Gå til innhold
Hundesonen.no

Naomi (7) skambitt av politihund


Justisia
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørsmål angående dette. Viss noen har en valp som vokser opp og blir aggressiv og ustabil som voksen, er det da menneskene som står ansvarlig, altså at de ikke har klart å oppdratt hunden på en god nok måte, eller mener dere at det er hunden sin feil at den har blitt slik, eller at den er det av natur?

_Jeg_føler i mange tilfeller at det er mennesker som står bak slike situasjoner. Ikke alle da selvfølelig, men noen.

Det kan være både arv og miljø som er årsak, så det blir veldig vanskelig å svare på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En eier med kompetanse tar ansvar og avliver en hund om den utgjør en fare for samfunnet. Det handler ikke om å peke fingeren på hunden, det handler ikke om å fordele skyld i det hele tatt. Det hand

Jeg kommer på rundt 5 millioner grunner til å avlive friske hunder som skambiter mennesker bare her til lands. Min sønn er en av de.

Jeg grøsser inni meg. Mener du helt oppriktig at om din hund hadde bitt jenta slik denne hunden bet jenta så hadde du ikke avlivet? Det er sjokkerende for å være helt ærlig. Klarer man ikke dette i

Jeg har et spørsmål angående dette. Viss noen har en valp som vokser opp og blir aggressiv og ustabil som voksen, er det da menneskene som står ansvarlig, altså at de ikke har klart å oppdratt hunden på en god nok måte, eller mener dere at det er hunden sin feil at den har blitt slik, eller at den er det av natur?

_Jeg_føler i mange tilfeller at det er mennesker som står bak slike situasjoner. Ikke alle da selvfølgelig, men noen.

Jeg har sett ( og overtatt ) hunder som har hatt en dårlig oppvekst uten å bli en fare for andre.

Jeg har sett ( og eid) hunder jeg VET bare har hatt gode opplevelser i oppveksten som allikevel har blitt livsfarlige.

jeg mener det skal MYE til for å ødelegge en god genpakke, og MYE til for å reparere en dårlig.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG mener IKKE at hunder skal avlives på grunn av svikt av eier. Jeg ville heller aldri solgt en hund til noen som mener at hunder burde avlives på grunn av EN feil. Hunder skal være menneskets bestevenn, jeg hadde ALDRI avlivet min hund med mindre den hadde konstant FYSISK smerte og var uhelbredelig. Dette er MIN mening og jeg står for min rett å si det jeg mener. Dere voksne damer som ikke tåler å høre andres meninger, trenger ikke kommentere noe i det hele tatt. Selv om det er indirekte fordommer dere kommer med. Det finnes faktisk mennesker som elsker hundene sine og har gjennomgått mye sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG mener IKKE at hunder skal avlives på grunn av svikt av eier. Jeg ville heller aldri solgt en hund til noen som mener at hunder burde avlives på grunn av EN feil. Hunder skal være menneskets bestevenn, jeg hadde ALDRI avlivet min hund med mindre den hadde konstant FYSISK smerte og var uhelbredelig. Dette er MIN mening og jeg står for min rett å si det jeg mener. Dere voksne damer som ikke tåler å høre andres meninger, trenger ikke kommentere noe i det hele tatt. Selv om det er indirekte fordommer dere kommer med. Det finnes faktisk mennesker som elsker hundene sine og har gjennomgått mye sammen.

Man har faktisk ikke rett til å eie en farlig hund. Hverken juridisk eller etisk.

Jeg blir faktisk forbannet over at det finnes slike holdninger, både for potensielle ofre sin del og for hundevelferdens del.

Det er grovt misforstått dyrevern å holde liv i farlige hunder.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG mener IKKE at hunder skal avlives på grunn av svikt av eier. Jeg ville heller aldri solgt en hund til noen som mener at hunder burde avlives på grunn av EN feil. Hunder skal være menneskets bestevenn, jeg hadde ALDRI avlivet min hund med mindre den hadde konstant FYSISK smerte og var uhelbredelig. Dette er MIN mening og jeg står for min rett å si det jeg mener. Dere voksne damer som ikke tåler å høre andres meninger, trenger ikke kommentere noe i det hele tatt. Selv om det er indirekte fordommer dere kommer med. Det finnes faktisk mennesker som elsker hundene sine og har gjennomgått mye sammen.

Vi eldre damene elsker også hundene våre, til tross for skavanker og diller. Flere av oss har gjennomgått mer enn hva unge jenter kan forstille seg, sammen med hundene våre. Så vær litt forsiktig nå

Du skal få mene nøyaktig hva du vil, men vi har rett til å reagere. Unge eller gamle :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående dette. Viss noen har en valp som vokser opp og blir aggressiv og ustabil som voksen, er det da menneskene som står ansvarlig, altså at de ikke har klart å oppdratt hunden på en god nok måte, eller mener dere at det er hunden sin feil at den har blitt slik, eller at den er det av natur?

_Jeg_føler i mange tilfeller at det er mennesker som står bak slike situasjoner. Ikke alle da selvfølgelig, men noen.

Veldig ofte er det ingen som har skyld. Omstendigheter, tilfeldigheter, timing. Det er så mange faktorer.

Jeg ser ikke poenget i å fordele skyld. Det er ofte bare forenklende og det er ikke så mye læring å hente i skyld i min mening.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eldre damene elsker også hundene våre, til tross for skavanker og diller. Flere av oss har gjennomgått mer enn hva unge jenter kan forstille seg, sammen med hundene våre. Så vær litt forsiktig nå

Du skal få mene nøyaktig hva du vil, men vi har rett til å reagere. Unge eller gamle :)

Selvsagt, jeg mente ikke at dere ikke elske hundene deres, bare fastslo at jeg virkelig elsker min hund ;) Alder er ikke alt det heller da men :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har faktisk ikke rett til å eie en farlig hund. Hverken juridisk eller etisk.

Jeg blir faktisk forbannet over at det finnes slike holdninger, både for potensielle ofre sin del og for hundevelferdens del.

Det er grovt misforstått dyrevern å holde liv i farlige hunder.

Du får bli så forbannet du bare vil :D Jeg syns så klart synd om offerene, men mener at det er eier som står ansvarlig. Det er ikke hundene som er farlige, det er måten de ble oppvokst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er MIN mening og jeg står for min rett å si det jeg mener. Dere voksne damer som ikke tåler å høre andres meninger, trenger ikke kommentere noe i det hele tatt.

Ytringsfrihet handler om at man kan ytre sine meninger og tanker, det beskytter en ikke fra reaksjoner på det man sier. :)

Edit, jeg aner ikke hvor gammel du er, det er helt irrelevant for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli så forbannet du bare vil :D Jeg syns så klart synd om offerene, men mener at det er eier som står ansvarlig. Det er ikke hundene som er farlige, det er måten de ble oppvokst på.

Det er ikke alltid sant :) For enten du innser det eller ikke så finnes det skrapbikkjer som samme hvilken eier og oppdragelse den har fått ikke bør få leve.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid sant :) For enten du innser det eller ikke så finnes det skrapbikkjer som samme hvilken eier og oppdragelse den har fått ikke bør få leve.

Det kan ikke du vite før alt er prøvd ;) Ikke vær så rask til å dømme, bare for at det er enklere å putte en kule mellom øynene enn å gå gjennom arbeid for å finne et akseptabelt hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli så forbannet du bare vil :D Jeg syns så klart synd om offerene, men mener at det er eier som står ansvarlig. Det er ikke hundene som er farlige, det er måten de ble oppvokst på.

Det er faktisk revne likegyldig HVORFOR en hund er farlig ( å tro det bare gjelder oppvekst vitner forøvrig om manglende erfaring og kunnskap ), er den farlig har den ingenting i samfunnet å gjøre.

Ingenting rettferdiggjør at et barn skal bli skambitt av en hund. Dette barnet kunne lett blitt drept. Hvis du tror du er glad i hunden din, gang den følelsen med tusen og der har du muligens noe i nærheten av hva foreldre flest føler for barna sine.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad for at den hunden blir avlivet og lurer litt på om dere som skriver at det ikke var riktig avgjørelse om dere har eid en hund dere ikke kan stole på og kjent på hvor slitsomt det er?

Jeg måtte avlive den yngste hunden min bare litt over 2 år gammel, da var allerede flere av søsknene avlivet pga gemyttet og jeg synes personlig i ettertid at jeg dro strikken alt for langt. Jeg elsket nemlig den hunden så høyt at jeg forsøkte å gjøre alt i min makt for å la han leve. Nå skal ikke jeg ramse opp alt jeg gjorde men det endte iallefall med at jeg trodde han var blitt bedre, han hadde jo roet seg noe, jeg begynte å stole på han igjen. Det resulterte i at han fikk muligheten til å glefse ett barn i ansiktet.

Det ble ingen synlige skader, så i forhold til Naomi så kom jo dette barnet godt ut av det. Men den redselen det barnet satt igjen med etter å ha hatt tennene til en 40kgs hund tett til nesa si, det kommer jeg til å ha dårlig samvittighet for i all tid. Dette barnet stod i tillegg helt stille og rolig og var ingen ukjent. Det var da jeg innså at min plikt som hundeeier var å avlive den hunden før det faktisk ble fysisk skade.

Jeg kommer aldri til å dra den strikken så langt igjen.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke du vite før alt er prøvd ;) Ikke vær så rask til å dømme, bare for at det er enklere å putte en kule mellom øynene enn å gå gjennom arbeid for å finne et akseptabelt hjem. :)

Hva mener du er et akseptabelt hjem for en skarptrent politihund som åpenbart ikke har sperrer på å bite i gitte situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk revne likegyldig HVORFOR en hund er farlig ( å tro det bare gjelder oppvekst vitner forøvrig om manglende erfaring og kunnskap ), er den farlig har den ingenting i samfunnet å gjøre.

Ingenting rettferdiggjør at et barn skal bli skambitt av en hund. Dette barnet kunne lett blitt drept. Hvis du tror du er glad i hunden din, gang den følelsen med tusen og der har du muligens noe i nærheten av hva foreldre flest føler for barna sine.

Så du mener at det skal rettferdiggjøres? Er rettferdighet å ta liv? Du ANER ikke noe som helst om hva jeg føler for min hund, ikke har du noe med det heller.. Jeg har vert gjennom MYE med min hund og hun har gjort mer for meg enn noen andre noengang har gjort. Jeg hadde ikke tenkt to ganger om å ofre meg selv for hunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er et akseptabelt hjem for en skarptrent politihund som åpenbart ikke har sperrer på å bite i gitte situasjoner?

La meg spørre om hvor mange ganger denne hunden hadde gjort dette? Jeg legger ikke lokk på at det krever mye, jeg mener at det er verdt et forsøk minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare fysiske ting som sykdommer, ansiktstrwkk og kroppsbygning som arves ned når to hunder får valper. Valpene får også mye av de samme tankene og "personlighetene" til foreldrene. Akkurat som oss mennesker. Det er en grunn til at folk kommenterer f.eks. at jenta har fått farens temperament. Sånn er det med hunder også. Hvis man har to hunder som ikke fungerer mentalt, da får man valper som ikke fungerer mentalt. Uansett hvor mye man jobber med dem når de er små. Det er ganske naivt å tro at alt skyldes eier, selv om det mange ganger er derfor. Noen hundeeier fungerer ikke, og da er det ikke mer man kan gjøre.

Det er også uforsvarlig å ikke avlive en hund som lider. Det må være ****** å være en hund som tror at alt rundt den er farlig. Da fortjener den å slippe. Som sagt over: En død hund lider ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det skal rettferdiggjøres? Er rettferdighet å ta liv? Du ANER ikke noe som helst om hva jeg føler for min hund, ikke har du noe med det heller.. Jeg har vert gjennom MYE med min hund og hun har gjort mer for meg enn noen andre noengang har gjort. Jeg hadde ikke tenkt to ganger om å ofre meg selv for hunden min.

?? Hvor har jeg skrivd at hunden burde avlives for å rettferdiggjøre bittet? Jeg skriver at ingenting rettferdiggjør å holde en slik hund.

Nei, jeg vet ingenting om hvor glad du er i din hund. Men vi er alle langt over gjennomsnittet opptatt av og glad i hundene våre her inne.

Det er nettopp DERFOR vi reagerer som vi gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare fysiske ting som sykdommer, ansiktstrwkk og kroppsbygning som arves ned når to hunder får valper. Valpene får også mye av de samme tankene og "personlighetene" til foreldrene. Akkurat som oss mennesker. Det er en grunn til at folk kommenterer f.eks. at jenta har fått farens temperament. Sånn er det med hunder også. Hvis man har to hunder som ikke fungerer mentalt, da får man valper som ikke fungerer mentalt. Uansett hvor mye man jobber med dem når de er små. Det er ganske naivt å tro at alt skyldes eier, selv om det mange ganger er derfor. Noen hundeeier fungerer ikke, og da er det ikke mer man kan gjøre.

Det er også uforsvarlig å ikke avlive en hund som lider. Det må være ****** å være en hund som tror at alt rundt den er farlig. Da fortjener den å slippe. Som sagt over: En død hund lider ikke.

Jeg setter pris på at du svarer godt :) Jeg mener ikke at i alle tilfeller så er hunden frisk. Det har jeg sagt gang på gang. Viss de som velger hund til politiet har valgt en hund med mentalt syke fordre mener jeg dette er svikt fra deres side. Temperament er ikke det samme som en mental lidelse, det går an å få en fin hund som har litt temperament. Det er ikke dermed sagt at temperament fører til aggresjon/bitt, det kan bety at hunden er sta etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Hvor har jeg skrivd at hunden burde avlives for å rettferdiggjøre bittet? Jeg skriver at ingenting rettferdiggjør å holde en slik hund.

Nei, jeg vet ingenting om hvor glad du er i din hund. Men vi er alle langt over gjennomsnittet opptatt av og glad i hundene våre her inne.

Det er nettopp DERFOR vi reagerer som vi gjør.

"Ingenting rettferdiggjør at et barn skal bli skambitt av en hund." Her sa du det. Vel, takk og lov for at vi ikke er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nødvendigvis helt enig med anna120, men synes folk må få lov å ha egne meninger uten å bli overmannet av hvor skremt folk blir, med masse likes og greier. Jeg synes det er modig at man faktisk tør si noe slikt, spesielt når man ser på responsen man får.

Helt enig med deg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli så forbannet du bare vil :D Jeg syns så klart synd om offerene, men mener at det er eier som står ansvarlig. Det er ikke hundene som er farlige, det er måten de ble oppvokst på.

Jeg blir oppriktig irritert meg når folk sier slikt. Jeg har hatt en aggressiv hund. Den hunden vokste opp hos meg samtidig som verdens snilleste hund. Samme eier, samme sted, samme oppvekst. Min feil, nei det tror jeg ikke. Jeg hadde en hund jeg stoler på og en som beit uten forvarsel (ja det finnes det å).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så, hadde ikke forventet dette av voksne kvinner. Nå sikter jeg ikke til det jeg selv skrev.

Hvis du faktisk er en voksen kvinne så har livet sikkert lært deg litt om konsekvensanalyse, sant?

La oss si at ingen farlige hunder ble avlivet.

Hvor lang tid tror du det hadde gått før hundehold ble forbudt? Hvor mange barn tror du hadde gått med før ALLE hunder fikk lide?

Har du noen som helst anelse om HVOR mange hunder som har blitt avlivet som en indirekte konsekvens av sist et barn ble drept av en hund her til lands? Av helt andre raser og blandinger? Forstår du konsekvensene for hundenes del?

For ikke å snakke om at en redd hund lider mer enn en halt hund og at mennesker tross alt er mer verdt for de fleste av oss enn hunder ( det betyr ikke at jeg ikke liker bikkjer best stort sett ), men det tror jeg faktisk at jeg gir opp å få deg til å innse.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ingenting rettferdiggjør at et barn skal bli skambitt av en hund." Her sa du det. Vel, takk og lov for at vi ikke er like.

Hunden blir ikke avlivet for å rettferdiggjøre bittet, men fordi den er farlig for omgivelsene sine. Det er to forskjellige ting det.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...