Gå til innhold
Hundesonen.no

Naomi (7) skambitt av politihund


Justisia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En eier med kompetanse tar ansvar og avliver en hund om den utgjør en fare for samfunnet. Det handler ikke om å peke fingeren på hunden, det handler ikke om å fordele skyld i det hele tatt. Det hand

Jeg kommer på rundt 5 millioner grunner til å avlive friske hunder som skambiter mennesker bare her til lands. Min sønn er en av de.

Jeg grøsser inni meg. Mener du helt oppriktig at om din hund hadde bitt jenta slik denne hunden bet jenta så hadde du ikke avlivet? Det er sjokkerende for å være helt ærlig. Klarer man ikke dette i

Bra!

Sitat: på tross av at hunden «ikke medfører større fare for fremtiden enn andre skarptrente politihunder».

Det er jo virkelig betryggende...

Nå synes jeg dette er riktig avgjørelse, men jeg synes det er litt mistenkelig at en hund som beviselig ikke er farlig eller ustabil, og som har en nytteverdi (som er tatt høyde for i vurderingen), faktisk blir avlivet. At familien og nabolaget skal slippe å leve i frykt er jeg helt for, men om dette er sånn en flott og stabil hund så kunne den jo blitt "omplassert" til en annen patrulje en annen plass i landet. Poenget mitt, hvor mye av sannheten får vi? Vi ser jo ikke testene, eller resultatene som kommer frem. Å hvor mye tryggere kan folk føle seg om uttalelsen; «ikke medfører større fare for fremtiden enn andre skarptrente politihunder» stemmer...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele greia er tragisk jeg.. Men jeg mener at det ikke finnes en grunn for å avlive friske dyr.

Jeg kommer på rundt 5 millioner grunner til å avlive friske hunder som skambiter mennesker bare her til lands.

Min sønn er en av de.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer på rundt 5 millioner grunner til å avlive friske hunder som skambiter mennesker bare her til lands.

Min sønn er en av de.

Alt kommer an på eieren mener jeg. Har hunden problemer, må den ha en eier som har kompetanse til å ha den hunden. Det er lett å peke fingeren mot hundene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på eieren mener jeg. Har hunden problemer, må den ha en eier som har kompetanse til å ha den hunden. Det er lett å peke fingeren mot hundene...

litt usikker på om jeg orker men..

hvor mener du alle disse kompetente eierne som til enhver tid evner å kontrollere omgivelsene skulle komme fra? Tror du feks en fryktaggresiv hund lider mindre enn en allergihund?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på om jeg orker men..

hvor mener du alle disse kompetente eierne som til enhver tid evner å kontrollere omgivelsene skulle komme fra? Tror du feks en fryktaggresiv hund lider mindre enn en allergihund?

Har da ikke sagt at de til enhver til kontrollerer omgivelsene, vet ikke helt hvor du får dette fra. Poenget mitt er at i de aller fleste tilfeller kan hundene rehabiliteres og mennesker som vet hva de driver med. Det er helt klart at en hund som er ustabil ikke har det så bra, men det er ikke en uhelbredelig sykdom. Hadde du hatt en hund med allergi, hadde du da avlivet den?? Det er helt klart ikke alle som burde hatt hunder.. Viss du bare vet hva du skal se etter så kan bitt forhindres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ikke sagt at de til enhver til kontrollerer omgivelsene, vet ikke helt hvor du får dette fra. Poenget mitt er at i de aller fleste tilfeller kan hundene rehabiliteres og mennesker som vet hva de driver med. Det er helt klart at en hund som er ustabil ikke har det så bra, men det er ikke en uhelbredelig sykdom. Hadde du hatt en hund med allergi, hadde du da avlivet den?? Det er helt klart ikke alle som burde hatt hunder.. Viss du bare vet hva du skal se etter så kan bitt forhindres.

Har du hatt en ustabil hund?

ALT handler om å kontrollere omgivelsene.... til enhver tid.

Ja, jeg hadde avlivet en hund hvis den var sterkt plaget av allergi, hd, aa, angst etc etc..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholder heller allergihunden min enn en hund som kvester en unge på den måten. Skal vi ta et lite blikk på et av bildene av den skadde ungen?

2170973.jpg

Det der er ikke normal hundeoppførsel. I så fall har jeg hatt og kjent bare unormale hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har da ikke sagt at de til enhver til kontrollerer omgivelsene, vet ikke helt hvor du får dette fra. Poenget mitt er at i de aller fleste tilfeller kan hundene rehabiliteres og mennesker som vet hva de driver med. Det er helt klart at en hund som er ustabil ikke har det så bra, men det er ikke en uhelbredelig sykdom. Hadde du hatt en hund med allergi, hadde du da avlivet den?? Det er helt klart ikke alle som burde hatt hunder.. Viss du bare vet hva du skal se etter så kan bitt forhindres.

Jeg har hatt hund med allergi og ja jeg har avlivet hunden med allergi fordi den hadde allergi. Og nå i etterkant så ser ejg at jeg burde tatt alelrgihunden tidligere. Hun fungerte ikke til det hun var tiltenkt men hadde et utrolig herlig ut over normalen gemytt. Det var i grunnen det som gjorde at hun levde såpass lenge som hun gjorde.

Og som den stødige hunden min fortalte meg da jeg måtte ta den som hadde bitt meg(denne var nærvøs) (dårlig kull) Han ble lettet og glad. Altså vi skal ikke ta vare på alt for en hver pris.

Og san som flere dyktige BC som klikker over og må skytes der og da. Jo det kan faktisk skje dem og.

Så ja vi kan ikke ta vare på rått og råta av hunder desverre selv om dem er utrolig søte

Og ja en dyktig Politihund kan faktisk klikke den og eller feilberegne elelr hva vi kaller det.

Jeg syntes det er synd at en flink politihund klikker men ja pga driftene så kan det skje. Når sant skjer så må det taes en tung avgjørelse men etter mitt syn rett avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en ustabil hund?

ALT handler om å kontrollere omgivelsene.... til enhver tid.

Ja, jeg hadde avlivet en hund hvis den var sterkt plaget av allergi, hd, aa, angst etc etc..

Det finnes jo alternativ behandling og kirurgi for å prøve å bedre disse sykdommene (kanskje utenom angst, da trenger du en veldig god hundetrener). Jeg mener at viss det finnes behandlings veier (som hjelper) så prøver du heller det istedenfor å avlive momentant. Men selvfølgelig ville jeg latt hunden slippe viss behandling ikke hadde virket og hunden levde i smerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele greia er tragisk jeg.. Men jeg mener at det ikke finnes en grunn for å avlive friske dyr.

For å si det enkelt, sykdom er ikke bare fysisk. Ingen automatikk i at en hund som biter er frisk fordi om den ikke lider av allergi, hd eller andre fysiske plager. INGEN (mentalt)friske hunder gjør slik skade i en normal hverdagssituasjon. Men, hvor "syke" de er, og hvor mye en kompetent eier kan påvirke vil selvfølgelig kunne variere. Men en frisk hund gjør bare ikke slikt, selv ikke med en inkompetent eier.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på eieren mener jeg. Har hunden problemer, må den ha en eier som har kompetanse til å ha den hunden. Det er lett å peke fingeren mot hundene...

En eier med kompetanse tar ansvar og avliver en hund om den utgjør en fare for samfunnet.

Det handler ikke om å peke fingeren på hunden, det handler ikke om å fordele skyld i det hele tatt. Det handler om å akseptere at omstendighetene gjør det slik at en slik hund ikke kan få leve, samfunnet vårt er lagt opp slik. Lovverket vårt krever det. Vi som hundeelskere burde kreve det. Gudene vet at resten av befolkningen med rette krever det. Vi har ikke plass til farlige hunder, det håper jeg vi aldri har.

Det er trist for både hunden og menneskene som er involvert, utrolig trist også. Det finnes ingen vinnere i en historie som dette.

Se på det bildet som 2ne postet. Et slikt bitt er utrolig stygt. Det er ikke et punktursår, det er faktisk et skambitt. Sjelden er jeg enig i medias definisjon av det ordet, her er det helt på sin plass.

Kjempetrist historie. Helt riktig utfall.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en av mine hunder som hadde bitt den jenta, hadde jeg hatt virkelig store vanskeligheter med å avlive hunden... Så knytta man kan bli til hunden sin er helt ubeskrivelig! Jeg hadde nesten gjort alt for å få beholdt hunden min i live. feks flyttet til et sted uten barn, trent hunden osv. Så jeg synes det er tragisk om et friskt dyr må avlives for noe som kan trenes bort eller at du passer på hunden når folk er i nærheten... Man skal ikke avlive dyr om det finnes andre muligheter, mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo alternativ behandling og kirurgi for å prøve å bedre disse sykdommene (kanskje utenom angst, da trenger du en veldig god hundetrener). Jeg mener at viss det finnes behandlings veier (som hjelper) så prøver du heller det istedenfor å avlive momentant. Men selvfølgelig ville jeg latt hunden slippe viss behandling ikke hadde virket og hunden levde i smerte..

Selvfølgelig prøver man å behandle en fysisk syk hund. Det var ikke poenget. Desverre er det ikke slik at all behandling er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en av mine hunder som hadde bitt den jenta, hadde jeg hatt virkelig store vanskeligheter med å avlive hunden... Så knytta man kan bli til hunden sin er helt ubeskrivelig! Jeg hadde nesten gjort alt for å få beholdt hunden min i live. feks flyttet til et sted uten barn, trent hunden osv. Så jeg synes det er tragisk om et friskt dyr må avlives for noe som kan trenes bort eller at du passer på hunden når folk er i nærheten... Man skal ikke avlive dyr om det finnes andre muligheter, mener jeg!

Jeg hadde ikke turt å ta sjansen på å eie en slik hund en gang jeg. Da vet den jo til nestegang at dette kan den gjøre igjen, det skjer jo ingenting når jeg gjør det. Jeg syns det er meget uforsvarlig overfor resten av befolkningen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en av mine hunder som hadde bitt den jenta, hadde jeg hatt virkelig store vanskeligheter med å avlive hunden... Så knytta man kan bli til hunden sin er helt ubeskrivelig! Jeg hadde nesten gjort alt for å få beholdt hunden min i live. feks flyttet til et sted uten barn, trent hunden osv. Så jeg synes det er tragisk om et friskt dyr må avlives for noe som kan trenes bort eller at du passer på hunden når folk er i nærheten... Man skal ikke avlive dyr om det finnes andre muligheter, mener jeg!

Blir skremt jeg, rett og slett.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en av mine hunder som hadde bitt den jenta, hadde jeg hatt virkelig store vanskeligheter med å avlive hunden... Så knytta man kan bli til hunden sin er helt ubeskrivelig! Jeg hadde nesten gjort alt for å få beholdt hunden min i live. feks flyttet til et sted uten barn, trent hunden osv. Så jeg synes det er tragisk om et friskt dyr må avlives for noe som kan trenes bort eller at du passer på hunden når folk er i nærheten... Man skal ikke avlive dyr om det finnes andre muligheter, mener jeg!

Jeg grøsser inni meg. Mener du helt oppriktig at om din hund hadde bitt jenta slik denne hunden bet jenta så hadde du ikke avlivet?

Det er sjokkerende for å være helt ærlig. Klarer man ikke dette i en slik situasjon så stiller jeg spørsmålstegn om man er rustet til å ha hund. Det er en av de tingene vi underskriver i hundeeieravtalen. Vi avliver syke hunder slik at de ikke lider. Vi avliver farlige hunder slik at andre slipper å leve med den faren hengene over hodet.

Dette er vårt ansvar. Det skal vi ha stor respekt for. Klarer man ikke innfri vår del av avtalen så fortjener vi heller ikke gleden med å ha hund.

At du blir så knyttet til hunden din at det forkludrer din evne til å ta de ansvarlige valgene ligger hos deg. Det er dine følesler og dine behov, ikke hundens.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en av mine hunder som hadde bitt den jenta, hadde jeg hatt virkelig store vanskeligheter med å avlive hunden... Så knytta man kan bli til hunden sin er helt ubeskrivelig! Jeg hadde nesten gjort alt for å få beholdt hunden min i live. feks flyttet til et sted uten barn, trent hunden osv. Så jeg synes det er tragisk om et friskt dyr må avlives for noe som kan trenes bort eller at du passer på hunden når folk er i nærheten... Man skal ikke avlive dyr om det finnes andre muligheter, mener jeg!

Hadde det vært min sønn og din hund hadde jeg funnet dere..

jeg var ufattelig glad i hunden jeg avlivet pga gemytt. Men selv om jeg ikke likte barn skjønte jeg helt av meg selv at ungen han prøvde å ta var uendelig mye mer elsket og verdifull for foreldrene ( og samfunnet ) enn min hund var for meg.

HADDE han fått tak i barnet hadde jeg aldri noensinne tilgitt meg selv for å ha vært så komplett ansvarsløs, idiotisk og naiv at jeg trodde det gikk ann å beskytte samfunnet fra hunden min ( og omvendt) og at skrotbikkjer blir "bra" av TLC og riktig trening.

Joda, de blir bedre. Men plutselig kan det smelle. Helt uten forvarsel og grunn.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mentalitet er jo også endel av helsa! En fryktaggresiv hund har det ikke bra. Nei, huff. En død hund lider ikke. Hvis alternativet for å holde samfunnet trygt er noe ala hundefengsel (skjedde ikke det med en pitbull i USA nylig?) så mener jeg helt oppriktig at det ikke er et godt liv for en hund, og da er det faktisk vår plikt som hundeeiere å la hunden slippe..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående dette. Viss noen har en valp som vokser opp og blir aggressiv og ustabil som voksen, er det da menneskene som står ansvarlig, altså at de ikke har klart å oppdratt hunden på en god nok måte, eller mener dere at det er hunden sin feil at den har blitt slik, eller at den er det av natur?

_Jeg_føler i mange tilfeller at det er mennesker som står bak slike situasjoner. Ikke alle da selvfølgelig, men noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...