Gå til innhold
Hundesonen.no

Baketråden!


ida
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk håndmikser/miksmaster i bursdagsgave, men uten stativ. Er det et "must"? Hvor ofte bruker dere med stativ det? Jeg fikk den dere ser i sammenligningen her. Er det verdt å bytte den og oppgradere til en med bolle (alternativene er de to andre), eller skal jeg bare beholde den? Jeg bare ikke så veldig mye (vet ikke om det endrer seg, da). 

 

http://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=L30SMB14E@store-elkjop|MFQ36460@store-elkjop|MFQ3030@store-elkjop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kaken ble en stor suksess, masse skryt for utseende og smak! Gøy.å lage kake når resultatet blir så bra  

Men den smaker godt selv om marengsen blir litt trist. I familien min heter kaka "verdens beste", så noen ganger får man servert "verdens beste takras"  om noen har plagdes litt med bakinga 

Jeg har lekt litt med konditorfarger i helga

Posted Images

26 minutter siden, Mirai skrev:

Jeg fikk håndmikser/miksmaster i bursdagsgave, men uten stativ. Er det et "must"? Hvor ofte bruker dere med stativ det? Jeg fikk den dere ser i sammenligningen her. Er det verdt å bytte den og oppgradere til en med bolle (alternativene er de to andre), eller skal jeg bare beholde den? Jeg bare ikke så veldig mye (vet ikke om det endrer seg, da). 

 

http://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=L30SMB14E@store-elkjop|MFQ36460@store-elkjop|MFQ3030@store-elkjop

Hei!  Mitt tips: Stativ er gull!  Kan eggedosisen gå mens du lager/henter noe annet, eller du kan bruke begge hender til å feks helle oppi flere ingredienser o.l. Skal du bruke den til gjærbakst blir det også fort tungt til armene. Du vil nok ikke bake mer om du har den uten stativ, heller motsatt vil jeg tro. Litt mer watt kan også være bra.:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ca to uker står jeg sikkert å bannes noe veldig, for da skal jeg bake min første ordentlige "pyntekake".. Nemlig Dåpskaken :P 

jeg tenker vaniljekake med bringebærmousse og sjokoladekrem inni.. Dekkes til med et eller annet og så litt pynt.. 

Så om noen har noen gode tips, så er det bare å si ifra :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På ‎07‎.‎10‎.‎2016 at 9:45 PM, Mirai skrev:

Jeg fikk håndmikser/miksmaster i bursdagsgave, men uten stativ. Er det et "must"? Hvor ofte bruker dere med stativ det? Jeg fikk den dere ser i sammenligningen her. Er det verdt å bytte den og oppgradere til en med bolle (alternativene er de to andre), eller skal jeg bare beholde den? Jeg bare ikke så veldig mye (vet ikke om det endrer seg, da). 

 

http://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=L30SMB14E@store-elkjop|MFQ36460@store-elkjop|MFQ3030@store-elkjop

Jeg ville valgt den fra Bosh med bolle og stativ. De tynne vispene pisker eggedosis eller kremfløte på et blunk. Har Philips håndmixer selv, den har slike tynne visper og er den beste jeg har hatt m.h.t. rask stivpisking.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annik skrev:

To sjokoladekaker, to eplekaker og masse kakemenn. Skal straks begynne på kanelsnurrer og skolebrød, så burde svigers bli passe fornøyd når de kommer :D

*bilder*

Ser godt ut alt sammen! Er det en spesiell anledning, eller er det bare sjeldent du har svigers på besøk? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mirai skrev:

Ser godt ut alt sammen! Er det en spesiell anledning, eller er det bare sjeldent du har svigers på besøk? :lol: 

Sjeldent besøk. De bor på andre siden av landet :lol:

I tillegg til at de har kjøpt vugge og vogn til sitt kommende barnebarn, i gave. Så jeg synes de fortjener litt ekstra dette besøket :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Stine skrev:

WOW! Når jeg pynter kaker ser det ut som en barnehage har drivi på..

Førskolen her :lol: jeg prøvde meg sånn halvgjennomtenkt, men kaka ble for stor til toppdekket, tusjen til å skrive på kaka var en fiasko selv om hun i butikken sa at det var SÅ bra osv.. IMG_0984.JPG

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krutsi skrev:

Førskolen her :lol: jeg prøvde meg sånn halvgjennomtenkt, men kaka ble for stor til toppdekket, tusjen til å skrive på kaka var en fiasko selv om hun i butikken sa at det var SÅ bra osv.. IMG_0984.JPG

 

Den var jo ikke så gæli da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke bakte jeg marsipankake til svigerfars 70-årslag. Jeg skulle bake to, så doblet kakebunnoppskriften. Røren ble litt tynn og rar, og bunnene hevet ikke noe særlig, så det ble nok til ca en kake. Så da lage jeg en porsjon til, og sørget for å piske eggedosisen ekstra godt. Det resulterte i en bunn som ble nok til halvannen kake, og en liten rest av røren ble nok til et lag. Så det ble to ganske fluffy og fine kaker, og en med to ganske kompakte lag. Den siste fikk gubben med på jobben i dag. :P

På lørdag spiste de bare den ene, så jeg husket heldigvis å ta bilde av den andre før den gikk i fryseren.

30396983910_97d11ab91b_z.jpg

I dag har jeg baket muffins. Vi har konsert med tidebønn og kirkekaffe på jobb hver tirsdag, og da med servering. Denne uken var det mitt ansvar å bake, og jeg fikk lyst til å lage muffins, lenge siden sist. De ble også fluffy og veldig fine! :D

30580004622_e41ba9cc54_z.jpg

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, simira skrev:

Forrige uke bakte jeg marsipankake til svigerfars 70-årslag. Jeg skulle bake to, så doblet kakebunnoppskriften. Røren ble litt tynn og rar, og bunnene hevet ikke noe særlig, så det ble nok til ca en kake. Så da lage jeg en porsjon til, og sørget for å piske eggedosisen ekstra godt. Det resulterte i en bunn som ble nok til halvannen kake, og en liten rest av røren ble nok til et lag. Så det ble to ganske fluffy og fine kaker, og en med to ganske kompakte lag. Den siste fikk gubben med på jobben i dag. :P

På lørdag spiste de bare den ene, så jeg husket heldigvis å ta bilde av den andre før den gikk i fryseren.

30396983910_97d11ab91b_z.jpg

I dag har jeg baket muffins. Vi har konsert med tidebønn og kirkekaffe på jobb hver tirsdag, og da med servering. Denne uken var det mitt ansvar å bake, og jeg fikk lyst til å lage muffins, lenge siden sist. De ble også fluffy og veldig fine! :D

30580004622_e41ba9cc54_z.jpg

 

Åå nå fikk jeg skikkelig lyst på muffins, akkurat sånn helt vanlig norske muffins med melisglasur og NonStop!

Prøvde meg nylig på en brownies med karamellglasur, og la meg si det sånn at jeg ble skeptisk allerede når oppskriften innebar eggedosis, og jeg hadde helt rett, det ble ikke brownies akkurat men en slags sjokoladekake.

Så derfor lurer jeg på om noen har en god oppskrift på brownies? Sånn ordentlig god ganske flat og klissete sådan, som forblir mørk brun når den er ferdig (mer eller mindre sånn som de Toro miksene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SiriEveline skrev:

Åå nå fikk jeg skikkelig lyst på muffins, akkurat sånn helt vanlig norske muffins med melisglasur og NonStop!

Prøvde meg nylig på en brownies med karamellglasur, og la meg si det sånn at jeg ble skeptisk allerede når oppskriften innebar eggedosis, og jeg hadde helt rett, det ble ikke brownies akkurat men en slags sjokoladekake.

Så derfor lurer jeg på om noen har en god oppskrift på brownies? Sånn ordentlig god ganske flat og klissete sådan, som forblir mørk brun når den er ferdig (mer eller mindre sånn som de Toro miksene).

Denne pleier jeg å lage.

500 gram meierismør 4ss bakekakao 9 dl sukker 7 egg 8 dl hvetemel 2 teskje vaniljesukker 1 teskje salt 2 plater kokesjokolade.  Jeg pleier å blande inn valnøtter i røren, da jeg synes det er godt om jeg lager det bare for oss her hjemme.

Smelt smør, 1 plate kokesjokolade og ha i kakao og sukker (røres godt).
Avkjøl røren, og rør inn ett egg om gangen.
Ha i vaniljesukker og salt, sikt inn melet og rør alt godt sammen.
Hell røren i en smurt langpanne. Hakk opp den andre platen kokesjokolade og strø over. Pleier å drysse melis på toppen når kaken er kald, den er mektig, klissete og veldig brownies så glasur trengs ikke :P 

Syndig god, pleier å ha den med på kurs, forrige gråtasskurs klagde ikke på den ;):)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SiriEveline skrev:

Åå nå fikk jeg skikkelig lyst på muffins, akkurat sånn helt vanlig norske muffins med melisglasur og NonStop!

Prøvde meg nylig på en brownies med karamellglasur, og la meg si det sånn at jeg ble skeptisk allerede når oppskriften innebar eggedosis, og jeg hadde helt rett, det ble ikke brownies akkurat men en slags sjokoladekake.

Så derfor lurer jeg på om noen har en god oppskrift på brownies? Sånn ordentlig god ganske flat og klissete sådan, som forblir mørk brun når den er ferdig (mer eller mindre sånn som de Toro miksene).

Jeg bruker "mat med monkis" sin oppskrift på brownies. Anbefaler å ikke piksler egg og sukker til eggedosis , men bare mix det lett. Også dobler jeg mengden bakekakao. Til enkel oppskrift funker det fint med en springform på 24cm. Blir en flat klissete kake ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:


Jeg har en surmelkskake med kakao. I følge en kollega av meg kan mye av eggs erstattes med ekstra bakepulver og olje. Gjelder vist nesten uansett hva slags kake

Jeg laget denne i går, og den falt i god smak, både hos "bursdagsbarnet" og de andre to som var der. Veldig saftig og god :)

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/eplekake-med-revet-eplefyll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...