Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs hos Teiens Hundekunnskap

Recommended Posts

Vårens temakurs er nå satt opp:

På temakursene går vi i dybden på ett og ett tema. Variasjon blandt deltakerne på nivå og typer vil gi en rekke innfallsvinkler på ett og samme tema. Det er plass til 5 deltakere per kurs. Kurset varer fra kl 17.00-21.00. Kursene er ganske billige og veldig bra! Bli med da vel og bli klar før konkurransesessongen slår inn for fullt!

Sted: Ås, Akershus

• 19. mai - Konkurranselydighet (fritt tema - du bestemmer selv hva du ønsker å få hjelp til)
  • 20. mai - Fri ved fot
  • 21. mai - Kjedetrening
  • 22. mai - Passeringstrening ("hverdagslydighet"/problematferd)

Påmelding: Send en email til marenteien@gmail.com for å melde på og få tilsendt og betalingsinformasjon.

IMG_4429_zpsa5305b8a.jpg

http://teiens.com/kurs/temakurs/

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usjda, vi skulle gjerne deltatt på både FVF- og kjedetreningskurs! Får håpe det kommer en runde til etterhvert når man ikke har jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh! Jeg hadde virkelig trengt passeringskurs med minihunden. Kan du sende meg en PM med pris? Har levert master og har TID den dagen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris per kurs er denne gang 500,-

Kursene har i utgangpunktet ingen sammenheng, så du kan melde på akkurat det ene kurset eller de kursene du vil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Guest Bølla

Pris per kurs er denne gang 500,-

Kursene har i utgangpunktet ingen sammenheng, så du kan melde på akkurat det ene kurset eller de kursene du vil :)

500,- for et tretimers kurs er ikke det jeg vil kalle billig, men ok ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ha en VM-vinner nesten helt for deg selv i tre timer er mer enn verdt 500,- ;) Og det er virkelig helt unødvendig å kommentere det i denne tråden

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du burde klare å lese såpass at det er mer enn 3 også da når du poengterer det ;)

slike små intensiv kurs/tema kurs er gull verdt for å jobbe med småproblemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Bølla

du burde klare å lese såpass at det er mer enn 3 også da når du poengterer det ;)

slike små intensiv kurs/tema kurs er gull verdt for å jobbe med småproblemer.

Det tviler jeg ikke på. Det er som regel enda bedre å jobbe med det på lang sikt ;-)

Det er ingenting i veien med verken kursholder eller tema (som holder høy kvalitet), jeg tenkte bare det var en smule dristig å bruke ordet billig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt ingen upris, og jeg hadde glatt betalt det om jeg hadde hatt mulighet til å være med en eller flere av de dagene. Men billig vil jeg ikke påstå at det er, selv om det er verdt prisen.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åååå, har så lyst! Typisk at det skjer masse på jobben i den perioden :hmm:

Når blir neste kursrunde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Billig og bra", sagt med et smil :) ganske sant og med litt humor. Men så er jeg også en sånn som utbryter "oi, det var billig!" når jeg betaler i kassa på rema. Ikke fordi jeg har mye penger, men fordi det er en teknikk for å være glad :) spy de som vil, eller bruk det, tro på det og lev litt lykkeligere.

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det er pøkkbillig jeg! Betale over 1500 for helgekurs (9-10t tilsammen tror jeg, fordelt på fredag kveld, lørdag og søndag formiddag), da vanlig kontakt/hverdagslydighet med instruktør som ikke er VM-vinner ;)

Hadde jeg hatt tid skulle jeg meldt på fvf-kurset, ikke fordi jeg har tenkt til å konkurrere, men fordi det hadde vært gull i visse hverdagslige situasjoner :) (og fordi det faktisk hadde vært litt kult å si at jeg hadde vært på kurs hos en verdensmester *rødme*)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 deltagere per kurs? Som går over 4 timer? Med kompetente instruktører? Jeg synes det ER billig jeg.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holde det samme i Tønsberg? :-D

Det er bare en kort fege-tur over ;)

Men jeg kommer nok til å ha noe liknende i Sande/Holmestrand om ikke så alt for lenge. Håper jeg kan få det til ihvertfall :D

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes definitivt det var rimelig! Når jeg har drevet med hest og ridd på sprang og dressurtreninger har disse kostet fra 250kr til 400kr for 30- 45 minutter og da har det storsett vært 8 stykk på hver time.

Så 4 timer for 500kr med bare 5 på hver kurs syntes jeg er rimelig :sleep:

Skulle gjerne hvert med på et av kursene men det bli nok alt for langt unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumme dato! Bris og jeg hadde så hatt godt av kurs for deg, må nemlig jobbe litt med fart og ut fra det jeg har lest i bloggen din og sett av filmer hadde tips fra deg på spesielt det vært knall for oss. Men vi skal gå blodsporprøver og jeg skal være sporlegger i tillegg. Får forhåpentligvis muligheten senere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årets første sommerkurs i konkurranselydighet er nå åpent for påmelding. Det er lagt opp til 2+2 dager, 20., 21, 27. og 28. juni, kl 16-21. På den måten blir det rom for å trene mellom kursdagene! På kurset trener vi med individuelle utfordringer/hjelp til øvelser, i tillegg til konkurransetrening med mål om å kunne lykkes bedre også på konkurranser. Påmelding kan sendes til: marenteien@gmail.com

Skjermbilde 2016-05-01 kl. 17.52.07.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å være med på bare de to første dagene? Hadde passet perfekt for oss!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, simira skrev:

Er det mulig å være med på bare de to første dagene? Hadde passet perfekt for oss!

Ja, det er en mulighet om jeg ikke har fyllt opp kurset innen noen dager :) Man får nok større utbytte av kurset om man er med i begge puljene, men det skal gå fint uansett. Jeg kan sette deg opp som "reserve" som 2-dagers ekvipasje dersom kurset ikke blir fullt ganske snart.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke uenig men som du sier ,da kommer vi inn på et annet tema, nemlig avl og hvorvidt man i det hele bør avle på hunder som trenger 'hjelp' for å slappe av..Jeg mener nei , da jeg mener at et individ som må ha 'kunstig' hjelp for å slappe av( hvis de øvrige forutsetninger er tilstede, vel og merke) ikke har det bra med seg selv men det er jo forsåvidt en helt annen diskusjon.  Problemet er, at hvis du eller jeg eller noen andre, 'bare' sier at det er greit å bruke time-out i bur, eller grind o.sv, uten å nærmest detaljforklare hva du mener, så kan du være rimelig sikker på at ikke helt få tenker som så: 'Aha, så det er en bra metode, da virker det sikkert enda bedre med 1 time time-out i bur, for da får Passopp tid til å tenke skikkelig over hvorfor han ble stengt inne i buret.'  Man kan dessverre ikke gå ut fra at alle folk forstår, bruker vett og forstand eller sunn fornuft. Det gjelder selvsagt ikke bare time-out, det gjelder en hel del 'enkle' råd eller bekreftelser.  Igjen, mange treningsmetoder passer bare for folk som faktisk vet hva de holder på med og forstår hvor viktig riktig timing er, ikke for 'Hvermansen' uten forkunnskap. 
    • Markering er det nok ikke, det er jo ofte mer sånn løfte på benet og pisse oppetter veggen eller møbler osv, for hannhunder iallefall. Og de markerer selvsagt ikke i søvne. Hadde nok fort vært litt mer mengde også. Ejakulere i søvne kan de jo absolutt, selv om det kanskje er mer normalt hos enda litt yngre hunder, spesielt ifht at litt mindre raser ofte er litt tidligere voksne/modne enn store raser ifht alder. Men individuelle forskjeller er det jo uansett og din kanskje er litt sent moden feks og befinner seg kanskje i ca siste pubertetsrunde nå, og det kan jo forklare en del ihvertfall. Om det kan være sæd rett og slett, eller sædveske. 

Jeg tenker at om det er et lite uhell med urin så er det jo ikke nødvendigvis tegn på noe galt, hunder er vell ikke så forferdelig annerledes sånn rent kroppslig og mtp funksjoner her enn oss mennesker, vi kan drømme og være uheldig, og være uheldige i en hel rekke andre situasjoner, og her er det jo hverken mye eller ofte, at hunden "skjemmes" kommer antagelig mest på grunn av deres reaksjon, selv om dere evt ikke er sint på han så regner jeg med at dere som de fleste andre ikke blir overlykkelige om dere våkner til tiss i sengen, og det merker hundene og begynner å dempe, selv om de ikke nødvnedigvis aner hvorfor dere er sånn og selv om de ikke har noen forventninger til at dere skal ta ut dette humøret på hunden. 

Men uansett, tror dere at noe kan være galt så ta en tur til vet. Det er jo ikke normalt i den forstand at hunder tisser på seg i søvne og å utelukke uvi eller andre ting er et bra sted å begynne. Da får dere bekreftet at hunden er frisk(evt ikke frisk) og hunden slipper å feks gå å plages med uvi lenger enn nødvendig. Spesielt kanskje om det er noe som oppstår plutselig på en såpass "gammel" hund, det kan jo tyde på en endring av noe slag. Selv om jeg ikke synes det høres direkte foruroliggende ut nødvendigvis. 
    • Og som nevnt i forrige innlegg (det ble redigert så det kom nok ikke med tidsnok) så er det mye "problemadferd", i våre øyne, som kan være fullstendig naturlig og ikke har noe med dårlig avl eller dårlig hund eller noe å gjøre. Pubertet feks er ganske utfordrende på de fleste pattedyr iallefall, og ting må håndteres underveis, for det er ingen selvfølge at man lander på bena på andre siden av slike perioder, om alt bare får flyte fritt mens det står på. Og for mange hunder som stresser lett så vil jo slikt som du skisserer kunne være skikkelig bensin på bålet. Løpe løs og børne rundt, alene eller med andre hunder. For andre er det kanskje mer frustrerende å måtte jobbe med seg selv i bånd eller vanskelig miljø, mens for andre igjen så er det det som hjelper. Ikke alle hunder kan gå løs eller leke med andre hunder. Fordi de er idioter/ufine, fordi det blir for stressende, eller pga stor jaktlyst etc. Men de fleste her lider jo ikke på noe vis med seg selv eller livet sitt, og med litt rettledning og rammer, alder og modenhet så lærer de jo å håndtere  seg selv på en god måte. Uten at de blir utsatt for noe graverende hverken på den ene eller andre måten, alt i alt, selv om de fleste av oss garantert aller helst bare skulle hatt fri flyt og godisspising hele dagen, uten krav, rammer eller begrensninger over hodet, om vi hadde hunder som fungerte på en god måte for både seg selv og omgivelsene under slike forutsetninger.  
    • Selvsagt, men motor er ofte ikke problemet, men hvor lett hunder stresser seg opp og hvor godt/dårlig de håndterer stresset. Uavhengig av driv eller motor. Det er ikke noe mindre vanlig på selskapshunder eller raser med mindre motor enn det er på mer høydriftige hunder og har ingenting med mosjon å gjøre. Det kan definitivt påvirkes i negativ retning av feil type mosjon/stimuli og i rett retning med rett type mosjon/stimuli, men avhengig av graden så er det ofte ikke nok å bare tilpasse slikt. De må ha hjelp til å lære seg av/på. Så kan man jo selvsagt diskutere hvor bra det er, hvor rett det er osv, men det blir jo mer en diskusjon om avl og noe de fleste vanlige hundeeiere ikke får gjort så mye med når alt kommer til alt. Ikke alt slikt er nødvendigvis heller synlig i valpekassa, og ikke alt er mulig å forutse ifht linjevalg, oppdrettervalg osv. 

Timeout er jo en av de snille metodene og man gjør jo lite skade om man ikke er presis i timing osv. Det vil kanskje ta noe lengre tid for hunden å skjønne tegningen, men selv om man bommer fullstendig på når man slipper ut hunden hver eneste gang så vil den uansett før eller siden koble sammenhengen mellom jeg gjør denne adferden og jeg blir puttet i bur/bånd/holdt etc. Og i mellomtiden så lider jo ikke akkurat på noe sett og vis. Med mindre den blir stuet vekk i lange tider, men da er det ikke og har ingenting å gjøre med timeout, eller trening. Da stuer man vekk bikkja for egen del og det er det. Og det er det jo for all del mange som gjør og, men det er ingen grunn til å være i mot bruk av timeout. 
    • Er jeg den eneste som er fornøyd med postnord? Må være noe spesielt med dem som kjører her, de ringer når de er på vei med pakken, alltid hyggelige og greie, aldri forlatte pakker på trappa(uten at det hadde vært noe problem her da men),  er jeg ikke hjemme el.lignende ber jeg de bare levere pakken på nærbutikken, aldri noe problem det heller. Eneste minuset er at de kun kjører ut pakker en dag i uka.   Ang zooplus så bestiller jeg mye derfra, veldig fornøyd, og de gangene jeg har hatt kontakt med dem har de svart kjapt.
  • Nylig opprettede emner