Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaldblodsen Lisle Best (litt sånn sonenhest)


Pringlen
 Share

Recommended Posts

Hva man kan finne på et hundeforum :wub: Lisle er da hesten som ble annonsert til salgs her på sonen for en billig penge, da alternativet var slakt.... Nå er det jo ikke noen mangel på billige travdyr, men jeg tror ikke det er mange av dem som er så godt omskolerte og greie som denne.

Tilfeldighetene ville det sånn at jentungen var i ferd med å vokse grundig fra ponnisen sin (welsh sec.a) Og denne hesten så jo flott ut i annonsen. Så når til og med gubben syntes kjøpet hørtes ut som en god idè, så ble det en "svipptur" til Tolga for å hente hest hos Raksha i påsken :) DET har vi ikke angret på!

Fineste hesten:

10154111_10152008450710764_2439144581649

10154937_10152008451480764_5557122861907

Veeeldig gøy å hoppe - litt vel gøy til han får frest fra seg litt (da hopper han faktisk veldig pent) og ikke hopper dobbelt så høyt som han trenger, med rytter litt på etterskudd :teehe::teehe:

1508521_628251650598788_2451161042212833

Og med sine nye venner:

lisle1.jpg

Dvs; Lisle og Mary (coben) er bestiser, Poppy (sec.a) synes han er litt teit, og okkuperer gjerne hele utgangsstallen selv. Så hvis ikke det går seg til, får vi finne ny løsning på det før høsten, evt. en liten hall til. Litt upraktisk at hele hallen okkuperes av den minste, mens de to store må stå ute :pinch:

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kaldblodsene kan være supre hester!!! Han her minner meg masse om min første fôrhest, som også var en fantastisk allround-hest. Så nå lurer jeg nesten litt på hvorfor jeg har tullet med disse late, utstillingsavlede waliserene i så mange år :P

Var en liten ponnirytter som testet ham litt på banen, hun syntes han var kjempefin å ri :D (og hun hadde aldri ridd en kaldblods, kun rideponnier...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder å se, glad jente og glad hest :wub:

Fulltreff for både dere og hesten at dere fant hverandre :)

Kaldblodsen kan brukes til mye og kan blir veldig flinke ridehester (ikke alle da... :P ).

Vi hadde en på stallen som ble solgt, han var bare ikke rask nok fortforthest og han ble kretsmester i en krets med MYYE hard konkurranse, det er veldig bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en kaldblods en gang og han var/er helt herlig! Da jeg ble syk så ble han solgt til en familie der sønnen er autistisk. Sønnen blomstret som bare det etter at kaldblodsen kom i hus. Så selv en extraver kan brukes til så mangt :ahappy:

Syntes det ser ut som at rytteren på bildet og lisle har en flott harmoni, De ser ivertfall kjempe fin ut sammen :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...