Gå til innhold
Hundesonen.no

English Mastif, Rina - Avkom etter Carebear from Big Boys Club og Bitten!


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Må bare oppdatere tråden til Phoebe, raskt før det er natta her..

Prinsessa vår debuterte i utstillingsringen idag, og med oss hjem ble BIR-sløyfe og en super kritikk :wub:

Hun var fantastisk flink, og brydde seg lite om både andre folk og alle hundene. Fantastisk! Vi er sååå stolte :D :D

Nå ligger hun rett ut og sover :wub:

Lang dag,med maaange nye inntrykk ^^

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er vel på tide å presentere vesla her inne, også Phoebe er en engelsk mastiff tispe, født 27.01.14, som kom hjem til oss for 1ukes tid siden Oppdretter er Mona Syvertsen, og vi fikk godt inntry

Phoebe er straks 9mnd, passert 50kg, og fullført valp/unghundkurs med glans Neste store "happening", er Dogs4all Hun er blitt en vakkervakker frøken :wub:

Hei sonen ^_^ Altfor lenge siden siste oppdatering, så tenkte det var på høy tid Phoebe har rukket å bli halvannet år gammel, veier nå 80kg, og forandrer seg hele tiden Til det bedre,selvsagt Hun

Posted Images

  • 2 months later...

Phoebe er straks 9mnd, passert 50kg, og fullført valp/unghundkurs med glans :wub:

Neste store "happening", er Dogs4all :o

Hun er blitt en vakkervakker frøken :wub: :wub:

Oi så stor allerede! Utrolig søt, liker spesielt uttrykket hennes. :)

Lykke til på dogs4all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så stor allerede! Utrolig søt, liker spesielt uttrykket hennes. :)

Lykke til på dogs4all!

Jaa, vokser altfor fort! :o

Oppdaget idag at løpetiden er kommet også :o

Hun er kjempefin,syns vi selv.. men hun er 16 og 17kg, lettere enn to av kullsøstrene sine da.. Hun er rett over 50kg nå,mens to av søstrene er straks 70kg.. Så vi prøver å få henne OPP i vekt nå..selvom hun ikke er for tynn som hun er..

Vil ikke opp til 70kg enda..

Hun er jo bare 9mnd,og skal bære vekta og så.. :)

Taaakk, vi gleder oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var stor forskjell! Hun ser fin ut på bildene ihvertfall, selv om det ikke erstatter å kjenne selv. :)

Ja,forskjellen er ekstrem, syns jeg.

Hadde en instruktør,vetrinær OG en juniorhandler til å sjekke henne.

Og hun er faktisk ikke for tynn, heller.

Forskjellen er at disse to søstrene ikke er aktive med tur. De går sjeldent tur.

Kun egenaktivisering, mens vi går endel i skauen,og på fjellet.

I tillegg har vi gått kurs og aktivisert oss med sosialisering med alt mulig,miljøtrening osv fra dag1.

Mens disse andre..på bildene ser regelrett feite,ut.. De er ikke d,mtp at ene søstra ble BIR,i Letohallen idag.. men alikevel ser de ikke veldig bra ut.. de er så store og tunge.. og som vetr.sa til meg da jeg spurte.. Det er bedre med litt lite å bære på nå,og heller mer.. De legger seg ikke ut i bredden før 2års alder..og frem til da skal jo beina bære vekten hennes og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,forskjellen er ekstrem, syns jeg.

Hadde en instruktør,vetrinær OG en juniorhandler til å sjekke henne.

Og hun er faktisk ikke for tynn, heller.

Forskjellen er at disse to søstrene ikke er aktive med tur. De går sjeldent tur.

Kun egenaktivisering, mens vi går endel i skauen,og på fjellet.

I tillegg har vi gått kurs og aktivisert oss med sosialisering med alt mulig,miljøtrening osv fra dag1.

Mens disse andre..på bildene ser regelrett feite,ut.. De er ikke det,mtp at ene søstra ble BIR,i Letohallen idag.. men likevel ser de ikke veldig bra ut.. de er så store og tunge.. og som vetr.sa til meg da jeg spurte.. Det er bedre med litt lite å bære på nå,og heller mer.. De legger seg ikke ut i bredden før 2års alder..og frem til da skal jo beina bære vekten hennes og..

Jeg synes ikke at du skal tenke at du må få henne opp i vekt. Ja, hun kommer jo selvsagt til å gå opp i vekt fordi hun vokser, og hun vil tidsnok legge seg ut i bredden også. Men hun vokser i sitt tempo, og det er jo spesielt viktig for slike store raser å ikke ha for mye å drasse på. Som du sier så er hun jo ikke for tynn, så da skal du ikke tenke på hva hennes søsken veier. Ellers så tenkte jeg bare at jeg skulle kommentere det jeg har markert i innlegget ditt over. Det at den ene hunden ble BIR betyr ikke nødvendigvis at den ikke er overvektig. Dessverre. Det er nok av eksempler på tykke hunder som vinner på utstilling.

:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..på tide å oppdatere tråden her skikkelig,kanskje :)

Phoebe har rukket å bli hele 9mnd, har en BIR-sløyfe, fullført valp/unghundkurs med glans,og vi (jeg og hun) har fått massemasse skryt for kontakten, vi har sammen :D

Planen var brukstrening med henne,men siden det ikke kan gjøres for hun er utvokst, er planen i mellomtiden å vente på at d blir arrangert rallylp-kurs i hundeklubben^^

Hun kan sitte,ligge, vente, stå, venter på værsegod før mat, klarer helt fint å være alene hjemme, er 98% husren, aldri ødelagt noe og kommer på innkalling,fordiom d avogtil tar litt tid :P

Hun eeeelsker andre hunder, mat, godis, og SNØ, så vi gleder oss til snøen legger seg :)

Hun er bikket 50kg, fóres på V&H og trives med det ^^

Første løpetiden er igang,og these days, er hun litt vimsete,men det kommer seg vel etterhvert^^

Fortsatt ingen vokting, eller bjeffing.

Bare overlykkelig kenguru-snurrerundt-halespinn-glede, når det kommer folk på besøk :)

Kan være litt reservert ovenfor folk hun aldri har møtt, men kun enkelte personer :) Stortsett er hun overlykkelig ovenfor alle vi møter,som vil hilse :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! Tror aldri jeg har møtt en i levende live, det er vel ikke så mange av dem i Norge kanskje? :)

Edit: Altså, har jo sett dem i ringen på utstilling, men ikke hilst på personlig.

Det hadde faktisk ikke jeg heller,før jeg besøkte oppdretteren :)

Nei, tipper en plass mellom 150-200stk i Norge, så det er jo ikke sånn alvorlig mange :P

Du får si fra om du er i Hallingdal, noengang så kan du få lov å hilse på vettu :D

Hvis ikke så er vi på dogs4all, på fredagen ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei sonen ^_^

Altfor lenge siden siste oppdatering, så tenkte det var på høy tid :)

Phoebe har rukket å bli halvannet år gammel, veier nå 80kg, og forandrer seg hele tiden :D

Til det bedre,selvsagt ;)

Hun har hatt sin første ordentlige løpetid, vi har gått bronsemerkekurs, tatt bronsemerkeprøva OG strøket :lol:

Hun blir nok aldri noen lp-hund,men vi koser oss med å leke "proffer" istedet ;)

Hun syns enkelte mennesker er skumle, mens alle hunder er bare tjohei-så gøye ;)

Hun har fått omgås barn (Ikke vant til det) og hun oppfører seg eksemplarisk rundt de.

Forsiktig,tålmodig og kjempesnill er vel ordene som best beskriver henne :):wub:

Hun hang lenge etter kullsøsknene sine i vekst,men plutselig så bare "datt" alt på plass.

Vi har valgt å vente 1år etter vi stilte på dogs4all i fjor, og unghunddebuten blir på EDS!

Vi gleder oss masse til det,og håper på god kritikk der ;)

I våre øyne er hun vakrest i verden uansett :wub:

Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere tråden hennes :)

post-1321-1435617881,1139_thumb.jpg

post-1321-1435617908,2631_thumb.jpg

post-1321-1435617924,6582_thumb.jpg

post-1321-1435617956,9589_thumb.jpg

post-1321-1435618002,9869_thumb.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Phoebe sender en hilsen til alle soniser :wub:

Sommeren er på hell, noe Phoebe er veldig fornøyd med :) De varmeste dagene har vært et sant mareritt for oss alle her..Men nå kan vi være mer og mer i aktivitet :)

Nå nærmer EDS med stormskritt,og vi gleder oss masse :D

Går for gull,& håper det beste :)

post-1321-1439659998,7759_thumb.jpgpost-1321-1439660020,9222_thumb.jpgpost-1321-1439660054,2643_thumb.jpgpost-1321-1439660083,903_thumb.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...