Gå til innhold
Hundesonen.no

Vips og Rusk


Garp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og så litt skrytebilder 

Ja her skjer det ting for å si det mildt. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vi begynner med det siste. Sesongen fikk hva man kaller en brå avslutning. Men jeg kan se tilbake til ett "debutantår

Noen flere bilder Hehe  også her er foto tatt av Caroline Winge, Kristin Høyem og meg selv

Posted Images

I går var begge hundene på kurs. VIps var førstemann ut på hverdagslydighet.

OMG! Hun har jo tidligere ikke vært så veldig interresert i godbiter. Ja hun har tatt de, men hun dovnet av etter 5 stk på rappen og så måtte jeg frem med leken for å få henne på nett igjen liksom. Men i går var det like kult med godbiter nesten. Og da er jeg der jeg vil være med henne. :wub: Leke eller godbit? Ja takk begge deler. :P Fikk trent på mye rart. Og for første gang følte jeg at vi faktisk trent skikkelig fvf. Var også innom håndtarget, musemattetarget og begge disse satt bra. Begynte litt på kassemetoden til innstruktøren tørt påpekte at kassen var kanskje vel stor til Vips. :ahappy: Snakk om å være blind. haha må bare le av meg selv. Begynte også litt med snurr og slalom mellom bena. Innkalling ble denne gangen utført mellom andre hunder og uten at jeg løp fra henne. Full klaff hver gang. Jenta er så kul å trene med. Blir bare artigere og artigere. Hun har helt klart begynt å modnes litt i hodet sitt. :wub: Skal på Siv Svendsenkurs neste uke, spennende å se hva vi får til der. :)

Kurs nr to var passeringskurs med Garp. Han har jo slitt mye med treningsmotivasjon de siste årene og har bare blitt verre og verre med årene. :icon_cry: Dette har vært ekstremt frustrerende for meg siden han tidvis viser tegn på genialitet når det passer han. :P Men nå etter at Vips kom i hus så er motivasjonen en helt annen. Og i går kom det på nye høyder. Vi var i nærområdet vårt, så fikk virkelig trent på det vi trenger aller mest. Passering av andre hunder. Gjengen ble sendt ut en etter en og fikk beskjed å snu om c a200m slik at vi fikk trent på passering. Jeg prøvde få det mest mulig reelt med at jeg tok han ut som jeg brukte og begynte turen som vi bruker. Han begynte på normal måte å gå tur. Snuse, skvette og kose seg. At det var andre hunder rundt var helt ok!! :| Yey! Så møttes vi på en plass og begynte mer kursliknende trening. Og søkki ta! Da våknet lilleman! Han tilbød fot og sitt (!!!) resten av kurskvelden. Vi gikk også helt nærme de verste rasene han vet om nemlig stor svart pelshund og en gordonsetter. Han satte seg på kommando og var så calm! Hva skjer a! Holdt på å sprekke av stolthet. Fortsetter han sånn blir det flere kurs på han fremover og kanskje en rallylydighetskonkurranse i 2015 også!! For hunden kan jo mye, men interessen har bare vært fraværende.

Jeg følte meg så avslappet sammen han og koste meg stort. Tenk at lille redde hunden min hadde det så bra og gøy på kurs. :heart: Vi storkoste oss begge to. Han holdt ut hele tiden og vi var akkurat ferdig i det jeg holdt på å gå tom for godbiter. Hadde ikke kurset vært ferdig hadde jeg nok gått uansett for å holde på den gode opplevelsen vår.

I love my dogs!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var begge hundene på kurs. VIps var førstemann ut på hverdagslydighet.

OMG! Hun har jo tidligere ikke vært så veldig interresert i godbiter. Ja hun har tatt de, men hun dovnet av etter 5 stk på rappen og så måtte jeg frem med leken for å få henne på nett igjen liksom. Men i går var det like kult med godbiter nesten. Og da er jeg der jeg vil være med henne. :wub: Leke eller godbit? Ja takk begge deler. :P Fikk trent på mye rart. Og for første gang følte jeg at vi faktisk trent skikkelig fvf. Var også innom håndtarget, musemattetarget og begge disse satt bra. Begynte litt på kassemetoden til innstruktøren tørt påpekte at kassen var kanskje vel stor til Vips. :ahappy: Snakk om å være blind. haha må bare le av meg selv. Begynte også litt med snurr og slalom mellom bena. Innkalling ble denne gangen utført mellom andre hunder og uten at jeg løp fra henne. Full klaff hver gang. Jenta er så kul å trene med. Blir bare artigere og artigere. Hun har helt klart begynt å modnes litt i hodet sitt. :wub: Skal på Siv Svendsenkurs neste uke, spennende å se hva vi får til der. :)

Kurs nr to var passeringskurs med Garp. Han har jo slitt mye med treningsmotivasjon de siste årene og har bare blitt verre og verre med årene. :icon_cry: Dette har vært ekstremt frustrerende for meg siden han tidvis viser tegn på genialitet når det passer han. :P Men nå etter at Vips kom i hus så er motivasjonen en helt annen. Og i går kom det på nye høyder. Vi var i nærområdet vårt, så fikk virkelig trent på det vi trenger aller mest. Passering av andre hunder. Gjengen ble sendt ut en etter en og fikk beskjed å snu om c a200m slik at vi fikk trent på passering. Jeg prøvde få det mest mulig reelt med at jeg tok han ut som jeg brukte og begynte turen som vi bruker. Han begynte på normal måte å gå tur. Snuse, skvette og kose seg. At det var andre hunder rundt var helt ok! :| Yey! Så møttes vi på en plass og begynte mer kursliknende trening. Og søkki ta! Da våknet lilleman! Han tilbød fot og sitt (!!) resten av kurskvelden. Vi gikk også helt nærme de verste rasene han vet om nemlig stor svart pelshund og en gordonsetter. Han satte seg på kommando og var så calm! Hva skjer a! Holdt på å sprekke av stolthet. Fortsetter han sånn blir det flere kurs på han fremover og kanskje en rallylydighetskonkurranse i 2015 også! For hunden kan jo mye, men interessen har bare vært fraværende.

Jeg følte meg så avslappet sammen han og koste meg stort. Tenk at lille redde hunden min hadde det så bra og gøy på kurs. :heart: Vi storkoste oss begge to. Han holdt ut hele tiden og vi var akkurat ferdig i det jeg holdt på å gå tom for godbiter. Hadde ikke kurset vært ferdig hadde jeg nok gått uansett for å holde på den gode opplevelsen vår.

I love my dogs!

Så bra at ting går bedre! Også er det så morsomt når hundene plutselig overrasker med treningsiver, hva de kan osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo så gøy å se Garp på forrgje smellertrening, jeg lurer på om du har bytta han ut med en annen hund :) Han gikk som ei kule!

Ja han er litt sånn. Helt håpløs og helt fantastisk hver sin gang. Men håper han blir mer på den fantastiske måten igjen litt mer stabilt fremover. :P Er mye mer gøy det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jaggu fikk jeg ikke i går bekreftet at Vips ikke lengre valp, men fjortis! Hun har i noen uker hatt ett øre som falt ned til slapt hengeøre. Så for tre dager siden begynte hun markere på tur. Og to dager siden ble det voldsomt med intimhygiene. og i går var Garp veldig luktende på Vips. Tok da en papirtest og fant litt blod! Løpetid is tha house!

Garp er ganske uberørt, men synes hun er interessant å lukte på. Men har booket mamma til å passe han fra mandag av evt før om jeg ser interessen øke. Aner jo ikke hvor lenge hun har løpt, iom at jeg ikke har sett blod før i går og det var minimalt.

Var på smeller i går, Vips var veldig på, fikk noen gode runder med litt mer snusing enn jeg har hatt tidligere. Jukset litt en runde og la godbiter i de riktige boksene. Da fikk jeg litt bedre snuseintensitet på de resterende rundene. Men den leken jeg brukte i går var ikke sånn superkul i går. Tror den er litt hard og mangler pip hihi.

Garp var litt mer fjern enn sist, men fikk noen gode sisterunder med god markering. Siste runde med han var jeg skikkelig sliten og sløv i hodet, og fikk ikke med meg helt hvilke bokser som var korrekte. Trodde det var 1 og 3. Men Garp markerte på 3 og 6. Jeg belønte de av automatikk og fordi Garp markerte, og så kom jeg på at det var jo de riktige boksene! Flaks at jeg stoler på hunden :P Så ble en ganske bra sisterunde sånn egentlig. Lekte fint med kaninleken fra Ganzie. :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Gleder meg til rapport fra kurset med Siv. :)

Siden jeg er en krisemaksimerer (prøver å ikke være det..) så er jeg spent på hvordan løpetiden påvirker frk Vips. Men vi satser på at det blir fult fokus og vanlig Vips selv med løpetid i kroppen. :P

Onsdag var vi med på filmaudition. Tok det hele som en miljøtrening til frøkna. Hun fikk komme ut to ganger før vår tur for å bli litt vant til settingen. Første runde gikk vi litt unna sånn at hun slapp å begynne rett i alle folka og hundene. Hun tar det relativt pent, men på slutten bl edet litt mye så halen fallt. Nå har jeg lært meg at det ikke er krise hos Vips selv om det gjør det. Det vil si at jeg har hatt henne ute for lenge og at hun trenger pause. :vegg: (lær da ditt nauthode av en eier)Så tok henne i bilen og neste runde var det gøy igjen. Da fikk hun komme mer midt i det som skjedde. Gikk kjempegreit, og fikk trent noen runder "bli". Dette hadde jeg nemlig ikke tenkt på forhånd på å trene på. Så selve auditionen var tredje runde med bli hos oss. Flaks jeg har smart hund, når en selv ikke alltid er det.. :fiolin: Selve audition gikk helt strålende. For første gang skulle hun få være helt naken. Altså ingen sikkerhetsline for meg. Og hun kunne ikke vært flinkere! Ikke snakk om æresrunder eller å teste hva som skjedde utenfor lyset. Flinke flinke Vips. Fikk til noen over all forventning lange bli, men etter noen runder ble hun litt lei. Da kommer "ladetskjenoegøydamosjan" hoppet til Vips. Det er å hoppe opp og stemple meg i mage/brystområdet. Haha. Fikk også tatt noen bilder av henne med kamera tett opptil og bilder av oss sammen. Gøy! Superstolt av lille Vipsemor. Hun gjorde mer enn jeg hadde håpet på. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på Sivkurs. Veldig gøy, selv om det inneholder det kjedeligste jeg vet, nemlig lydighet. :P Men litt artigere er det når det innholder Siv og Vipsemor.
Jeg var jo kvalm av angst og spenning før kurset. Jeg har jo ikke så mye selvtillit til kurs etter å ha med Garp på kurs i 7,5 år. Han er jo enten briljant eller så håpløs at det ser ut som om vi aldri har trent på noe. Aner ikke hvor mange kommentarer o g vonde tilbakemeldinger jeg har fått om han. Og det er like vondt og frustrerende hver gang. Så har man ikke noe positivt å si, hold det for dere selv. Jeg har grått mange ganger av disse tankeløse såkalte «hjelpsomme» kommentarene. Så å skulle gå med Vips er fortsatt skummelt. I tillegg greide hun jo få sin første løpetid. Har jo hørt skrekkhistorier om tisper som er helt i «dimman» i løpetiden så dette ble jo helt krisestemning i hodet mitt. Og når jeg i tillegg kom sent til kurset pga jobb, så ble starten ikke akkurat optimal. Ikke ante jeg hva Siv hadde gjennomgått før jeg kom, hvordan kursene fungerte osv. Helt grusomt. Jeg skalv, måtte kaste opp og jeg hadde mest lyst til å løpe ut døra.
Men jeg tenkte å begynne med fvf. Stakkars Vips er jo nesten helt utrent, jeg har jo fokusert på miljøtrening, leketrening, omvendtlokking og sånne ting. Men vi har trent litt sånn belønning for å gå fot-isj og opmmerksomhet mot meg. Og så har vi trent litt kassemetoden uten at jeg har fått fotbevegelsene til å løsne. Nå fikk vi mange gode tips og jaggu funket de også ;). Så bevegelse fikk vi.
Vipsen fungerte jo som en kule hun. Truse kunne hun ikke brydd seg mindre om og trene var gøy. Gikk raskt over til leverpostei da hun brenner ut på pølse. (ikke sist kurs men denne gangen var ikke det bra nok) Hun trente også litt med Siv, noe som er bra trening for Vipsen. Hun begynner jo bli mer pyrre og litt mer reservert til fremmede. Hun er også sykt observant på omgivelsene sine og får med seg alt. Men jeg er strålende fornøyd med lillegull.
Vi tok også en økt med avstandsdirigering. Dette har vi ikke begynt med, så greit å få litt hjelp til å begynne rett. Siv fant ut at det mest naturlige for Vips var låste bakben. Så da begynte vi lokke fra stå til sitt, og fra sitt til ligg med låste bakben og fra stå til ligg med alle fire låst til bakken. Og jaggu tok ikke Vips dette på første forsøk. Folk trodde ikke sine egne øyne. Jeg var jo ikke overrasket, for det første har jeg aldri prøvd det før og skjønner ikke hvor vanskelig det er, og så vet jeg hvor syk kroppskontroll lille apekatten har. Men hun gjorde alt riktig hele tiden hun, så det er bare å fortsette det. Og for en følelse når Siv sier at jeg må låse bilen der Vips ligger godt. Selv om det er standard å si, så føles det så godt etter alle negative omtalelser av Garp.
Hun trente også en runde «apport» etter leke. Vi kastet en ball ut (liten tennisball, dette har aldri vært hennes favorittleke) og jaggu hentet hun den ikke og leverte til meg! Jøss hva skjer? Men så kom Siv med en kong i tråd, den løp hun etter men ville ikke plukke den med seg inn. Hun har jo mest trent med egne leker og med myke ting. Men prøvde en gang til der vi løp om kapp og det fungerte som bare det. Dummy funket også på første forsøk og mange andre ting. Men en vanlig tennisball som var brukt av mange andre, den ville hun ikke ta. Men vi gav oss på den. J Men imponert over alt hun kom med!
Vi deltok også på fellessitt og fellesdekk. Tok dette som ren sitt og liggtrening. Vi har så vidt begynt med «bli» på sitt så tenkte bare fortsette med dette. Fikk sitte vedsiden av en Groendal som eieren sa var helt trygg på å bli sittende/liggende så da trengte jeg ikke tenke på det. Dessuten er det super trening for Vips å trene og sitte ved en fremmed hund som i tillegg er stor og svart. J Og det ble jo en god opplevelse. Begynte helt normalt med en sitt og omvendtlokking. Kunne raskt gå over til bli så jeg. Så på slutten kunne jeg stå relativt lang unna (3-4 m) og vente en god stund før omventlokkinga kom frem og frem og belønne. Og ingen fotbevegelser i det hele tatt under de to minuttene, og fullt fokus på meg. Stolt! Siv bevegde seg også en del rundt oss og det gikk bra allikevel. Dobbelstolt!
Dag to var jeg litt mer rolig og ikke fullt så kvalm. Haha. I dag var tema konkurransetrening. Ehh.. Ok snakk om å føle seg stokk dum. Vi har jo trent kun elementer til nå. Men det var bare å hive seg uti det. Jeg var mer sliten i dag, har jo slitt mye med hukommelse og konsentrasjon etter andre runde med virus på balansenerven/krystallsyken/vertigo, så var ikke på mitt beste i dag. L Så litt mer grumsete denne dagen må jeg innrømme.
Men vi trente litt utg.stilling, sitt under baklengs marsj, løpe til leke og hente (apportstart), hopp over hinder. Dette belønte vi etter hvert moment. Vips ble holdt i halsbåndet av Siv og det var grusomt ekkelt. SÅ det må vi trene mer på. Gikk over til å trene mer indianerleking. Satte Vips ned i sitt og skulle gå fra Vips. Men hver gang jeg snudde skuldrene hoppet hun ut av sitten for å ta leken. Så dette må vi ta frem og leke mer med. Jeg må også slutte ta med «ååååå» mens jeg går, da dette har jeg brukt som forsterkning på at nå kommer leken så gjør deg klar til apekattleking. Dette satt også dårligere enn jeg trodde, så ble egentlig ikke så bra trening som jeg trodde. Altså sitter ikke det vi har trent på for noen måneder så godt som jeg trodde. (dumme eier, må da skjønne det.. Hun har da ikke gjort det siden i sommer) Men vi fikk noen runder med ok hopp over hinder tross alt.
Så skulle vi kjedetrene. Dette har jo jeg aldri prøvd med Vips før, så var mildt sagt spent. Skulle trene musemattetarget med sitt og så kaste leken og løpe etter den og belønne. Og Vips small ned i sitt hun! Jeg ble så overrasket at jeg belønte fra hånda med leverpostei. haha. Men fikk prøve en gang til og da fikk jeg kastet leka. Haha. Men flink jentemor!
Trente også litt apporthold med leke. Jeg slet litt med å få ett ordetlig hold og uten rykking. Men vi fikk det til sånn passe etter mye hjelp fra Siv. Siv prøvde leke med Vips, men det ville hun ikke. Så det må vi trene mer på. Leke med andre enn meg og med fremmede.
Så ble vi delt i to. Her skulle halve gjengen trene konkurranselikt på fellesøvelsene og min halvdel skulle trene med belønning. Vips var flink igjen hun. Nå lå hun tett ved Lerke som er en av bestevennene hennes. Fryktelig vanskelig i starten å ikke løpe bort å leke, men med en gang omvendlokkinga kom frem var fokuset på meg. Siv gikk litt i sikksakk mellom hundene og her måtte Vips se hva hun gjorde. Men hun lå helt rolig allikevel, så jeg er storfornøyd.
Siste økt skulle jeg prøve begynne på frysmarkering. Planen var å trene håndtarget m omvendtlokking. Dette ble fryktelig kjedelig sa Vips. Så fikk elendige dytter som så vidt berørte meg. Hun var også en del berørt av miljøet rundt seg, måtte stoppe å følge med på alle de som dreiv å gikk inn og ut og ryddet sammen. Men helt ok, det var på slutten av en heftig dag og dag to på kurs. (hun er jo ikke vant til å trene så mye og så lenge, to dager etter hverandre) Så sluttet med håndtarget. Gikk over til target på bruskork. Det fungerte bedre. Så dette vil jeg fortsette med sammen med omvendlokking. Tenker å bruke dette bla på smeller etter hvert.
Alt i alt knallfornøyd med Vips, Siv som kursholder og nok en gang Vips. Meg selv er jeg ikke helt fornøyd med. Jeg sliter med å holde meg fresh i hodet og å holde konsentrasjonen. Ekstremt uvanlig for meg å slite med sånne ting, har jo alltid klart å holde konsentrasjonen godt på sånne ting. Så håper det går seg til!

Men Vips! OMG jeg elsker den hunden! Hun er for meg perfekt. Må klipe meg i armen støtt og stadig, tenk så heldig jeg er som har fått denne lille sjarmøren i mitt eie. :wub: HUn er smart som tusan og med en syk kroppskontroll allerede nå. Så det er nok meg som blir stopperen hos denne ekvipasjen. :P

post-5394-0-41164600-1416997546_thumb.jp

post-5394-0-32143900-1416997556_thumb.jp

post-5394-0-46255700-1416997574_thumb.jp

post-5394-0-79965200-1416997583_thumb.jp

post-5394-0-36247400-1416997618_thumb.jp

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo et supert team! Ikke bare deg og Vips men også deg og Garpen. Nå har jo jeg bare sett Garp på smellertreningene men det jeg har sett en lykkelig hund med en fantastisk fører. Synes du er utrolig flink til å lese både han og Vips og få det beste ut av de. Vær stolt! Du er kjempefilnk. Og jeg er overhodet ikke overrasket over å lese hvor bra det gikk på kurs, intet mindre enn jeg forventet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig lesing! :D

Og så flink du er til å trene vidunderet :D

Takk Mud. :) Hun er ett lite Vidunder. Haha. :innocent:

Dere er jo et supert team! Ikke bare deg og Vips men også deg og Garpen. Nå har jo jeg bare sett Garp på smellertreningene men det jeg har sett en lykkelig hund med en fantastisk fører. Synes du er utrolig flink til å lese både han og Vips og få det beste ut av de. Vær stolt! Du er kjempefilnk. Og jeg er overhodet ikke overrasket over å lese hvor bra det gikk på kurs, intet mindre enn jeg forventet :)

Takk for søte ord. Man prøver så godt en kan da vettu. Og du er heldig og sett de gode sidene til Garp. :P Det er heldigvis mindre og mindre av de andre, men vi har hatt vår dose med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekopp så koselig ? du skal få både mer bilder og historier ?

@Marie ja er ganske frustrerende. Vet jo at jeg ikke får med meg alt, men umulig å gjøre noe med. Men fikk med meg det meste håper jeg. ? men skal gå flere kurs med Siv håper jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd en del her. Vips har hatt løpetid en hel evighet og Garp var derfor på ferie i en 2 uker.. Helt grusomt for meg. Hundene har hatt det supert.

Garp ble hentet og han synes Vips var steinsnål. Hun luktet rart og han viste ikke helt hva han skulle gjøre med henne. Først bare pep han og gjemte seg. Så var det litt flørting på gang og så var det veldig rolig og begge sov rolig. Så det går seg nok til her tenker jeg.

Og så skjedde noe gøy i helga. Jeg og Vips skal på agility grunnkurs for babyer til Jan Egil Eide! Gøy og spennende. Vi er 4 stk agilitypersoner som har valp samtidig, og hun ene drar i gang å leie han inn. o lykke! Så da har vi noe å jobbe imot. Flaks at vi på neste kurskveld skal ha agility! Wee!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vips har da passert 10 mnd og nå begynner jeg merke en endring. Hun er ikke like baby lengre, men er en frøken med litt egne meninger innimellom. Men samtidig er hun så skrekkelig snill og rar en hund. Hun har en fart som ikke likner grisen og hun hopper ikke, hun svever. Hun er skrekkelig enkel i hverdagen og jeg storkoser meg med henne hver dag. Dessverre har hun blitt såpass spretten at nesen min har blitt ett yndet mosemål, selv om jeg står.. Akkurat den er ikke så deilig :P Men hun mener ikke noe vondt med det, hun er bare litt vel ivrig og glad lille tullemor.

Dynamikken mellom hundene har utviklet seg fra storebror/lillesøster til mer voksen mann/unge kvinne. Han respekterer henne på en annen måte og hører etter når hun sier ifra en sjelden gang. Og så lukter hun godt. :wub: Men på tur i bånd er hun fortsatt en plagsom grizzly innimellom. Er så gøy å brumme på han og dytte han i siden må vite. Han er tålmodig over all forventning og selvfølgelig prøver jeg skjerme han, men når man har en så kjapp hund så rekker jeg ofte ikke tenke engang før hun har klart å få inn noen dytter. :innocent: Men han takler det overraskende pent. Deilig med så voksen hund sammen pøbelhund.

Treningsmessig merker jeg at hun begynner å modnes nesten uke fra uke. Hun utvikler stadig større motor, utholdenhet og forståelse. Det er så innmari artig å trene henne og vi koser oss på veien. :drool: Er så mye å trene på og så lite tid i døgnet. Vil jo bare trene og gå kurs hele tiden. :P Gleder meg til sommeren og kunne trene litt mer ute igjen. Men takket være en del kurs så får vi da trent litt allikevel. :ahappy: Og merker helt klart at det er agility hun synes er artigst. Her er hun virkelig i sitt ess, så gleder meg til første agilitykurs i Mai! 3 måneder igjen bare. Og så håper jeg å få trent litt på egenhånd først slik at vi får mye utbytte av kurset.

Vips er veldig rolig og følger mye på med meg hvis hun er usikker på hva hun skal, men med en gang hun skjønner hva det er jeg vil, er det gasspedalen i bånn. :drool: Hvis jeg trener Garp så sitter hun pent og venter. Veldig lite stress i jenta altså. Skikkelig luksus synes jeg. Lite lyd annet enn når hun finner seg ett sjeldent spøkelse. Som i går var det mange spøkelser. En kvist i mørket. IIIkk! poser stablet på ett mørkt rom oppå gjestesengen. Iik! Garp kommer gående over gulvet dekt av ett fleecepledd. Mega iiiikkkk!! :D Men en sånn kveld plager ikke meg. Må jo bare le. Hadde det vært oftere hadde det nok ikke vært like artig, men nå har det ikke skjedd siden i sommer, så synes den er helt innafor. :rofl: Må ha litt fjortisfakter hun også. :bananas:

Så generelt så storkoser vi oss alle tre. Garp får være konge på haugen, kosegutt og snuseekspert, og ellers får han gjøre litt som han selv vil. Vips må trå til litt mer og være treningshunden min og prøveklut mtp konkurranser. Jeg sliter jo mye med konkurransenerver, men tror vi har funnet en vei å komme oss igjennom det på. Og Vips er jo såpass enkel at det blir mindre skummelt med å ha henne der. :heart:

Sånn fysisk så har hun nok nådd makshøyden sin, jeg tror annenhver dag at hun er akkurat under 43 cm og akkurat over. :cool: Så må nok bare finne meg en målestav og sjekke for ordentlig. Hun er 10 kg tung etter en periode med lite matlyst, men hvor hun putter de 10 kg er vanskelig å si. Hun er jo en spinkel og lett bygd hund, men samtidig så ser hun kompakt ut på ståbilder. Hun har blitt en veldig pen hund synes jeg. :wub: Og pelsen er like enkel som alltid, men i går fant jeg Vips sin første floke bak det ene øret. Men den var det bare å klippe av fant jeg ut. Og Vips står tålmodig og venter på at jeg skal knote meg ferdig. :ahappy:

SÅ idyllen er fortsatt intakt i kaospatruljen. :innocent:

post-5394-0-93119400-1424180977_thumb.jp

post-5394-0-54091700-1424181009_thumb.jp

post-5394-0-98042000-1424181030_thumb.jp

post-5394-0-30049500-1424181046_thumb.jp

post-5394-0-81802900-1424181086_thumb.jp

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips er så fin altså :wub:

Hvor gammel er det Garp er egentlig?

Tusen takk. Vips er lille finejenta mi hun. :wub:

Garp er 7,5 år gammel. :ahappy: Passe voksen og samtidig barnslig nok til å fremdeles be opp til en skikkelig lekerunde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...