Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillon kull i midten av juli, om TriAna vil..


bea
 Share

Recommended Posts

Det hjalp at du krysset fingrer Khela..

Vellykket og god paring har skjedd. Charm var en supersnill flørter som sto på til damen var klar ;D

Så nå håper vi på små Charm-troll i juli 2014..

Far N uch Sneff's Petit Charmør- Charm

Mor N uch Taspitir's Fabolouse Felicita - TriAna

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere ÅR har jeg fundert og tenkt på kennel navn. Jeg klarer ikke velge eller finne på noe som kjennes riktig. Mange er jo aller rede opptatt eller ligner på.. Dessuten så tror jeg at jeg har tenkt så mye på det at jeg har gått helt i spinn!

Er litt sær og vil liksom at jeg skal finne på det selv.. men grrrrrrrrrr altså

Kennel K9 Kinetic

Kennel Norwegian Furrytails

Kennel Pawetri In Motion

Kennel Norske Halehelter

Kennel Kos og Kaoz

Kennel Cheeky Furballs

Kennel Diamond Leauge

Kennel Fur Factor

Kennel Softspot

Kennel Komsmik Wonders

Kennel Power Paws

Kennel Ambitions

Kennel Lovepaw

Kennel Miracle Worker

Kennel Blixyztar Selvkomponert med B fra mitt fornavn først pluss at den blir stående øverst på oppdretterliste.. Kan jo si at man har hunder med X,Y og Z factor.. Ser for meg at valpene kan navngis slik.. Trianas første kull får T som første bokstav og må innholde en X .. henes neste kull får T først og navnet må inneholde Y osc.. Og CarmeLtias kull starter på C osv.Blixyztar's Trixie Blixyztar's Taylor Blixyztar's Tarzan. Blixyztar's Carmex osv osv Egentlig ute nå men var veldig aktuell en stund

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Mener apsolutt at du bør ha en kennel kos og kaoz jeg da :) Passer så utrolig godt inn hihi. Men skal en tenke navn som står til det. Tja gjør som mange innenfor fuglehud miljøet gjør dem putter inn en bostav for hvilket kull i rekken dette er A også kommer morens første bokstav C og farens første bokstav D som eks. Kos og Kaoz ABC så kommer navnet. Da blir en stående friere med stamtavlenavnet for at det skal klinge fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavn er vanskelig. Men lettere om du faktisk har tenkt til å kalle valpene navn og ikke setninger. :) Jeg synes at språket kennelnavnet er på bør sette føringer på hva slags språk navnet på hundene er også, så dersom jeg hadde hatt Kos og kaoz, ville navna på hundene vært på norsk også. Bøtteguris Golden Treasure synes ikke jeg klinger så bra feks. :P

Hvordan ligger det an med TriAna? Er hun tjukk og deilig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha.. Bøtteguri er notert..Sammen med Kennel kos og Kaoz Tjukke Bolla Feiten.

Takk for tips ..

Det er ikke så mye å se på TriAna enda.. men en ett oppdrettertips jeg har fått er å se etter om det fortsatt er hevelse bak..

Er det ikke valper trekker den seg tilbake og er det valper er det fortsatt hevelse.. Og Tri er fortsatt litt hoven bak :)

Her blir det ultralyd om 3 uker og røntgen dag 59-60.. Det er iallefall planen.

Mega Marie så bra at du synes dette er en farlig tråd..

Her er en youtube snurt av TriAna. VI trener spesialsøk i et doktor grads studie 2 ganger i uka (siden januar). Dette er for noen mnd siden.

Tri søker etter Europeisk Bever (castor fiber) og skal skille den vekk fra Amerikansk bever (castor canadensis)... Det ligger også rådyr elg hjort og andre god lukter i platformen/automaten. Papillon er selvfølgelig rå på dette !

Vi trener nå på gulvplattform..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om noe som helst klinger bra med Bøtteguri? :P

Jeg veit om et tilsvarende, reelt kennelnavn brukt på hunder som vinner MYE på utstilling innenfor sin rase. :lol:

Poenget mitt var vel bare at jeg synes at språk skal følge språk både på egennavn og kennelnavn. Jeg innser dog at ikke alle er enige med meg. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at valpenavn og kennelnavn må "passe".

Av annet kan jeg si at jeg synes at Norwegian Furytails er morsomt og bra.. men er ikke fornøyd med at man beskriver noe norskt på engelsk.

Dette er ikke alle jeg har hatt på blokka men de jeg kom på i farta. Noe er fra min datter som prøver å si at "nå MÅ du bare bestemme deg og sende inn 3 forslag!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...