Gå til innhold
Hundesonen.no

Reserve cert


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Ok, nå føler jeg meg dum som spør om dette, men hva er egentlig reserve cert? Hva vil det si at man får reserve cert?

Reserve-cert deles ut til beste hund av CK-kvalitet som er kvalifisert til å motta cert, etter cert-vinneren.

Funksjonen til reserve-certet er at en vet hvem som skal få certet om det viser seg at det gis til hund som ikke er berettiget til å motta cert - for eksempel en hund som har blitt champion og eier glemmer å bytte klasse, en hund som mangler tilstrekkelig merittering og eier ikke forsto regelverket, en hund som er fullcertet og eier glemmer å si fra om dette, en hund som blir disket i ettertid for juks, også videre. Det er sjelden et reserve-cert gjøres om til cert.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da føler jeg meg mer opplyst om hva det er for noe! Tusen takk :D

Bare hyggelig :)

Mange synes reserve-certet er noe stort tull, men jeg må si jeg setter pris på de to som Foenix vant fra unghund i fjor - det var store utstillinger med rundt 40 tisper, og da betyr det noe at dommer valgte henne som "andre beste ikke-champion", at hun ikke "bare" fikk CK, men kunne hevde seg helt i toppen. På raser med mange påmeldte gir det jo litt mer feedback, enn om det er få påmeldte og alle blir plassert.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...