Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Norrønkullet og Fjellflorakullet


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Gratulerer!

Er det noen forskjell på kjønn i forhold til hva valpekjøpere vil ha? På noen raser er jo ofte et kjønn foretrukket framfor et annet.

Og som Jeanette synes jeg også det er en interessant valpekasseløsning. Har ikke sett det på såpass relativt stor rase før, men godt for alle som kan tenke utenfor (valpe)boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kan vel ikke lenger være noen tvil om at det blir noen små Siberian pølser her om ikke alt for lenge. Gaia ser ut som hun har svelget en badeball! Med tanken på forhistorien hennes tror jeg ikke

Endelig bestemte Gaia seg for at det var på tide å få gjengen på utsiden! Fødselen gikk lett og fint. Ingen assistanse nødvendig. Første valpen surklet litt i starten, men hun er helt fin nå. Lit

Fant ut at jeg må beholde to...

Gratulerer!

Er det noen forskjell på kjønn i forhold til hva valpekjøpere vil ha? På noen raser er jo ofte et kjønn foretrukket framfor et annet.

Og som Jeanette synes jeg også det er en interessant valpekasseløsning. Har ikke sett det på såpass relativt stor rase før, men godt for alle som kan tenke utenfor (valpe)boksen.

Ikke noe utpreget forskjell. Men det er jo slik at enkelte valpekjøpere kun er interessert i det ene kjønnet. Før dette kullet har jeg jo bare hatt tisper, men da har jeg også hatt folk som helst ville hatt en hann. Noen har byttet kjønn til det jeg hadde. Andre har valgt å gå et annet sted.

Hvor godt disse canvas valpebingene fungerer kan jeg komme med en fyldigere rapport om når valpene begynner å bli mer bevegelige. Men så langt helt ypperlig. Og moren liker den også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mr. Big" og "Minsten" som 2 dager gamle:

10370428_10152189409167108_1812243712611

I dag er de 4 dager gamle, og alle går bra opp i vekt hvert eneste døgn. Så dette ser veldig bra ut :)

Nå har de også begynt å få litt pigmentering på snutene sine.

Jobber med blogginnlegg om navnene de skal få. Planen er at de skal navngis når de er ca 1 uke gamle. Men siden det er 17. mai så er det mulig de må vente et par ekstra dager på navnet sitt ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld så ble Fjellflorakullet også født. De hadde til og med forstand til å komme på termin så jeg slapp å vente ekstra lenge på dem.

Dette er en av de letteste fødslene jeg har overvært. De 3 første ploppet ut på 40 minutter, og Fjellbris så knapt nok ut til å ha noen veer. Siste valpen ble født 3 timer seinere, men igjen kom den lett og tilsynelatende uten mye arbeid. Timene i mellom var Fjellbris rolig og tok seg av de 3 som var født.

10370376_10152194570952108_3927216329753

10363861_10152194571002108_3475231466848

Fjellbris er forøvrig en hund med noen helt sinnsyke magemuskler. Vanskelig å kjenne om det var noen fler inni der. Og nå, 12 timer etter fødselen, ser hun ikke ut til å ha vært drektig overhodet. Bortsett fra at hun har melk.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulsjoner :)
Også denne gjengen har lagt på seg første døgnet og Fjellbris er en flink mamma. Litt knoting i forhold til erfarne Gaia, men det går veldig fint.

BEIBI! ååå, valper :wub:

Hvis du først skal pakke i bobleplast og sende, så tar jeg gjerne en jeg og! :jump: Men gjerne en av de fra Fjellbris, vil helst ha så fersk som mulig :teehe:

Gratulerer!

Gratulerer med vakre små! :D Tar gjerne en liten, sort en jeg og! Er svak for svart/hvite Huskyer :wub:

Oooh!! send med en fra fjellbris også da :-D lol!

grattis med kull nr 2!

Bobleplast og passende pappesker er kjøpt inn, sender valper i ønsket farge etter 17. mai til dere alle :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulsjoner :)

Også denne gjengen har lagt på seg første døgnet og Fjellbris er en flink mamma. Litt knoting i forhold til erfarne Gaia, men det går veldig fint.

Bobleplast og passende pappesker er kjøpt inn, sender valper i ønsket farge etter 17. mai til dere alle :lol:

Kjønnsfordeling hos frk Fjellbris da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplast og passende pappesker er kjøpt inn, sender valper i ønsket farge etter 17. mai til dere alle :lol:

Nå brukte du akkurat så lang tid på å svare at jeg var bekymret for at du ikke syntes det var morsomt i det hele tatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrønkullet er 1 uke gamle, og har fått sine navn :)

Les om navna i bloggen: http://snofrost.blogspot.no/2014/05/norrnkullets-navn.html

valp1_Saringga_16mai14a_zpsf7f4e9af.jpg

valp1_Saringga_16mai14c_zpsf099e7da.jpg

Snøfrost Såga den vise

valp2_Garm_16mai14a_zps511f15d0.jpg

valp2_Garm_16mai14b_zpsc113a874.jpg
Snøfrost Garm den fremste

valp3_mrBig_Ymer_16mai14a_zpsbb98878c.jp

valp3_mrBig_Ymer_16mai14d_zps6106aece.jp
Snøfrost Ymer den digre - "mr. Big"

valp4_Kvasir_16mai14a_zpsd15a4d04.jpg

valp4_Kvasir_16mai14c_zpsee465827.jpg
Snøfrost Kvasir den gløgge

valp5_Oske_16mai14b_zps17d49f8e.jpg

valp5_Oske_16mai14a_zps15b63bc9.jpg

Snøfrost Oske den stormende

valp6_Minsten-Mjoslashllnir_16mai14a_zps

valp6_Minsten-Mjoslashllnir_16mai14c_zps

Snøfrost Mjøllnir den trofaste - "Minsten"

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :wub: Og du kan godt sende noen av disse søte små valpene i posten til meg også :sleep::wub:

Ja klart det :P

Ser det ene bildet av Garm har falt ut, så poster det på nytt her

valp2_Garm_16mai14b_zps24e5fd5c.jpg

Norrøngjengen var 1 uke gamle i går, og alle hadde nesten doblet fødselsvekten sin. Mr.Big er nå 939g tung, og minsten er 712g og har dermed gått forbi Garm som veide 694g i går. Men alle legger godt på seg så ingen fare med noe som helst.

Var bitte litt bekymret for hann1 til Fjellbris da jeg syntes han la så dårlig på seg de to føste døgnene. hhv 9g og 14g. Det tok han igjen til gangs 16.-17. mai med 88g i vekst på ca. 32 timer.

Fjellflorakullet er veldig jevne i sin vekt nå med 514g til 583g

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...