Gå til innhold
Hundesonen.no

Vips og Rusk


Garp
 Share

Recommended Posts

Ja plutselig ble hun 12 kg! Fr er jo litt større enn pl. Men synes kelpie er kraftigere bygd enn pyrre. Men hvor Vips har gjemt kiloene sine er jeg litt usikker på. Haha.

Ja tror hun er ferdig utvokst. Så håper vi at dommeren er enig i målingene mine og lar oss få bli i medium.

Sånn er det med meg og vips også, Garp kjenner jeg jo inn og ut. Men hjelper mye å gå kurs! Får masse tilbakemeldinger og gode råd.

Tidi er sportsmodellen av kelpie da, som oppdretteren kaller henne for :aww: Veldig lettbygd. Så det forklarer kanskje hvorfor de er ganske lik i vekt. Tror hun veier mer nå da, for nå har hun faktisk lagt seg ut litt. Streken min er ikke lengre en strek :lol:

Så gøy med rally konkurranse da :ahappy: Gratulerer med napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og så litt skrytebilder 

Ja her skjer det ting for å si det mildt. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vi begynner med det siste. Sesongen fikk hva man kaller en brå avslutning. Men jeg kan se tilbake til ett "debutantår

Noen flere bilder Hehe  også her er foto tatt av Caroline Winge, Kristin Høyem og meg selv

Posted Images

Deler et bildet av vipsen for deg jeg da :D

1557333_1066389996722323_448924138205412

takk Kristin ❤️ Sorte perlen min ❤️

@MegaMarie ja hun er nok en lett kelpie ja :) vips er nå 11,5 kg, måtte justere ned mengden mat..

Vi har også greid ett napp nr to og 3. Vinner på nkk med sløyfe!! Hurra! Så barnslig stolt, haha.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Her går det ett steg frem og ett tilbake. Siden påske har Garpen slitt med ryggen sin. Vips løp inn i han med maks fart (og den er ikke liten) og endte opp med smerter i ryggen. De vil ikke gi seg helt, så han er ikke seg selv 100% lengre. SÅ sitter og tenker hele tiden om hvor langt jeg skal dra det. Men foreløpig prøver jeg det vi har kommet frem til jeg og Kiroen til Garp. (kirobehandlinger, BOTdekken før og etter tur, oppvarming før tur, Ikke de lengste/tyngste turene en periode, tren masse på balanseball og rygging, glukosamin og MSM pulver i VOH laks.) så får vi se hva fremtiden bringer.. Så alt er litt sånn sårt og vondt for tiden kjenner jeg. Orker ikke skrive mer om det akkurat nå.

Heldigvis er Vips ett stort lysglimt. Hun blir bare bedre og bedre den jenta. Koser meg maks hver eneste dag sammen henne. Vi trener jevnlig på agility, og skal gå felt og slalomkurs nå i februar og mars. Felt er vi helt blanke på, mens slalom håper jeg å få hjelp til å øke farta og bli presset litt ellers mtp innganger og sånt.

Vi trener også en del rally. Prosjekt FVF og utgangstilling begynner gi litt resultater. Målet var å få en intesitet inn i treninga og på konkurranser. HUn har vært litt sånn pliktskyldig med, men stor glede har hun ikke visst. SÅ da begynte vi helt på nytt og håper og tror at det vil hjelpe fremover. Føler det gjør det på trening, men konkurranse får jeg ikke svaret på før i mars.. Vi har to napp i klasse 1 og håper vi kan få samlet det siste og med det en mellomtittel i løpet av sommeren. Så derfor har vi også begynt å trene klasse 2 og 3. Greit å kunne variere litt for oss begge synes jeg. :) SÅ nå går vi konkurranselydighetkurs der jeg prøver å få ny innputt på rally.

Smeller trener vi nå og da. Det blir desverre litt nedpriortert pga manglende tid, men Garp elsker smeller, så da får lillesøster også trent litt på det.

I hverdagen er Vips verdens herligste. Hun er herlig enkel, men fortsatt en unghund, så vi trener på diverse småplukk. Men ellers hadde det jo blitt ganske så kjedelig, hun er jo tilnærmet perfekt i mine øyne. Haha. Hun er rolig og kosete inne og ute er det fres. Vi har gått litt på ski og det var ganske gøy. Hun trekker bra, og er enkel å ha løs i marka. Så enkel passer godt på henne. Hun er lydhør og kul. Rett og slett. Og så er hun så flink med tantabarna mine som bare forguder henne. Hun er en mester på å kose og er ganske så intens om hun får lov. Men hun er også veldig lett å avbryte.

Så det var en liten oppdatering her fra oss i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var både hyggelig og ikke på en gang... Vi har prøvd laser på ryggen til Elvis med bedre resultat enn mye annet vi har prøvd. Vet ikke om du har prøvd det? Han er fortsatt ikke bra, men går lenger of lenger mellom smertestillende.

Fint at vipsen har begynt å få på plass litt ting da! :) 

Bilder da? :D også video synes jeg er på sin plass ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja hvor skal en begynne da? Verdens beste Vips gjorde en fantastisk jobb på rallystevnet i helga. Hu gikk som ei kule på lørdag og vi klarte få 198 poeng, ble nr 2 av 40 påmeldte ekvipasjer og kan dermed skryte på oss RL1 tittel, direkte opprykk til klasse to og bronsjemerke. Det er litt stas for meg kjenner jeg. Så på søndag startet vi i klasse to med lite trening i bagasjen. Så målet var å ha det gøy. Og det klarte vi godt. Vips nøt å være i ringen begge dagene, og på søndag ble det gledeshopp både her og der. Fnis. Vi klarte jaggu 188 poeng da også, og vårt første napp i klasse to. Ganske så strålende fornøyd med lilletips og den fantastiske gleden og holdningen hun hadde i ringen. For det har vi trent mye på siden i sommer. Og treningen har definitivt fungert!! Nå skal det trenes mot neste stevne og mye mer klasse to, og mer på klasse tre. Haha, tydeligvis greit å være forberedt på neste klasse også.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Christine skrev:

Det var så flott å se på dere! Flinke begge to, og nydelige løp! :D 

(Og så utrolig gøy å se forbedringen til Vips i ringen! :wub:)

Resultatet er jo kult å ha, men den følelsen å gå med henne var bare magisk. Vi hadde samarbeid og begge ville det samme. Ha det gøy i ringen og jobbe sammen som ett team. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater på superhunden :D 

Utrolig synd med Garp. Det tar visst på for disse små og få seg litt større søsken. Blondie sine smerter kom også først da hun og Tidi hadde lekt en gang. Det var ikke der skaden oppstod, men det var først etter det hun viste smerte. Håper Garp kommer seg :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirius skrev:

Var på samme stemne, kjekt å sjå på dykk, og gratulerer med godt resultat!?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Tusen takk, så koselig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ja her skjer det ting for å si det mildt. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vi begynner med det siste. Sesongen fikk hva man kaller en brå avslutning. Men jeg kan se tilbake til ett "debutantår" som jeg er strålende fornøyd med! Vi er en fersk ekvipasje, jeg er fersk i konkurransesammenheng mtp Agility og vips er fersk og ung. Men jeg er strålende fornøyd med grunnmuren vi har bygd oss dette året. Vi har opparbeidet en flyt jeg bare elsker, vi har blitt bedre samkjørt og jeg begynner skjønne og lese Vips på en helt annen måte enn i starten av mai. Vips har opparbeidet seg en forståelse for hva ett stevne er, hun har fått mye selvtillit og hun har derfor begynt å gire opp tempoet fra 2.gir til kanskje 4. Gir. Håper jo selvfølgelig at hun har flere gir å gå på, men det har vært utrolig artig å se hva litt erfaring har gjort med hunden min. Hun har begynt å gire seg opp inne i tunneler, midt i slalomen og kjefter på meg om hun ikke er fornøyd med når jeg gir kommandoer. Hun står rolig og nesten passiv og venter på tur. Men når vi går inn i ringen og jeg tar av henne båndet så skjer det noe med henne! Da er kruttet tent gitt! 

Jeg digger bare denne hunden <3

resultatmessig har det vært mye rart og mye disk. Men jeg har hatt fokus på flyt og gode erfaringer, så det vi har fått har vi takket og bukket for. Men vi har allikevel 4 napp i hopp, og nok 1.premier til to mellomtitler ? Og en god del sløyfer rikere. ❤️ 

Så nå skal jeg ta en liten uplanlagt pause fra Agility, mens vips skal trene på å gå med andre handlere. Tenk så mye hun lærer ? Og så skal vi ta sats neste år i klasse to i hopp! We'll be back! 

Foto av Kristin høyem og Caroline Winge. Og noen meg.. haha.

IMG_3276.JPG

IMG_3278.JPG

IMG_3280.JPG

IMG_3704.JPG

IMG_2784.JPG

IMG_3985.JPG

IMG_2922.JPG

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stine skrev:

Så artig når de skjønner hva konkurranse er og girer opp! Høres ut som om dere har hatt et kjempefint "debutantår" :) Fine bilder og!

Ja det er det morsomste av alt synes jeg. At hun padler i vei i slalomen og plutselig lager gira knurrelyd! Samme i tunnelen. Så hvem bryr seg om en dustedisk eller en feil tolkning av hvor man skal da? Hunden synes jo det er så kult!!! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...