Gå til innhold
Hundesonen.no

Pulien Nico og Alaska Husky Toddy


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nico er en Ungarsk Puli fra Kennel Häxeboet

Toddy er en Alaska Husky på 1 år som ble vår litt sånn tilfeldig. Han er ikke særlig glad i å løpe fort og langt, han vil mye heller kose. Sånt blir det tidlig pensjon av. Enn så lenge bor ha

Advarsel : skryt! Siste runden i valperingen er unnagjort og det ble BIR og en dommer som var fornøyd med det han så. Men det jeg er mest fornøyd med er hodet på lille krapylet. Selv på dogs4a

Posted Images

Herregud, den er så krøllete! :wub: Hun ser skikkelig tøff ut altså! Jeg ser for meg at hun ikke er redd for noe!

helt korrekt :lol:

Det er faktisk den tøffeste valpen jeg har hatt, inkl terrieren.

Hun blir redd når bæsjen henger fast i rumpa og når hun blir badet. Det stopper der :aww:

Var på togtur til Oslo i går. Tog var helt greit, man kan sove på toget.

Oslo s var helt greit. Ikke noe å lee på et øre for.

Masse trafikk og folk var helt greit, hun eide byen henne. Selv når det smeller så jeg skvetter bryr hun seg filla.

Leke med fremmede hunder og passere andre hunder er også helt naturlig.

Den bryr seg jo relativt lite om andre folk denne, men enn så lenge kan hun gjerne kose og logre hvis folk insisterer.

Jeg er veldig fornøyd med pirayaen :P

20140609_133559.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har en bestevenn.

Nabohunden. De rabler totalt når de ser hverandre og leker som to djeveldyr.

Noen ganger, når det er veldig varmt, kan de også slappe av sammen. Men ikke så lenge , og det er livsviktig å ligge å fekte litt med tennene i mens man slapper av.

IMG_20140614_110344.jpg

20140614_100202.jpg

20140614_100214.jpg

20140614_100326.jpg

20140614_101112.jpg

Blir tørste av å leke i varmen

20140614_103259.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Nico :) hun høres så herlig ut..og energisk...

Må man la hunden se ut som en "mopp", eller går det greit å barbere de ned? Synes de virker som fine og stødige hunder i gmyttet, men denne tova type pels er ikke helt min greie... Hadde vært interessante hunder dersom pelsen går ann å barbere ned uten at den tover seg eller blir vanskelig å holde i orden.... Ser for meg at kanskje pelskvaliteten blir ødelagt hvis man til stadig barberer de og aldri lar den naturlig tove seg, at den kanskje begynner å tove seg når den er kortklippet også?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Nico :) hun høres så herlig ut..og energisk...

Må man la hunden se ut som en "mopp", eller går det greit å barbere de ned? Synes de virker som fine og stødige hunder i gmyttet, men denne tova type pels er ikke helt min greie... Hadde vært interessante hunder dersom pelsen går ann å barbere ned uten at den tover seg eller blir vanskelig å holde i orden.... Ser for meg at kanskje pelskvaliteten blir ødelagt hvis man til stadig barberer de og aldri lar den naturlig tove seg, at den kanskje begynner å tove seg når den er kortklippet også?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Jeg har inntrykk av at de fleste som ikke stiller har pelsen i ca lik lengde som Nico har nå. Da ser de ut som en doodle blanding av noe slag og pelsen er vedlikeholdsfri.

Det er når den får lengde den snorer seg.

Forrige Puli var litt engstelig som valp, det merket man ikke på henne som voksen.

De er IKKE labradorer ( selv om Nico tror det) , men det skal ikke bety at de er redde. De skal være likegyldige ovenfor fremmede.

De er aktive når de er aktive og tilsvarende rolige når det ikke skjer noe. Nico har akkurat sovet seg igjennom 3 timer strandliv med hylende barn, vannfly som lander, hunder og folk som jogger, sykler, går forbi osv.

Visstnok typisk Puli.

Men når hun er aktiv er hun veldig aktiv og de er valpete i leken hele livet.

Amalie lekte som en valp 2 timer før hun døde, da 14 år gammel og med lukket livmorsbetennelse.

De bjeffer ikke så mye som rykter skal ha det til, men når de først bjeffer får du lyst til å kutte stemmebåndet dems..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så søt! :wub: får lyst til å ta henne med meg hjem hver gang jeg ser bilder av henne! :D

Hvordan går det med henne og kaninene?? :)

Årstiden jobber mot oss, det er umulig å holde kaninene innendørs når døra går opp og igjen. Det er ingen reell frykt fra kaninenes side lengre, de har skjønt at hun ikke skal spise dem, men kommer hun mot de ( hun prøver å få de i lek) gjemmer de seg. Er hun rolig hopper de rundt som vanlig :)

Hadde vi hatt de inne på begrenset plass hadde de nok vennet seg fortere til hverandre, men samtidig har hun så mye valpebiting ( ALT skal bites i ) at det egentlig er veldig greit med minimal nærkontakt til hun er eldre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke barberes i rumpa, sånn akkurat at bæsjen ikke setter seg fast? HÅHÅ, hva skjer hvis en snor snorer igjen hullet bak? :teehe:

de klippes ofte i baken, men det er ikke et problem Nico strir med enn så lenge :P

At alt som går inn skal ut er verre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så fantastisk ho er :D

Håper virkelig vi får til å møte denne herligheten i sommer! :D

Hun er ganske kul ja :D

Et møte må vi få til, vi oppholder jo oss ganske nære hverandre i sommer :)

Gleder meg til hun får snorene da.

Hun fikser virkelig ikke sol. Karrer seg fra skygge til skygge.

Tur er tortur når det er sol visstnok :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun bodd her i over 3 uker og vi har blitt godt kjent.

Jeg kunne helt ærlig ikke vært mer fornøyd.

Ja,hun er plagsomt leken når det passer minst og hun mener så mye at vi må være to stk for å fjerne flått på henne, men det er en del av det som gjør henne fantastisk.

Hun er så uendelig trygg på seg selv!

Hun møter enhver situasjon med trygghet og nysgjerrighet, og hun er hakket mer sosial enn vi forventet :P

Hun slapper av overalt ( og da mener jeg overalt!) , hun leker overalt, jeg tror neppe hun hadde skvetti om det smalt en bombe ved siden av henne og hun ELSKER barn.

Hun er jo en liten Diva allerede, og er vant med mye oppmerksomhet.

I dag har vi hatt bydag og selv ikke når en ca 70 cm stor doodle sto - bokstavelig talt - over henne i mens jeg pratet med eieren gadd hun reise seg. Hun strakk hals ( han var høyt oppe *flir*) for å snuse, logret litt og fortsatte å titte nysgjerrig rundt seg på bylivet.

Ikke en sekund usikkerhet :|

Fortsatt renslig selvfølgelig, sover til vi står opp, bryr seg ikke om vi går inn og ut av huset og og og.. i det hele tatt er hun over all forventning.

Da får vi heller leve med at det noen ganger føles som å dele hus med et djeveldyr når hun er leken og at hun åpenbart synes mannskjit er godt.

Nico i sentrum, kikker på hunder som bråker og leker 4 m unna

IMG_20140621_153241.jpg

Med unger på stranda

20140614_141642.jpg

Kikker på fine pusen

20140615_182029.jpg

Utsatt for vanntortur bare fordi hun koste seg med menneskebæsj i skogen ( bill.merk mishandlet )

20140620_211545.jpg

Prøver å komme nærmest mulig A.. viktig å gni seg så langt inntil som mulig.

20140615_073051.jpg

Crappy bilder, men jeg har bare mobilkamera. Live with it :P

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så hyggelig, og hun er så skjønn! :heart:

det eneste kjipe er at hvis hun fortsetter å være like stødig ( noe jeg tror), blir pen og er frisk kommer vi til å få dårlig samvittighet over å ikke avle på henne :lol:

Spesielt når grunnlaget er at vi ikke liker å måtte forholde oss til fremmede noen av oss *flir*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ingenting annet enn sitt og kom enda, så i dag tenkte jeg hun skulle lære å tilby ligg.

Hun tar det kjapt, men må prøve å sitte litt først selvfølgelig :)

Videoen har irriterende lyd ( les: min stemme ) og er litt utydelig da jeg ikke kan stå og trene for da henger hun seg helt opp i bena mine. Bokstavelig talt.

th_20140621_171637.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En puli i rette forstand ja! :D
Hunden går å legger seg ut på verandaen i 40 varmegrader i den ene lille solstripa som er der... hvordan ho orker det, er forbi min fatteevne, så vil si Nico er passe smartere der ;) Sol er blæærk!

Veldig moro når dreadsa begynner å komme.. men litt jobb og! Hunden var jo voksen når vi fikk ho, så er ekstremt glad vi har en fantastisk groomer her som hjalp oss å få de rett, siden ho måtte klippes ned før vi fikk ho :) Kanskje noe av det jeg gruer meg mest til ved å flytte hjem til Norge, å måtte begynne med pelsstellet selv, for groomern gjør ho så fantastisk fin hver gang

bildene med Nico og A er så nydelige :) Skinner så igjennom at begge er heeeelt oppslukt i hverandre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En puli i rette forstand ja! :D

Hunden går å legger seg ut på verandaen i 40 varmegrader i den ene lille solstripa som er der... hvordan ho orker det, er forbi min fatteevne, så vil si Nico er passe smartere der ;) Sol er blæærk!

Veldig moro når dreadsa begynner å komme.. men litt jobb og! Hunden var jo voksen når vi fikk ho, så er ekstremt glad vi har en fantastisk groomer her som hjalp oss å få de rett, siden ho måtte klippes ned før vi fikk ho :) Kanskje noe av det jeg gruer meg mest til ved å flytte hjem til Norge, å måtte begynne med pelsstellet selv, for groomern gjør ho så fantastisk fin hver gang

bildene med Nico og A er så nydelige :) Skinner så igjennom at begge er heeeelt oppslukt i hverandre <3

De er fryktelig glade i hverandre :wub:

Groominga har sambo erfaring med. Jeg groomet jo Amalie en del siste året og synes egentlig ikke det var så pes? Ta vekk kvister og dele snorer liksom.

Bading er verre, hun brukte jo votter og år på å bli våt og enda lengre på å bli tørr. Men med føner og håndklær ble det levelig.

Napping av ører får jeg ikke til, men det gjør sambo på ett minutt per øre :lol:

Nico har ikke blitt nappet enda da, vi ser ann om hun trenger det, men jeg piller jevnlig nedi øret hennes for vanens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer klippinga jeg gruer meg til, for groomern klipper ho i så fin frisyre rundt hodet og potene og sånn :)

Badinga og tørkinga er greit nok, tar hundre år, og en stor del furten puli som syns både vann og spesielt hårføner er ****** verk, men ho overlever jo (under tvil)

Pille kvist får vi øvd oss på daglig siden vi bor midt i skauen hjemme, herlig herlig... haha

ja like greit å pille overalt så ho blir vant :) merkes her at det ikke er gjort fra tidlig alder... ;)

Veldig moro å se hvordan en puli valp er, siden vi fikk Hunden som voksen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer klippinga jeg gruer meg til, for groomern klipper ho i så fin frisyre rundt hodet og potene og sånn :)

Badinga og tørkinga er greit nok, tar hundre år, og en stor del furten puli som syns både vann og spesielt hårføner er ****** verk, men ho overlever jo (under tvil)

Pille kvist får vi øvd oss på daglig siden vi bor midt i skauen hjemme, herlig herlig... haha

ja like greit å pille overalt så ho blir vant :) merkes her at det ikke er gjort fra tidlig alder... ;)

Veldig moro å se hvordan en puli valp er, siden vi fikk Hunden som voksen :)

Nico skal jo stilles så det blir stort sett bare labber som klippes her :) kommer jo til å "rydde" litt hvis noen av snorene blir for lange eller hun blir for uryddig i fjeset, men ikke mer enn det :) Faktisk bør vi klippe labbene hennes snart, men det frister lite så det utsettes :|

Fortsatt over en måned til debuten såh *plystre*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...