Gå til innhold
Hundesonen.no

Sopp..


Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Søk på krystallfiolett :) Hvis du gir henne et helbad vil hun bli lyselilla en god stund ja :P Men kan jo være verdt det hvis det funker. Er også et middel som heter kaliumpermanganat som er antibakterielt og soppdrepende, og kanskje ikke fullt så misfargende.

Jeg vet ikke noe om kaliumpergaganat som legemiddel, men det er ganske lilla det og :)

Men gjør det noe? Om det fjerner problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke på hund, men på folk varierer det litt. Jeg møtte opp på sykehuset og badet i 20min ca i et svært metall badekar på et lite rom.

Andre jeg kjenner med hyppige soppinfeksjoner i huden har fått med seg hjem og blandet ut i eget badekar. (Begynner å bli 10ish år siden så vet ikke om det praktiseres idag) De anbefaler ikke det pga faren for misfarging av badekaret.

Fant noen veterinærer som driver med medisinsk bad, så skal høre med de hvordan det foregår! :)

Søk på krystallfiolett :) Hvis du gir henne et helbad vil hun bli lyselilla en god stund ja :P Men kan jo være verdt det hvis det funker. Er også et middel som heter kaliumpermanganat som er antibakterielt og soppdrepende, og kanskje ikke fullt så misfargende.

Her stod det utfyllende om bruken :)

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=2786&ID=6261

Tusen takk! :D

Jeg vet ikke noe om kaliumpergaganat som legemiddel, men det er ganske lilla det og :)

Men gjør det noe? Om det fjerner problemet?

Nei, absolutt ikke! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hm.. Har siden jeg startet tråden prøvd å KUN gi henne ren, rå kylling(vinger og lår stort sett), ingen godbiter. Og jeg synes jeg ser tydelig forskjell:


Før:
20140503_191918_zpsb1e6f517.jpg

Etter:

20140514_141227_zps004e7b45.jpg


Så hva betyr det? Allergi mot noe i maten? Hun har gått på V&H, stort sett kylling, men har blandet litt. Kan hun fungere på bare ren kylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har siden jeg startet tråden prøvd å KUN gi henne ren, rå kylling(vinger og lår stort sett), ingen godbiter. Og jeg synes jeg ser tydelig forskjell:

Før:

20140503_191918_zpsb1e6f517.jpg

Etter:

20140514_141227_zps004e7b45.jpg

Så hva betyr det? Allergi mot noe i maten? Hun har gått på V&H, stort sett kylling, men har blandet litt. Kan hun fungere på bare ren kylling?

Det var stor forskjell! Så flott at du ser effekt så raskt, ;)

Nå er jeg ingen veterinær - så ta det for det er verdt :P, men med så stor endring ville jeg satt penger på at det er en underliggende fôrintoleranse/allergi som har skapt soppoppblomstingen. Der er jo oftest det som er årsaken til den type problematikk.

Jeg vet om flere hunder som klarer seg fint på ren kylling (/ kalkun) og grønnsaksdiett med litt probiotika og omega 3 tilskudd. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...