Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillon kull i midten av juli, om TriAna vil..


bea
 Share

Recommended Posts

Fur Factor var litt morsomt :lol: Syns også Furry Tails var kult. Det minner meg og papillon. Men om du en dag skal ha kull på en annen rase er det greit at det passer til alt. Likte Blizxystar eller hva det var. Det passer til alle raser :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triana har NKKs bronsemerke i Agility og er klubbmester. Hun.trener lydighet (enda ikke konkurrert)

Siden januar har hun også trent spesial søk på bever i ett doktorgrads studie.. Hun er rå!! og leverer alltid.

Hun er spesial trent mot europeisk bever. Triana er norsk utstillings Champion.. Ved siden å være en riktig bygget hund så er hun først og fremst DIVA i ringen.. Ikke uvanlig med "stor utstråling" i kritikkene. d20e98b7-c0f8-45f2-9cf6-ec8120a59584.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Så pene hunder, da, må jo bli skjønne valper! Lykke til videre. :)

Nå vet ikke jeg om du avler andre raser enn Papillon og, men kennel Papillon Companion klinger jo veldig bra (men muligens allerede tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjelpes.. i dag kom første forespørsel på mail fra ett par som har sett "kullet" under "planlagt kull" på www.ppkn.no

Tankene bare spinner rundt i hodet..med gode og dårlige tanker.tenk om ditt og tenk om datt.

Takk Havanislove.. Kennel Papillon Companion er ett bra navn.. men jeg vil ikke i utgangspunktet ha ett navn knyttet opp til en rase,

MegaMarie jeg er også glad i de 3 du nevner..

Akkurat nå leder Kennel Furry Tail(s).. Som stamtavle navn lyder feks Furry Tail Thomas eller Furry Tail Charmer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av den listen tror eg at eg ville ha valgt Pawetri uten in motions, du står litt friere til å velge hundens navn, og har flere tegn tilgjengelig :)

Lykke til med valper :)

Sier meg enig med deg, Kennel Pawetri hørtes veldig bra ut!

Lykke til så mye når valpene kommer, og med valg av kennel navn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for hyggelige kommentarer og innspill Mega Marie Ginaml og Mushi <3

Nå er det kun 5-6 dager til dag 60 fra første parring.

Trianas mamma har født 3 kull på dag 60 etter første parring.. sikkert tilfeldigheter.. men..

Triana er nesten "slank som ei lilje".. Det blir iallefall ingen bilder av Triana liggende på rygg med en "spekkferdig buk".

Hun er også ganske spretten og med fart..når hun vil. Hun var med på trening i hundeklubben på tirsdag.. og fikk full tenning på ei lita agility løype med 2 hopp 2 tuneller 1 hjul og slalom.. Hun måtte igjennom flere runder :)

Jeg mener fortsatt at mine utrente hender kjenner 3 valper.. Har tenkt at det faktisk også er mulighet for 5 da det kan ligge ett par høyt oppe. Jeg tror iallefall at det er oddetall.. da ene siden er større/lengre det.

Men altså dette er jo en form for gjetting fra min side.

Det har lenge ligget ute annonse for "planlagt parring på" http://www.ppkn.no men jeg har akkurat lagt ut annonse på finn http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49821427&editAd=true&visitorSessionId=O6epUOsjCal&visitorId=e4PWsJhQKWB

Valpekassa kommer ned i stua i dag.. Liste med utstyr og ting og tang jeg kommer til å trenge og trenger skrives i dag.

og stiftene skal ut på avisene jeg har fått.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tråd om ett kull som ikke ender godt.

Triana fikk først en gutt på 64 gram og under 30 minutter senere kom ei tispe på max 50 gram.

Fødslen gikk greit og alt gikk etter boka.

Jeg jobbe med den lille jenta i 30 minutter før hun sovnet inn.

Gutten lever nå 2 døgn etter.. men han blir nok borte for oss. Han legger på seg svært lite.

men han har også en framfot som er feil. Vi har vært hos veterinær.

Dette er usikelig trist. Triana skal få følge valpen sin helt til livet ebber ut.. Hun er veldig omsorgsfull o forhold til valpen.. og er veldig sterk knyttet til valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for medfølelsen

Triana og jeg sørger..

Tilfelle Tøfflus sovnet inn i dag. Triana får bruke tid for å ta farvel.

Veterinæren hadde igrunnen ingen teorier. Når alt har roet seg skal jeg ta en blodprøve av henne.

Jeg har ingen mistanke på noe spesielt selv.. annet enn at det av og til går galt.

Eneste utenom jeg kommer på(som jeg egentlig ikke tror så veldig på) er at Tri fikk ett vepsestikk i poten tidlig i drektigheten

hun hadde også fått en del flott bitt. Hun la ikke spesielt mye på seg 400 gram (valpene veide 110 gr til sammen) hun var ikke

tynn.

Spist ok i drektigheten,, fått valpeför og lakseolje fra 5 uker drektighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...