Jump to content
Hundesonen.no

Guilty pleasure - Hunderasen du egentlig har lyst på, som du ikke snakker om.

Recommended Posts

Hund/ulv hybrid. Det er såpass kokko (og ulovelig) at jeg aldri blir å gjennomføre det, men de er fryktelig pene og fascinerende.

Og Azawakh, en rase skapt for å leve i ørkenen, ikke noe man bør ha i norge

U%20Tidet%203%20J%207%20M%20TamulaiAmazz

(bilde fra Google)

Hvorfor bør man ikke ha de i Norge? da er det i såffall ekstremt mange raser (alle korthårete) som ikke bør bo her :lol:

• Like 1

Hvorfor bør man ikke ha de i Norge? da er det i såffall ekstremt mange raser (alle korthårete) som ikke bør bo her :lol:

joa, men det er litt mer komplisert for enkelte raser. Disse trives med å løpe superfort i ørkenen med 40+ varmegrader. Det faktumet at de er utrolig raske og mer pariahund/urhund enn mynde gjør at jeg er totalt forelsket i rasen, og neppe blir å skaffe meg en.

Og ja, mange av korthårsrasene er virkelig ikke egnet for klimaet i Norge, har selv hund som må ha på seg klær om vinteren (og våren, og høsten..), og jeg blir i økende grad motstander av å skaffe seg hunder lite velegnet til klimaet de skal leve i.

joa, men det er litt mer komplisert for enkelte raser. Disse trives med å løpe superfort i ørkenen med 40+ varmegrader. Det faktumet at de er utrolig raske og mer pariahund/urhund enn mynde gjør at jeg er totalt forelsket i rasen, og neppe blir å skaffe meg en.

Og ja, mange av korthårsrasene er virkelig ikke egnet for klimaet i Norge, har selv hund som må ha på seg klær om vinteren (og våren, og høsten..), og jeg blir i økende grad motstander av å skaffe seg hunder lite velegnet til klimaet de skal leve i.

Da er det virkelig mange hunderaser som ikke burde vært i norge..

Ellers har jeg disse på listen også:

Alano.

4ab82940331cd3fd6b9fecba25c22286.jpg

Cane corso

Cane-Corso-2013.jpg

Og nappe.

8016.jpg?t=1298993920

Selvsagt kupert alle sammen.

• Like 1

Jeg liker jo ikke småhunder da, egentlig, men hmm, italienske mynder er vel heller ikke de største. Kunne gjerne kidnappet en sånn :icon_redface:

Forumet fortsetter under annonsen

Mine guilty pleasure er:

Langhåret dalmatiner gjerne lemomfarget eller blue

Ulvehybrider, sukk som jeg sigler på en Saarloos

Og jeg sigler litt på slike raser som er nesten ukjente, veldig rare eller har snåle fargesammensetning.

Doberman med kuperte ører og hale. Guilty pleasure fordi jeg er et typisk "liten-hund" menneske. Alltid hatt en liten "ting" for denne rasen da min far har hatt 2 stk i ungdomsåra :P

Italian Greyhound. Veldig mange synes disse er ekle og stygge, jeg synes de er nydelige :wub:

Yorkshire Terrier. Kortklipt, selvsagt. Morsom liten sak :wub:

Min guilty pleasure er faktisk en chihuahua, ikke sånn spinkel rar sak, men en kraftplugg av en bitch :P (Egentlig kjenner jeg den chihuahuaen, men eieren nekter meg plent å ta den med hjem :P )

10155377_10152349423880586_8175356407081

Forumet fortsetter under annonsen