Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som flasser


Recommended Posts

Bjørn er en chihuahua på litt over året.

Han har de siste mnd flasset, og det er flass overalt. Allikevel ser jeg ikke noen store flak, og man ser heller ikke flasset når man flytter på pelsen og kikker på huden hans.

Vi bader han ikke fast da han ikke får fettete pels. Men noen ganger blir han tisset på av Pluto, så allikevel blir han nok dusjet 1-2 ganger i mnd i aloe vera shampo.

Vi fòrer pr nå på v&h nr 33 + 4ml BRIT olje + 4 ml aloe vera gel.

Tidligere brukte vi v&h nr 25, og han flasset like mye da. Det samme med v&h valp.

Han får også innimellom eggeplomme fra andeegg.

Han veier 2,7 kg. Jeg leste at hvis man gir for mye olje kan det gi motsatt effekt, gir vi for mye olje? For lite? Mer aloe vera?

Noe annet vi kan prøve?

Jeg tenker også mulig allergi, men vil gjerne finne ut av om det er noe vi har gjort galt først, så drar jeg heller og tar allergitest hvis det ikke er noe å "sette fingeren på".

Pluto har jo støvallergi så det er forholdsvis rent her for å holde hans allergi noenlunde i sjakk. Så jeg tenker evt allergi mot matvarer.

Andre tanker mottas med stor takk. Dette er jo ikke noe han blir plaget av, så derfor har jeg ventet så lenge med å bekymre meg over det. Han klør ikke noe mer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en ekstra titt på fôringa, og forhøre deg med en vetrinær om oljer og tilskudd.

Allergi kan være en mulighet, det må også sjekkes til vet.
Hunder kan også flasse når de er stresset.

så hvis jeg var deg ville jeg fått sjekka hunden hos en vetrinær og samtidig sett på kostholdet, om noe eventuelt bør endres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da skulle det vel vært mulig å finne noe på den andre hunden og?

Hadde pelsmidd her for noen år tilbake. På min hund kunne man ikke se det, men på Boxeren (hunden ikke trusa :P) til eksen kunne vi se masse flass. Aussien klødde, Boxeren klødde ikke. Begge hadde pelsmidd når de ble undersøkt av veterinær, begge fikk behandling, og vi har aldri hatt det igjen, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...