Gå til innhold
Hundesonen.no

Vips og Rusk

Recommended Posts

24 minutter siden, Christine skrev:

SÅ gøy å se forbedringen deres i år! :) Blir spennende og gøy å følge dere (som alltid) når du får stablet deg på bena igjen! 

Takk søte du. 2017 blir så bra det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Christine skrev:

Jepp! Vi får ta med oss jentene på en roadtrip eller to :ahappy: 

Vi e med!!! Hurra!!!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
24 minutter siden, Kristiin skrev:

Dere har jo hatt et kanon "debutantår"! :D 

Takk Kristin. Er veldig fornøyd selv, men gleder meg til at føreren begynner å slutte å ødelegge for hunden. ☺️😜

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk lillegullet mitt, Garp, sove rolig inn på fanget mitt. Kroppen var utslitt og Garp fikk vondere og vondere. Etter to gode dager fikk han slippe å lide mer. Han slikket meg noen ganger på hånden før han la seg rolig til inni pleddet sitt. En verdig avslutning for en hund. Løp fri og vær bekymringsløs. Vi sees lillegull ❤️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine lille Garpisen <3 No e han smertefri å kan spring der oppe sammen me alle andre hundevennan som forlot den her verden alt for tidlig ..... :hug:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja rart å tenke på at vi ikke kjente hverandre da :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, ser at lille Rusk ikke er nevnt her inne. Men hu kom i hus litt tidligere enn jeg skulle ønske, men disse pyrrene vokser ikke akkurat på trær. Så klarte endelig bestemme meg om jeg turte ta på meg valp og dermed komme lille drøye Rusk i hus mot alle odds. Hun er helsøsteren til Vips, men fra ett annet kull. Hu er allikevel veldig annerledes enn Vips, så Rusk er en helt annen hund enn Vips.

Rusk, aka tulleRusk/Hurra Torpedo/partyprinsæssa osv er en hund med mye meninger og personlighet. Hu er herlig og pyton på samme tid. Hu har mye trøkk og trøkker til på alt. Hu elsker å lage lyder og gjerne uten grunn. Dette blir det heldigvis mindre og mindre av med trening merker jeg. Hun er også dødsrask til å ta trening, men samtidig er a skikkelig umoden og blir lett forstyrret. Hu kjører på men og er ikke redd så veldig mye akkurat. Tror hun blir kul å konkurrere med i agility da hun virkelig slipper seg løs. Men jeg må få litt styr på det før vi er konkurranseklare. Hun er også til nå veldig sosial med både folk og hunder, og elsker kos. Får hun ikke kos, så gnir hun seg som en katt til folk tar hintet. Men i det siste så har hun bjeffa en del på hunder, men håper det går over nå som løpetiden kom.

Vips er verdens snilleste storesøster, som virkelig har tatt imot Rusk med åpne armer. Supertålmodig og snill. De utfyller veldig godt og er perlevenner stort sett hele tiden. Ikke alltid de vil dele ben, men de har begge respekt for hverandre og hører om de ikke vil uten at de trenger bruke så store ord. Så håper vi at det fortsetter sånn.

I sommer har jeg og Vips konkurrert mye agility og reist land og strand. Mange gode opplevelser og gode kurs for spennende instruktører. Vi kom oss endelig opp i klasse 2 i hopp, men må få på plass feltadferd i agility før vi kan begynne å plukke napp der. Ellers har vi brukt tiden til å bygge selvtillit og fart på oss begge. Vi har kanskje brukt litt tid på å komme oss opp, men den tror jeg det er vel brukt på lang sikt.

I Rally er vi nå i klasse tre og har ett napp der, usle 2 poeng unna direkte opprykk til klasse elite. Men nå er det en pause siden det er nye regler fra nyttår, og vi må trene inn nye momenter. Så mens Rusk forhåpentligvis klatrer gradene, så skal Vips henge seg på og trene hun også de nye momentene.

Vi trener også innimellom nosework og Vips har virkelig blomstret i sommer. Vi har også bestått LGT bjørk, så da er vi klare for å starte i konkurranse sånn på papiret. Håper å få trent mye med begge jentene etterhvert. Artig å se hvor forskjellig de jobber både med nosework, rally og agility. To ganske så forskjellige jenter jeg har. <3

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, mushi skrev:

Gøy med ny hund, men hvor er bildene????

Artig at du prøver så mye forskjellig med hundene :) 

Får bare feilmelding på bilder desverre.. 

må jo gjøre litt forskjellig, selv om hovedfokuset er Agility 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Denne tråden er noen år gammel. Er hunderasen fortsatt den samme utfra kun utseende? Bare morro å se om det er forandringer med årene 
    • Vi koser oss fortsatt. 38 uker idag egentlig og på torsdag var hun 3,19 kilo og ca 49-50 cm lang (ikke helt villig til måling). Så antar vi kommer opp på en ganske gjennomsnittlig vekt og lengde for nyfødt baby på termindatoen, blir spennende å måle/veie.  Siden tirsdag 3/7 (35+4 i gestasjon) har hun utelukkende ammet. Utenom en flaske daglig med pittelitt melk for å få gitt vitaminene så fullammes hun. Det turte jeg aldri å drømme om i starten av mai. Helt utrolig hvor rask den frøkna er i utvikling. Noe treg vektoppgang første dagene, men ved siste veiing viste vekten + 260 gram på 9 dager som virkelig er innafor. Så alle rundt er veldig fornøyde.  Fortsatt en del kontroller og sykehusbesøk på henne, men sånn blir det bare første året. Vi er evig takknemlig for hvor godt det har gått med henne sett situasjonen. Kunne ikke fått en friskere og finere jente. Langt ifra hvordan vi trodde veien ville bli når jeg havnet i fødsel. 
    • Vi skal kjøre strekning Kvæfjord/Harstad - Oslo og har barn (2x11 år), hunder og telt med. Vi har planlagt lite, men det er bestemt at vi skal kjøre kystriksveien og skal hovedsakelig sove i telt, men om det passer og vi får lyst kan det bli noen netter i hytte også. Har noen forlag på fine steder å stoppe? Det være seg et fint sted å slå opp et telt, et naturlandskap, hyggelig camping, eller en spennende/interessant severdighet eller annet?Vi vurderer kjøre første strekke via Lofoten og ferge til Bodø eller over Hammarøya. Vi starter turen i morgen og når vi er fremme er høyst usikkert, men senest om to uker for da er ferien min over.  Noen forslag?
    • Denne tråden er noen år siden. Ble hunderasen sånn som du trodde den gangen?  Bare morro med tilbakeblikk 
  • Nylig opprettede emner