapusen. Hestebutikken ligger på andre siden av travbanen mens Hestesportens hus ligger mot Trondheimsveien og der er det kontorene til bl.a. Det Norske Travselskap (der jeg jobber), Norsk Rikstoto, Bjerke Eiendom, etc. Så jeg jobber kun på kontor der og fra vinduet mitt kan jeg se Petworld-skiltet som kom opp nylig. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Akkurat nå, Amyly skrev:

Nettbutikken eies av Petworld Oslo AS i flg "om oss" på hjemmeside. Og Petworld Oslo AS fremdeles eies 100% av Habaneras Holding AS med samme aksjonær som tidligere. Så det er nok ingen endringer i eierstruktur

Med andre ord er det fortsatt Hollerudhagen kennel som eier Petworld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at organisasjonsnummeret som står på Networld.no er feil?
Dette står på Breg

Eier av selskapet er jo samme som du linker til som det oppgies i artikkelen jeg linket til og hva som står i Brønnøysundregisteret. 

EDIT: Ah, nå ser jeg hva du mener her. Største aksjonær: Habaneras Holding, som eies av Hagen ...


 

Endret av Justisia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Ser det fremdeles er noen som er usikre på hvem som eier Petworld. Proff.no oppdateres svært sjelden, i følge nettsiden var siste oppdatering av aksjonær gjort i 2016. Petworld ble solgt og overført til oss i august 2017, Hagen var helt ute av bedriften fra november 2017. Brønnøysund har oppdatert informasjon. Ellers er det bare å sende meg en e-post om dere lurer på noe i forbindelse med salget av Petworld, eller har andre spørsmål, mailen min er kaia@petworld.no :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...