Gå til innhold
Hundesonen.no

Beholde en valp til den er 4-5 mnd


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Det er veldig interessant. Jeg har ikke hørt om det blant puddeloppdrettere i Skandinavia, bare hos enkelte oppdrettere lenger bort. Disse tar det som en selvfølge at valp ikke skal selges før den har fått alle voksne tenner. I likhet som vi tar det som en selvfølgelig å selge en 8 uker gammel valp (da overser jeg fakta i at flere og flere begynner å holde av valp til den er 12 uker).
Jeg er ikke sikker på hva nøyaktig de garanterer, men jeg vet at de rangerer pris etter hvordan valpen er når de har fått alle sine voksne tenner. Med andre ord, jo mer perfekt den er, jo dyrere er den.
@Mud, nei de tar ikke ekstra betalt for utgiftene av mat etc. men de tar ekstra betalt for å kunne gi en garanti.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vidt jeg veit ikke vanlig blant puddeloppdretterene i Skandinavia. Må innrømme at jeg ikke har sjekket så nøye, men jeg tror de fleste puddeloppdrettere først og fremst selger familiehunder :)

---

I dette tilfellet er det jo snakk om at noen andre skal ha valpen fordi oppdretter må jobbe. Oppdrett er ikke, i motsetning til hva folk flest tror, forbeholdt sånne som meg, som bare går hjemme. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ha en valp en måned eller to ekstra, men igjen - jeg jobber ikke, jeg har hele dagen til å ta meg av både voksne hunder og valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...