Gå til innhold
Hundesonen.no

Vips og Rusk


Garp
 Share

Recommended Posts

Takk for det. Var jo ingenting sammenliknet med deres resultater, men jeg synes det var helt fortjent at de som ble BIG 2 og BIG tok de plassene. :) Og som du sier, opplevelsen er det viktigste for oss.

Og velvist får du med litt trening skal du se. :P jeg gjorde ikke den store greia, men tror dommeren likte at jeg var mest opptatt av at Vipsemor fikk en god opplevelse kontra at det skulle være perfekt. Hun sa det høyt flere ganger I løpet av showet at hun ikke likte folk som dro hundene sine avgårde, som maste o.l. Det skulle være gøy og så fikk perfekt komme senere. :) Sånne dommere liker jeg.

Høres ut som en fornuftig dommer! BIS dommeren søndag ba meg oppdra bikkja, men gruppedommer syntes Nico var dritkul fordi hun var så vilter og glad...

Selv om det er frustrerende når det står på som verst er det hundre ganger verre med en valp som mistrives!

Det er raseringen og kritikken som er viktigst, resten er bare for show tenker jeg :P De tar jo ikke på bikkjene i BIS og BIG finalen en gang .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og så litt skrytebilder 

Ja her skjer det ting for å si det mildt. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vi begynner med det siste. Sesongen fikk hva man kaller en brå avslutning. Men jeg kan se tilbake til ett "debutantår

Noen flere bilder Hehe  også her er foto tatt av Caroline Winge, Kristin Høyem og meg selv

Posted Images

Høres ut som en fornuftig dommer! BIS dommeren søndag ba meg oppdra bikkja, men gruppedommer syntes Nico var dritkul fordi hun var så vilter og glad...

Selv om det er frustrerende når det står på som verst er det hundre ganger verre med en valp som mistrives!

Det er raseringen og kritikken som er viktigst, resten er bare for show tenker jeg :P De tar jo ikke på bikkjene i BIS og BIG finalen en gang .

Veldig fornuftig dommer. :) Jeg synes Nico høres helt genial ut, en valp med mye spunk og ompfh. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor imponert jeg er over det bildet :| Flink jente som ikke dreper rosetter! :D

Hun er så søøøøt!

Siden du komenterer det får du se dette bildet :P

Og ja hun er søøøøt :)

post-5394-0-87009000-1409046252_thumb.jp

post-5394-0-28792700-1409046273_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja å slippe er hun faktisk ganske god på. :P hund nr 1 slipper ikke så lett når han først har bestemt seg, så ble litt prioritert denne gangen. Spesielt siden vi lekbelønner mye. ;)

Dessuten er hun så søt når hun pøbler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er lille Apekatt blitt hele 6 mnd gammel! Tiden flyr når man koser seg! Hun er bare en fantastisk herlig skapning og jeg koser meg så mye med de to skjønningene mine.

Vips har blitt ca 41 cm høy og 8,5 kg. Hun er en ganske så enkel hund å ha i hus. Lite lyd (unntatt når hun skal få storebror til å leke), god avknapp/rolig inne og herlig intens når hun skal kline med oss eller på trening. Hun er fantastisk gøy å trene med! Har ikke trent så mye seriøst enda, mest miljøtrening, leking, start I agility, leking, sende rundt objekt, bytte mellom to leker, target osv. Vi har dog trent litt smeller, og hun er helt rå på bane. Jeg glememr fort at hun er bare en baby pga hennes rolige søksmåte og gode konsentrasjon.

Vi skal gå grundig grunnkurs nå I oktober og da får jeg og Vips prøve oss på grunnferdigheter. :)

Garp har også fått mye boost fra lillesøster. Han har blitt 3 år igjen med masse spunk på trening og masse matlyst. Så nå er han på en smule slanking. Kremt. Men deilig å ha en hund som liker å få oppmerksomhet I form av trening, som er litt gira på smellertrening og som generelt er mer på. Føler jeg har fått tilbake den Garp jeg hadde, I hans ungdom, bare I en mer fornuftig og medgjørlig utgave <3.

Hundene storkoser seg sammen og begynner virkelig å bli en flokk. De blir så glade for å se hverandre, og begge skjønner mer det der med hver sin tur mtp godbiter o.l. Mister en hund godbiter på gulvet fyker ikke lengre begge to frem for å ta den feks.

Jeg er skrekkelig spent på om Vips blir så mye høyere enn nå, for jeg synes hun beginner se passé ferdig ut I kroppen, men regner med, og håper, at hun får mer masse med årene. Det er mye luft for tiden. hihi.

post-5394-0-93664300-1412594080_thumb.jp

post-5394-0-61832600-1412594158_thumb.jppost-5394-0-65678500-1412594185_thumb.jppost-5394-0-04029700-1412594225_thumb.jppost-5394-0-32218700-1412594237_thumb.jppost-5394-0-55437900-1412594256_thumb.jppost-5394-0-21897600-1412594276_thumb.jppost-5394-0-78988200-1412594323_thumb.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp hadde godt av en lillesøster han! :D

Vips er så søøøøt :wub:

Får ikke mindre lyst på face rase etterhvert.

Så flink du er til å måle henne! Vi får liksom ikke målt vi. Hun står ikke stille lenge nok,vrir seg bare rundt og lurer på hva vi driver med og så har vi bare målebånd å måle med :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde nok det Mud. Helt klart!

De er ganske fantastiske hunder å ha i hus. Jeg trodde det skulle være tenner i tapeten og valp i lysekrona, men det har det vært veldig lite av. Så storkoser meg med lille apekatt. Hun er snål, veldig intens og utrolig søt. Hihi.

Og synes hun godt kan sitte oppi isskåla mi og spise sammen med meg.

Og vi sliter mest med rask tunge og mat på bordet vi. Det har forsvunnet noen kjøttstylker på mystisk vis..

Jeg har en spisestuestol som jeg vet er 43 cm høy. Stiller henne mot den og tar det litt på øyemål. Hvis ikke er hun akkurat som Nico. Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Grim! De lukter faktisk veldig godt ??

Ja blitt stor jente og veldig søt og pen ❤️ Lille apekatten min.

Skal prøve å oppdatere litt oftere, litt morsommere når folk leser tråden??

Hun er ihvertfall en veldig tillitsfull hund, men full av egne meninger og bein i nesa bak ett fløyelsmykt vesen. Full av motsetninger jeg synes er vanskelig å forklare i ord. ;p

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vips er nå 7,5 mnd og en deilig liten hund. Hun er full av fart, kos og glede. Dessverre ble hun ganske redd for tre uker siden da en annen valp ble "fløgge" på av en annen hund. Dette synes jenta var superskummelt, og ble livredd hallen vi var i. Dette satt også i forrige kurskveld. Men resten av tiden er hun seg selv, så må bare bite tennene sammen og jobbe oss gjennom dette.. Vi har i hvert fall nok måneder å jobbe på.. Så i kveld skal jeg utstyre meg med den tryggeste hunden jeg vet om og la hun i verste fall vise Vips hvor kul hallen er og at det ikke er skummelt.

Vi har trent en del hjemme, ute sammen andre (både fremmede og kjente) og hun er sitt vanlige jeg. Så det er i hvert fall bra. Så får jeg bare legge sjokkfølelsen av å ha en redd Vips i andre enden og jobbe på. Vi har trent mye på sitt og generalisering av sitt. Merker at hun er ekstremt nøye på hva en øvelse er. Sitt var nemlig å sette seg rett foran meg. Så om jeg sa det når hun var ved min side, gikk hun foran meg og satte seg der. Uvant, men hun tenker da det skal hun ha. Så nå har vi trent sitt mens jeg sitter, mens jeg hopper, mens jeg står med ryggen til osv. Har også begynt på kassemetoden så smått. Jenta ville ikke tråkke på den dingsen som lå på bakken for alt i verden. Så jeg løftet fronten hennes opp på kassen og da skjønte hun at hun skulle trå oppå den. Har ikke kommet så veldig mye lengre enn at hun har begynt bevege bakbena sine da. Men det er en start. :innocent:

Vi trener også en del target, omvendtlokking i forbindelse med øvelser, stå under baklengs marsj og fvf. :) Synes det er veldig uvant å trene andre en Garp må jeg innrømme. Han er jo SÅ kul å trene når han er på. Da er det fullt trøkk, smokksmokk og han er jo gjennomarbeidet når det kommer til shaping og å tilby adferder. Men lillejenta er veldig på da, og så ung enda, så må hele tiden minne meg selv på at hun bare en liten babyfis.

Vi trener også en del smeller. Hun er veldig ryddig i søket på baner og på kassene, men den ene gangen hun har fått prøve vegg, var hun ikke like på. Men da vi trente på søk på traktor etter godbiter gikk nesen som ett lokomotiv, så potensialet er der. Må bare lære henne å slå på nesen. Så har en plan om dette til neste smellertrening. :P

Garp er jo rå på smellertreningene for tida. Han har nå begynt å komme i gamle spesialsøkstrakter og jobber knallbra. Jeg har endelig fått han opp fra dempemodus og til jobbe heftigmodus. Så da er det vel verd å bruke noen runder på å få han til å lande såpass at han jobber konsentrert. Men sist gikk han to perfekte baner. Gikk nøye og søkte og bråbremset på riktig boks. Gjentatte ganger! Han leker også med en vanlig leke igjen! :wub::wub: :wub: Blir nesten på gråten når lillegull jobber som jeg vet han kan. På søndag fikk han også gå traktorsøk. Han jobber fra søksignalet er gitt og finner det aller aller meste. Spratt opp på dekk, søkte høyt på kostene bak osv. På runde tre skulle han få gå ett fritt søk tenkte jeg og slapp båndet hans på bakken. Det holdt på å gå veldig galt.. :icon_cry: Han skulle hoppe opp på fremdekket og i det han hopper viser det seg at båndet satt fast under bakdekket. Han hoppet derfor med stram line, med det resultatet at han fikk full fart tilbake og slo hodet/øyet mot stigtrinnet i metall. :cry: Hunden med den høye smerteterskelen (ikke en lyd når han rev av seg kloa for eksempel) pep lenge! Jeg holdt på å dø på meg, men sendte han videre i søk. Han var litt fortumlet i starten, men jobbet på. Tok han ut en runde til etterpå, og da jobbet han på som om ingenting hadde skjedd. Så satser på at vi hadde flaks. Men følger med øyet hans for å se om han viser tegn på ettervirkninger.

Vips er fortsatt en liten fis og tror ikke hun har hverken lagt på seg eller blitt høyere siden sist. Har begynt å ta bilder hver måned isteden for hver uke nå. Og siden 6 mnd har hun nå begynt å få mer dybde i kassen og mer pels rundt fronten. Spent på å se videre fortsettelse på jenta. Hun har også ett øre som har ramlet ned. På dvergpinscher er dette vanlig rundt løpetid, så hvem vet? Garp er også innimellom og sjekker baki gakken hennes, og hun har begynt å tisse to ganger på turene sine.

Vips tar det meste på strak arm, men merker jo at hun har hatt en litt spøkelsesalder. Men som oftest går dette helt greit når jeg overser henne. evt gir henne ett lite "nå er det nok". Hun er lett å bryte av for bjeffing (inntil videre i hvert fall) Selv om hun prøver seg på å bjeffe når storebror gjør det innimellom. Merker at hun ikke ANER hvorfor hun gjør det, men det er skikkelig gøy at storebror gjør det så da hiver hun seg liksågodt med. :rolleyes: Rare hunden.

Hun drar som F i bånd. Snodig at en så liten hund med så lite masse kan dra så heftig! Men det går fra 0 til 100 på under ett sekund. Så rykkene kjennes bra. :icon_suspicious: Men å trene gå pent i bånd.. Ehh. Næææ... Kjedelig.. :tuba:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen søtinger! :D Og Garp ser ut til å ha en veldig pen rødfarge! Jeg liker ikke spesielt godt røde DP'er fordi mange av de er så lyse og blasse i fargen, men hans ser veldig pen ut på bildene! :D

Garp er veldig mørk i fargen. <3 Spesielt om sommeren bruker den bli helt nøttebrun. Han er en av de mest mørke dp jeg vet om. Så han kan vel kalles hjortebrun tenker jeg. Før var den mer gylden enn nå, og nå har han jo begynt få litt grå innslag i det mørkerøde. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...