Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Skal få laga en egen tråd for henne snart 😄 
    • Tenkte vi skulle oppdatere tråden etterhvert, men det har liksom ikke blitt enda. Snart   Lynwyr Bail «Baily» er her for trening mens eierne er travelt opptatt med lamming og gårdsarbeid. Både Floss, Lyn og jeg er veldig glad for besøket, dog! Seee på den lille kopien  
    • Jeg fikk valpen når jeg skrev bachelor og det kunne ikke passet bedre for min del. Var nesten hjemme det hele første halvåret med han pga. bacheloren. Eneste var at jeg måtte huske på å dra ut så han skulle lære seg å være alene 😛 

Jeg kan jo også nevne at jeg har hatt samboer hele tiden. Samboeren går aldri noe tur, med mindre jeg spør om han kan ta de ut så de får tisse. Det er mine hunder og mitt ansvar, men det har vært praktisk at han kan hjelpe meg hvis det er krise. Også har jeg snille foreldre og svigerforeldre som kan passe, men det er sjeldent det trengs. 

• Du må legge ut flere bilder!!
    • Derfor er jeg interessert i hva dere unge ser på som utfordringen med et hundehold som f.eks. student? En utfordring jeg tenker mye på er at man er ganske låst når man har hund. Har man vært på skolen hele dagen så må man være med hunden etter skolen. Jeg bodde en periode helt alene, da hadde jeg heldigvis mange venner som forstod at hundene måtte være med hvis vi skulle være sammen i ukedagene. Så da gikk jeg på tur med venner eller hundene ble med hjem til de, eller de kom på besøk til meg. Nå bor jeg i kollektiv, så da er det ofte noen andre som er hjemme i løpet av dagen. Da står jeg litt mer fritt på ettermiddagen og kvelden til å gjøre andre ting etter at jeg har tatt meg av hundene.  Dette er jo veldig forskjellig fra person til person. Noen har ikke like stort behov for å gjøre andre ting på fritiden. Noen har lite obligatorisk skole og jobber mye hjemmefra noe som gjør det mer fritt for dem. Jeg jobber best på skolen, så jeg drar stort sett inn på skolen 8 timer hver dag. Da hadde jeg blitt mer låst om jeg ikke hadde bodd sammen med noen. Utenom hund liker jeg godt å trene på treningssenter eller av og til dra ut å gjøre andre ting med venner, da blir det for 2 timer til på ettermiddagen/kvelden hvor jeg ikke er hjemme med hundene. Det hadde jeg ikke kunne gjort hvis jeg ikke bodde sammen med noen.  Men så vil jeg også gjerne spør om hva dere syns fordelen er med å være ung og ha hund? En fordel jeg har tenkt mye på nå som jeg straks skal ut i jobb er at man styrer hverdagen veldig mye selv som student. Så man kan fint være hjemme en dag å passe på hunden om den er syk, eller man kan dra til veterinæren med den midt på dagen. Å ha valp som student er helt ypperlig også, for man kan ta seg "fri" nesten når som helst. I min kommende jobb ønsker de helst at vi tar ferie i fellesferiene. Det er ikke alltid sikkert at en valp er leveringsklar til ferien, tvert i mot er det ganske liten sannsynlighet for det. Så det er helt klart en fordel ved å være student og ha hund. Har dere en eller flere hunder? Hvis flere hunder, hva er utfordringene med 1 vs. 2 hunder?  Jeg hadde 2 inntil nylig. Det er litt større utfordring å få pass, for man må ha pass til 2 og ikke bare 1. Jeg merket også at etter jeg fikk 2 hunder var det ikke like enkelt for vennene mine å akseptere at de ble med på besøk. Det er litt mer å komme med 2 hunder enn 1 på besøk til folk. Fordelen er jo helt klart at de har selskap i hverandre når man er borte. I tillegg har man nesten alltid en hund som er med på trening eller tur om man ønsker det, hvis den andre er syk eller skadet. Driver dere aktivt med noe hundesport?  Jeg drev med agility, rally-lydighet, bruks og litt vanlig lydighet. Nå driver jeg bare med rally-lydighet. 
  • Nylig opprettede emner