Gå til innhold
Hundesonen.no

Guilty pleasure - Hunderasen du egentlig har lyst på, som du ikke snakker om.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Hvorfor er det så mange som liker kuperte hunder? Er hunder ekstra pene når man har klippet bort deler av dem liksom?

Kan bare tale for meg selv, men for meg er det noe med linjen som kommer fram. De ser ekstra stramme og våkne ut.

Men at jeg syns noe er pent å se på betyr ikke at jeg verken fremmer det eller kommer til å anskaffe meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Corgi og pomeranian. Sporadisk tatovert og skallet mann på godt over 1.90 med en pom i rosa bånd. Blir ikke mer wtf enn det altså!

Men hallo, en guilty pleasure er en rase du ikke tør å snakke høyt om, fordi den ikke "passer" til deg eller som du ville fått skråblikk av andre om du skaffa deg. Ikke hva som helst annet enn det du

Schæfer og pomeranian Når jeg blir gammel skal jeg ha en pomeranian, og den skal sitte i kurven på rullatoren min og kjefte på alle som går forbi

Posted Images

 

Kan bare tale for meg selv, men for meg er det noe med linjen som kommer fram. De ser ekstra stramme og våkne ut. 

Men at jeg syns noe er pent å se på betyr ikke at jeg verken fremmer det eller kommer til å anskaffe meg det. 

Det hun sa!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare tale for meg selv, men for meg er det noe med linjen som kommer fram. De ser ekstra stramme og våkne ut.

Men at jeg syns noe er pent å se på betyr ikke at jeg verken fremmer det eller kommer til å anskaffe meg det.

Det hun sa!

Jeg skjønner hva dere mener, men for meg er det rett og slett vanskelig å løsrive estetikk fra etikk. For meg vil det naturlige alltid også være det vakreste, sånn at kuperte ører rett og slett ser ut som de er klippet i stykker. Og det er jo ganske enkelt det de er.

Men tråden skulle handle om guilty pleasures. Jeg har litt skyldfølelse for å drømme om sydrussisk ovtcharka, ettersom det er en hund jeg ikke ville ha mestret. Men skyldfølelsen knuger meg ikke så veldig altså, siden jeg ikke kommer til å skaffe meg en. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

English bulldog, old english bulldog og italiensk mastiff.

Synes jeg ser jaktfolka om jeg drar med en av disse.

Vi hadde faktisk med en fyr på revejakt i fjor (vi brukte russerstøvere), han hadde med seg en gedigen mastiff, den gikk bare i bånd men den var nå med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg skjønner hva dere mener, men for meg er det rett og slett vanskelig å løsrive estetikk fra etikk. For meg vil det naturlige alltid også være det vakreste, sånn at kuperte ører rett og slett ser ut som de er klippet i stykker. Og det er jo ganske enkelt det de er.

Men tråden skulle handle om guilty pleasures. Jeg har litt skyldfølelse for å drømme om sydrussisk ovtcharka, ettersom det er en hund jeg ikke ville ha mestret. Men skyldfølelsen knuger meg ikke så veldig altså, siden jeg ikke kommer til å skaffe meg en. :P

Er vel derfor jeg kaller det guilty pleasure, for jeg vet det bare er sååå feil av meg og faktisk syns det er pent. Det er litt sånn slå hode i veggen også snur jeg meg å sikkler på hunden-og må straffe meg selv ved å slå hode i veggen for å ha tittet :lol:

Strømhalsbånd kanskje? *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva dere mener, men for meg er det rett og slett vanskelig å løsrive estetikk fra etikk. For meg vil det naturlige alltid også være det vakreste, sånn at kuperte ører rett og slett ser ut som de er klippet i stykker. Og det er jo ganske enkelt det de er.

Men tråden skulle handle om guilty pleasures. Jeg har litt skyldfølelse for å drømme om sydrussisk ovtcharka, ettersom det er en hund jeg ikke ville ha mestret. Men skyldfølelsen knuger meg ikke så veldig altså, siden jeg ikke kommer til å skaffe meg en. :P

Er vel derfor jeg kaller det guilty pleasure, for jeg vet det bare er sååå feil av meg og faktisk syns det er pent. Det er litt sånn slå hode i veggen også snur jeg meg å sikkler på hunden-og må straffe meg selv ved å slå hode i veggen for å ha tittet :lol:

Strømhalsbånd kanskje? *flirer*

Det er vel dette Pippin&Symra nevner som gjør at bulldogg, mops etc. aldri vil være noe i nærheten av guilty pleasure for meg. Men jeg er enig i at en kupert doberman er pen, mer fordi jeg ikke tror kupering ikke er like vondt som å ha fullstendig deformert munn-nese-hals-område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som liker kuperte hunder? Er hunder ekstra pene når man har klippet bort deler av dem liksom?

For min del er det rett og slett at jeg liker ståører. Kupering er stykt, men jeg ser for meg stående naturlige ører. Jeg er for at man ikke skal være så blodsnazi og heller blande inn en annen rase for å få frem sånt naturlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva dere mener, men for meg er det rett og slett vanskelig å løsrive estetikk fra etikk. For meg vil det naturlige alltid også være det vakreste, sånn at kuperte ører rett og slett ser ut som de er klippet i stykker. Og det er jo ganske enkelt det de er.

Men tråden skulle handle om guilty pleasures. Jeg har litt skyldfølelse for å drømme om sydrussisk ovtcharka, ettersom det er en hund jeg ikke ville ha mestret. Men skyldfølelsen knuger meg ikke så veldig altså, siden jeg ikke kommer til å skaffe meg en. :P

Kuperte ører gir et strammere utseende. Iallefall på boxer, dobermann og riesen. Jeg har ingen problemer med å synes et godt kupert boxerhode er rålekkert selv om jeg ikke støtter praksisen med å kupere.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de dog ikke egne raser, heller versjoner av dem, men er en sucker for:

Dilute border collies, lilac og blå, gjerne tricolour

Rik/lang/feilhåret australsk kelpie (stjelt fra tidligere tråd)

Australsk/tysk koolie

Og blant alle disse gjeterhundene må man ha en halekupert tigret boxer!

5698824661_995b9d4885_z.jpg

En "halekupert" boxer får man vel fatt i uten å kupere også? Var ikke det et utavlsprosjekt en gang mot Corgi som etter en del generasjoner ga boxere med naturlig kortkort hale? @KristinR du vet vel kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at vi har hatt noen generasjoner med naturlig kort hale. Men det falt ikke helt i smak hos den Tyske Boxerklubben så det gikk ikke så lang tid før de forandret standarden til at kun naturlig lang hale var lov. Så dermed er den historien en saga blott dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til! Jeg har alltid vært utrolig svak for malamute-husky blandinger med blå øyne! :heart:

Dette er ikke noe jeg sier særlig høyt fordi det er endel (spesielt i USA) som blander inn huskyen i malamutene kun for å få blå øyne. Syns jo ikke det er greit, men noen blir jo bare lekre! :drool:

images_zps9807411f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shibaen var litt guilty pleasure for meg, egentlig. Da jeg fortalte pappa hvilken rase jeg ville ha og han googlet den, leste han høyt for meg "meget energisk ute i skog og mark" og lo høyt. :getlost: Dustepappa. Det går jo helt fint. :lol:

Ellers er groenendal og tervueren skikkelig guilty pleasures for meg. En dag, kanskje. :wub:

Og whippet. Og sibirsk husky. Åh...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Mops, helt klart! :wub:

Og Irsk Ulvehund synes jeg er helt nydelige, men den er det mange ikke-hundefolk som rynker på nesa til, skjønner jeg lite av, men de om det!

Borzoi er også utrolig vakre hunder synes jeg :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke i stand til å fatte og begripe hva som får folk til å ønske seg (eller anskaffe) en mops jeg. Det er ikke ment som et hån mot dem med mops, men kanskje de som ser på mops som en guilty pleasure vil forklare meg det? :)

Jeg synes bare synd på en når jeg ser dem. Ser ut som de sliter med både å bevege seg og å puste :hmm:

Som en stor klump som lider :|

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke i stand til å fatte og begripe hva som får folk til å ønske seg (eller anskaffe) en mops jeg. Det er ikke ment som et hån mot dem med mops, men kanskje de som ser på mops som en guilty pleasure vil forklare meg det? :)

Jeg synes bare synd på en når jeg ser dem. Ser ut som de sliter med både å bevege seg og å puste :hmm:

Som en stor klump som lider :|

Jeg synes de er så himla søte og kule! Men på grunn av alle de problemene du nevner så føler jeg meg "guilty" som har lyst på en. Og kommer heller aldri til å få meg en fordi jeg ikke vil støtte det. Men lyst på har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kommer den "ekte" tilståelsen om jeg noen gang får meg en maskot og guts nok til å få det... En Sheltie av Amerikans type, den er jo bare "so wrong" i forhold til den britiske. Og tror noen bekjente rundt meg hadde fått hakeslepp i og med jeg kjenner sheltien forholdsvis godt og div dommere/aktive sin tolkning av den.

Den amerikanske typen er jo bare så flott. (Men det burde jeg vel nesten like, siden min er halvt amerikansk).

Slenger med ett bilde av faren til min, som gjorde at jeg falt pladask..

post-983-0-54398900-1402012365_thumb.jpg

Bilde stjålet fra oppdretters side.

Min "guilty pleasure" er sånne hundeblaninger avlet for å ligne på ulver.

Ikke noe jeg kommer til å skaffe meg da, siden jeg ikke støtter den type avl og det mest sansynlig aldri vil bli en hun som passer min livstil, men de er så utrolig vakre...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund/ulv hybrid. Det er såpass kokko (og ulovelig) at jeg aldri blir å gjennomføre det, men de er fryktelig pene og fascinerende.

Og Azawakh, en rase skapt for å leve i ørkenen, ikke noe man bør ha i norge

U%20Tidet%203%20J%207%20M%20TamulaiAmazz

(bilde fra Google)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...