Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian husky kull ventes! Eller: drektighet minutt for minutt


Meg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gjengen har blitt ni mnd. De er vel strengt tatt ikke valper mer meen Her går ene valpen i led sammen med rutinert leder. De to andre vi beholdt går også i spannet på bildet, og den hvite er moren

Skal man lage kulltråd, eller skal man ikke? Vel- here it goes! Vi venter vårt første valpekull i starten av juni (rundt 5. juni). Og det er jammen leenge å vente fra planlegging, parring, drekt

Posted Images

ja de er ganske like, det er små forskjeller i hodetegninger, nakke og poter. men jeg tror jeg skal merke dem. det tar litt for lang tid ved veiing når en må granske hodet på hver valp :) Far har bidratt med fargen her ja, jeg er overrasket over at det ikke kom noen med mer hvitt eller helt hvite valper :)

post-2361-0-05984700-1402226778_thumb.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Gjennomsnittlig kullstørrelse for rasen er 5,9, så 10 stykker var litt over min forventning men jeg begynte å ane at det kunne bli mange siden magen ble så stor.. :) Røntgen sa 7-9

Alle spiser og har lagt på seg- minstejenta som ble født sist er fortsatt litt mindre enn de andre, men hun spiser godt hun også og klarer å finne plass ved pattene selv (vi passer på at hun (alle) får tilgang til de bakre pattene litt også)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spises og soves. Alle ti vokser jevnt og trutt. Fargene (spesielt tegningene i fjeset) endres, og det er lettere å se forskjell på dem nå. I dag er (vel, teknisk sett kun halvparten av dem) kullet en uke gamle! :) Igjen skullejeg ønske jeg var flinkere til å ta bilder, bær over med kvaliteten- se heller på motivene :)

post-2361-0-28802800-1402594208_thumb.jp

post-2361-0-09909100-1402594463_thumb.jp

post-2361-0-02102300-1402602000_thumb.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig nydelige.... Huskyer er jo generelt sett de flotteste hundene jeg vet.... De ser så naturlige og flotte ut, akkurat slik naturen ønsket hunder å være :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene vokser og har det fint. Mor har fått et sår ved en spene, som vi er litt bekymret for. Veterinær har sett på det, det er ikke betent, så vi holder det under oppsyn og smører jevnlig med lanolinsalve (noen mødre som kjenner seg igjen?). Valpekassa skifter vi på to ganger om dagen for å holde underlaget rent, for på på den måte prøve å unngå problemer med såret. Mor er flink til å rydde etter valpene, så underlaget SER alltid rent ut, men vi bytter ofte likevel. Vi har også fått antibiotika som skal brukes om det skjer noen endringer. Foreløpig (la oss håpe det fortsetter sånn) er juret normalt, melka normal. temperatur til mor er også helt fin.

Valpene er i dag 13 dager gamle, og noen av dem har såvidt begynt å gå litt. Øynene er ikke åpnet ennå, men noen har små sprekker, så det skjer nok noe veldig snart

post-2361-0-36536200-1403091050_thumb.jp

post-2361-0-36143500-1403091063_thumb.jp

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende.... Dette blir en morsom tråd om et par uker når valpene begynner å utforske verden utenfor kassa :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

ja hvis jeg har tid til å gå inn her og oppdatere så :D Blir nok travle dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...