Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Blir sint/frustrert her og, men prøva å godta at det er to ikkje heilt like historier, og prøver å nyte begge deler! Serien er jo en flott produksjon, så den bør jo nytes sjølv om serieskaperane tar seg endel friheta i blandt.. :) men det kan vere veldig forvirrande til tider.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tenker at så lenge de ender opp på samme sted så er det ikke så alt for farlig hvordan de kommer seg dit. At de halvveis slår sammen storylines, etc. kan jeg tenke meg er for å prøve å ikke gjøre det enda mer forvirrende enn det allerede er med masse nye folk og slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Er det bare jeg som blir litt sånn :sint_01::x  :cry: Av at serien avviker såpass grovt fra bøkene?? Skulle ønske jeg kunne la være å se, men greier ikke helt :getlost:

De må nesten gjøre det sånn for at historien ikke skal bli for avansert og flere av karakterene skjer det jo ingenting med en hel bok.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: :shocked:

Tanken hadde ikke streifet meg en gang at Lysa hadde forgiftet mannen sin. Er det masse hint jeg ikke har fått med meg?

Og at hun var med på å få Catelyn drept

:shocked::shocked::shocked::shocked:

Elsker at vi endelig får se mer av badass Jon Snow :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: :shocked:

Tanken hadde ikke streifet meg en gang at Lysa hadde forgiftet mannen sin. Er det masse hint jeg ikke har fått med meg?

Nei, ikkje særlig mange hint i serien om det, men i bøkene kom det gradvis fram. Men også i boka blei eg overraska over det. Trur dei gjorde det så tydelig i serien for at alle skal få det med seg. Er jo ganske big.

Er godt å sjå Sansa på en "trygg" plass. Sjølv om Lysa er crazy så har ho det vertfall tryggare no. Ønsker for Sansa at ho skal komme en plass der ho får ansvar for egen tilværelse, og ikkje berre er ei brikke som blir flytta rundt i spillet. Etter kvart som ho lærer meir om korleis samfunnet egentlig fungerer vil ho kanskje tilegne seg meir makt og klare å spille korta sine best mulig. Lika Sansa. Og Sophie Turner er flink!

Og det blei som eg tenkte med Bran-Jon, at dei var veldig nærme men ikkje kunne møtes. Så trist, og typisk for Stark-familien.

(Skrive ikkje i spoiler fordi vi skal følge siste utgitte episode :) )
Edit:

Og at hun var med på å få Catelyn drept

:shocked::shocked::shocked::shocked:

Elsker at vi endelig får se mer av badass Jon Snow :wub:

Eg tolka det ikkje slik at ho var med på det, korleis tok du den koblinga? Ikkje det synet eg har fra boka heller, men kan jo hende dei har endra på det i serien. Lurer berre på når ho sa det, er jo godt mulig eg har gått glipp av noke :P

Endret av Ragnhild
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikkje særlig mange hint i serien om det, men i bøkene kom det gradvis fram. Men også i boka blei eg overraska over det. Trur dei gjorde det så tydelig i serien for at alle skal få det med seg. Er jo ganske big.

Er godt å sjå Sansa på en "trygg" plass. Sjølv om Lysa er crazy så har ho det vertfall tryggare no. Ønsker for Sansa at ho skal komme en plass der ho får ansvar for egen tilværelse, og ikkje berre er ei brikke som blir flytta rundt i spillet. Etter kvart som ho lærer meir om korleis samfunnet egentlig fungerer vil ho kanskje tilegne seg meir makt og klare å spille korta sine best mulig. Lika Sansa. Og Sophie Turner er flink!

Jeg liker ikke stedet hun er nå. :P Littlefinger bruker alle rundt seg, og det virker ikke ut som om han liker Lysa noe særlig. Lysa er jo skikkelig ustabil også.

Lysa har jo vært forelsket i Littlefinger fra hun var liten. Petyr var jo veldig forelsket i Catelyn, og i bøkene blir Sansa beskrevet som veldig lik moren sin, og Petyr ser alltid på Sansa med et sånn ekkelt blikk. :P Er redd han finner på noe som gjør Lysa sint. Og så lurer jeg på om Petyr kunne finne på å få Tyrion drept, for å ha Sansa for seg selv.

Jeg forventer nesten at alle yndlingskarakterene mine blir drept snart. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke stedet hun er nå. :P Littlefinger bruker alle rundt seg, og det virker ikke ut som om han liker Lysa noe særlig. Lysa er jo skikkelig ustabil også.

Lysa har jo vært forelsket i Littlefinger fra hun var liten. Petyr var jo veldig forelsket i Catelyn, og i bøkene blir Sansa beskrevet som veldig lik moren sin, og Petyr ser alltid på Sansa med et sånn ekkelt blikk. :P Er redd han finner på noe som gjør Lysa sint. Og så lurer jeg på om Petyr kunne finne på å få Tyrion drept, for å ha Sansa for seg selv.

Jeg forventer nesten at alle yndlingskarakterene mine blir drept snart. :lol:

Hehe, ja, det er jo ikkje heilt ideelt der ho er no heller. Men tryggare enn å vere i KL meiner eg. Sjølv om Petyr er ekkel så er han i det minste glad i ho pga Cat. Men han er kanskje litt for glad i ho. Men eg føle at det er en bra plass for ho å vere no. Kor ellers skulle ho ha vore egentlig? Alle i familien er døde, vertfall trur ho det. Utenom Jon, men ho og han hadde jo aldri noko særlig forhold. Edmure (Tully) overlevde kanskje bryllupet? Det veit vi vel ikkje enda. Men han er vel einaste gjenlevande slektning av ho. Håper ho kan bygge seg et solid nettverk med menneske ho kan stole på, men det er en alt for håpefull drøm trur eg ;)

Evt. at Brienne og Pod klarer å finne ho/redde ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekulerer i om Robin er sønnen til Littlefinger... han har vel noen langsiktige planer da, sånn som han lusker rundt der og gifter seg med Lysa! Han virket jo ikke spesielt overlykkelig over at bryllupet skjedde på sekundet eller å gifte seg i det store og hele.

Litt lite utvikling i dagens episode. Begynner å lure på om Daenerys noen gang kommer over havet :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir vel der og ruler slavebyen sin... :P

Liker denne sesongen, må innrømme at jeg egentlig ikke har vært ekstremt fan tidligere. Ja, kjempebra serie altså, og jeg har sett alle episodene, men det har vært så innmari mye snakk, navn, hit og dit, så ikke alltid jeg har fått med meg hva som har skjedd :P Hadde nok hjulpet å sett med undertekster innimellom, for jeg går sånn i surr i navnene, de mumler litt innimellom.

Jeg vil se er white walkers... jeg ser for meg at det er dem som er den virkelige trusselen, kanskje resten må slå seg sammen for å få has på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir vel der og ruler slavebyen sin... :P

Liker denne sesongen, må innrømme at jeg egentlig ikke har vært ekstremt fan tidligere. Ja, kjempebra serie altså, og jeg har sett alle episodene, men det har vært så innmari mye snakk, navn, hit og dit, så ikke alltid jeg har fått med meg hva som har skjedd :P Hadde nok hjulpet å sett med undertekster innimellom, for jeg går sånn i surr i navnene, de mumler litt innimellom.

Jeg vil se er white walkers... jeg ser for meg at det er dem som er den virkelige trusselen, kanskje resten må slå seg sammen for å få has på dem?

Jeg så de tre første sesongene uten undertekster, og må si at det er deeeeilig å ha hbo nordic nå slik at jeg faktisk får med meg alt de sier :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir vel der og ruler slavebyen sin... :P

Liker denne sesongen, må innrømme at jeg egentlig ikke har vært ekstremt fan tidligere. Ja, kjempebra serie altså, og jeg har sett alle episodene, men det har vært så innmari mye snakk, navn, hit og dit, så ikke alltid jeg har fått med meg hva som har skjedd :P Hadde nok hjulpet å sett med undertekster innimellom, for jeg går sånn i surr i navnene, de mumler litt innimellom.

Jeg vil se er white walkers... jeg ser for meg at det er dem som er den virkelige trusselen, kanskje resten må slå seg sammen for å få has på dem?

Eg og tenke det, at det er den virkelige trussel. Og dragane vil vere til stooor hjelp viss det blir en invasjon av WW. Greia er berre at alle fra "sør" tenker kun på kampen om trona og makta, og sine spill. Dei er ikkje klare over den reelle trusselen som er i nord. Håper Dany klarer å trene opp dragane så ho kan vere til litt hjelp viss/når det blir krig med WW. Det må jo bli det. Ville vere for tamt uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekulerer i om Robin er sønnen til Littlefinger... han har vel noen langsiktige planer da, sånn som han lusker rundt der og gifter seg med Lysa! Han virket jo ikke spesielt overlykkelig over at bryllupet skjedde på sekundet eller å gifte seg i det store og hele.

Litt lite utvikling i dagens episode. Begynner å lure på om Daenerys noen gang kommer over havet :P .

Jeg tror ikke Robin kan være sønnen hans, men Robin er det eneste som står mellom Petyr og "Lord of Riverrun"-tittelen.

Blir så usikker på om jeg har ting ifra bøkene eller serien:

Lysa har hatt flere spontanaborter, og hun fikk derfor bare en sønn med mannen sin. Sønnen Robert/Robin er sykelig, og de fleste venter egentlig på at han skal dø av sykdommen. Det er derfor det har vært så mange friere, om Lysa får flere barn, blir de sittende igjen som arving av Riverrun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!! Lurer på hvem Tyrion velger til å kjempe for seg... holder en knapp på Bronn, siden Jamie kanskje ikke er så flink til å slåss med venstrehånda enda.. men hvis han velger Jamie så vil han presse Tywin til å velge en dårlig som Jamie kan slå, sånn at Jamie og Tyrion får leve videre og føre blodslinja videre.

Nysgjerrig på motivet til Shae for tingene hun sa. Er hun tvunget eller bare sint? Det lønner seg vel ikke for henne heller å fremstå som hore akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Lurer på hvem Tyrion velger til å kjempe for seg... holder en knapp på Bronn, siden Jamie kanskje ikke er så flink til å slåss med venstrehånda enda.. men hvis han velger Jamie så vil han presse Tywin til å velge en dårlig som Jamie kan slå, sånn at Jamie og Tyrion får leve videre og føre blodslinja videre.

Nysgjerrig på motivet til Shae for tingene hun sa. Er hun tvunget eller bare sint? Det lønner seg vel ikke for henne heller å fremstå som hore akkurat..

Det lurer jeg også på! Spesielt det med Shae. Det så jo ut som om hun slet litt, og spesielt da Tyrion sa at han ville ha kamp. Kanskje de har truet henne med at hvis ikke hun gjør og sier sånn, så dreper de Tyrion, men hvis hun sier som de vil, så får han dra til Night's Watch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Lurer på hvem Tyrion velger til å kjempe for seg... holder en knapp på Bronn, siden Jamie kanskje ikke er så flink til å slåss med venstrehånda enda.. men hvis han velger Jamie så vil han presse Tywin til å velge en dårlig som Jamie kan slå, sånn at Jamie og Tyrion får leve videre og føre blodslinja videre.

Nysgjerrig på motivet til Shae for tingene hun sa. Er hun tvunget eller bare sint? Det lønner seg vel ikke for henne heller å fremstå som hore akkurat..

Det første der tenkte vi også. At dersom han velger Jamie, så gjør han det svært vanskelig for faren. Blir spennende å se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første der tenkte vi også. At dersom han velger Jamie, så gjør han det svært vanskelig for faren. Blir spennende å se :D

Trur ikkje han har mulighet til å velge Jamie siden han er i The Kings Guard, og er obligert til å støtte kongen(Joeffry var jo konge). Usikker, men trur det er sånn.

Fikk så vondt av han i Shae-scena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg up to date og kan delta i denne tråden :D

Mye spennende i denne sesongen. Magen knyter seg for flere av karakterene, bl.a. Sansa, Tyrion og Theon, stakkars Theon. Jeg syns det var kjempetøft av Tyrion og stå opp som han gjorde i siste episode, jeg hadde kokt over av den behandlingen for lenge siden!

«I did not do it. I did not kill Joffrey, but I wish that I had! Watching your vicious bastard die gave me more relief than a thousand lying whores!! I wish I was the monster you think I am! I wish I had enough poison for the pack of you! I’d gladly give my life to watch you all swallow it!» :punk:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje han har mulighet til å velge Jamie siden han er i The Kings Guard, og er obligert til å støtte kongen(Joeffry var jo konge). Usikker, men trur det er sånn.

Fikk så vondt av han i Shae-scena.

Ah, det gir mening, det har jeg ikke tenkt på! Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...