Gå til innhold
Hundesonen.no

Overføre filer fra mac til Ipad


Zitka
 Share

Recommended Posts

Som overskriften tilsier, så trenger jeg noen gode idéer på hvordan jeg skal overføre filer fra mac til en ipad. Dette er filmer, så store filer, som er nedlastet ifra en medieserver og som jeg skulle gjerne hatt på Ipad slik at filmene kan sees på ipad'n under lengre flyturer..

Beste alternativet jeg har så langt kommet med er dropbox, men det er egentlig uaktuelt siden Internetten er ikke dugende til å laste opp eller ned store filer. Så aller helst skulle dette gått pr ledning eller lignende. Men siden alt skal være så fancy pancy, så er det jo ikke en USB-utgang eller noe på pad'n :getlost:

Noen her som har noen idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at filene skal fungere på iPad må de være i mp3 format.. :) Om man kan konvertere filer er jeg litt usikker på, men er sikkert mulig på et eller annet vis.

Plugg inn iPaden med USB-ledningen, åpne iTunes og trykk på knappen med iPaden som etterhvert kommer opp. Velg tabben "Filmer" og der skal alle mp3 filene dine komme opp :) Så velger du de du vil ha over på iPaden og synkroniser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du de på datan? Isåfall kan du vel last ned fx CineXPlayer på iPaden, og dra filene over fra maskinen og inn på ipaden der, funker iallefall med seriene jeg ser.

Jeg har de ikke akkurat nå på datan, men det går an å fikse vil jeg tro ja. Vil programmet fungere uten nett da?

For at filene skal fungere på iPad må de være i mp3 format.. :) Om man kan konvertere filer er jeg litt usikker på, men er sikkert mulig på et eller annet vis.

Plugg inn iPaden med USB-ledningen, åpne iTunes og trykk på knappen med iPaden som etterhvert kommer opp. Velg tabben "Filmer" og der skal alle mp3 filene dine komme opp :) Så velger du de du vil ha over på iPaden og synkroniser :)

Er de nødt å være i mp3 format? For man får jo feks AVI for pad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har de ikke akkurat nå på datan, men det går an å fikse vil jeg tro ja. Vil programmet fungere uten nett da?

 

 

Er de nødt å være i mp3 format? For man får jo feks AVI for pad.. 

Jeg får iallefall bare opp filer i mp3 til å legge over hos meg :) Så ganske sikker (også det søstrene mine har sagt til meg). Men det er om du overfører på harddisken til iPaden, mulig du får gått rundt på et vis med en app el :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mp3 er bare musikk, mp4 mener du kanskje @? :P

Jeg pleier å bruke en converter som konverterer filene (vuze) rett inn i itunes også synces alt :) Bruker den også til å konvertere ting jeg laster ned til apple-tv format :)

http://www.vuze.com/

Jupp! Det jeg mener! Skurra litt mens jeg skrev det inn, men klarte ikke finne feilen :P

Bruker også vuze, men laster ned via den.. Hvordan kan man konvertere filene der? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Det jeg mener! Skurra litt mens jeg skrev det inn, men klarte ikke finne feilen :P

Bruker også vuze, men laster ned via den.. Hvordan kan man konvertere filene der? :P

Under device playback! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeeehhhhhhh godt spørsmål, jeg har aldri vært uten internett! :P

Nei, man er som regel ikke det.. Men når man sitter på en båt ute på havet utenfor Kongo, så var vist ikke internettet noe å skryte av :lol: så derfor har jeg fått jobben med å løse problemet :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...