Gå til innhold
Hundesonen.no

Masse hundeutstyr selges. Ruffwear, Hurtta, Katahdin + diverse


Mari
 Share

Recommended Posts

Hvordan finner vi ut om weight-pull-sela passer til et knertmonster? At hun kler hvite, korte hår er en selvfølge. :D

Haha, hvem gjør vel ikke det? :D

Measuring your Dog
For a Weight Pull Harness
A to B ~ Neck ~
Measure from top of breastbone to top of the neck where the collar rests.
Measure just one side.
A to C2 ~ Ribs ~
Measure from top of breastbone, down between front legs and
to an imaginary line with the last rib bone.
A to D ~ Rear ~
Measure from top of breastbone, down between front legs
and then straight back to the outside rear of the thigh .
A to C1 ~ Shoulders ~
Measure from the top of breastbone,
up and over the top of the whithers then down the opposite side to
the same imaginary line just below the last rib bone.
Harness_measurements1.jpg
Gi meg to så skal jeg måle opp selen. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt opp knertisen også, også litt ca iogm at hun blir en åme av dimensjoner med målebåndet mellom beina:

A-B: 23,5

A-C2: 26

A-D: 48

A-C1: 44

Hm. Her tenker jeg at diskrepansen mellom dine 33 cm og mine 26 veies opp av 31 mot 44 cm. Hva trur du som har erfaring med WP? At det er 64 fram til stanga er bare bra, hun har prøvd ei annen sele som blei for kort i strekket, det var ingen suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt opp knertisen også, også litt ca iogm at hun blir en åme av dimensjoner med målebåndet mellom beina:

A-B: 23,5

A-C2: 26

A-D: 48

A-C1: 44

Hm. Her tenker jeg at diskrepansen mellom dine 33 cm og mine 26 veies opp av 31 mot 44 cm. Hva trur du som har erfaring med WP? At det er 64 fram til stanga er bare bra, hun har prøvd ei annen sele som blei for kort i strekket, det var ingen suksess.

Jeg synes du tenker lurt, men det er jo så vanskelig å si uten å få prøvd den på. Tør ikke synse så mye, kjipt om du kjøper den og så blir det bomkjøp pga meg. På den andre siden bør selen være relativt lettsolgt. Den framstår som ubrukt. Ubrukt, med et kvern av hvite går. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du tenker lurt, men det er jo så vanskelig å si uten å få prøvd den på. Tør ikke synse så mye, kjipt om du kjøper den og så blir det bomkjøp pga meg. På den andre siden bør selen være relativt lettsolgt. Den framstår som ubrukt. Ubrukt, med et kvern av hvite går. :P

Hm. Kjenner du ikke ei nett shibatispe med litt kort pels som kan prøvde den, da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kjenner du ikke ei nett shibatispe med litt kort pels som kan prøvde den, da? :D

Ikke som jeg kan komme på. :hmm: Men kjenner ikke du allerede alle shibatisper sør for Finnmark? Kjør Shibaradar! Ding, ding, ding!

Er det mulig å få de hvite hårene uten tilbehøret? Samler på slike skjønner du, og tror enda det er plass til noen flere inne i mobiltelefonen min osv.

Nei dessverre. Det har jobbet hardt for flette de inn i alt på mest intrikat vis. Det finnes ikke en måte i verden å få de ut igjen på. :(

Men jeg finner fortsatt under sokkene og i skoene mine på daglig basis, jeg kan legge de unna og sende til deg hver jul. Hvem drømmer vel ikke om en hvit jul?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hentes i Trondheim eller sendes mot porto. :)

Katahdin dekken str XL til tispe. Kun prøvd på, alikevel inkluderer jeg mange hvite korte hår. 350,-

13942549172_612be1fbcc.jpg

CDPits Weightpull sele. Som ny. Bestilt fra USA og brukt på minibull 2-3 ganger. Alle eventuelle korte og hvite hår får du med på kjøpet uten tillegg i prisen. 450,-

13965713993_347c723d87_c.jpg

13942548672_45aea55510_c.jpg

CDPits Walking Harness. Svært pent brukt. Bestilt fra USA og brukt på minibull. De hvite, korte hårene er limited edition, no longer available to Hundesonen. 250,-

13942709082_f43fbc7e39_c.jpg

13965876473_499c584e5b_c.jpg

13965876903_2edb09978d.jpg

BUmper denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...