Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Puh bra du har skjult poster jeg vil ikke spoiles for mandagens enda :D

 

Jeg synes denne sesongen er skikkelig bra jeg, og hadde det ikke vært for at jeg leser her inne og andre steder, og hører på GoT-poden til filmpolitiet hadde jeg ikke enset at dialogene var dårligere eller at serien har tapt seg eller whatever. Jeg synes ikke den har gjort det, jeg synes det er deilig å slippe de endeløse dialogene/monologene og all transporten og ventingen. Det er en tid for alt, og nå føler jeg at vi får igjen for alt vi har ventet på, lurt på og ønsket oss (eller meg da, for å snakke for meg selv her). Jeg synes alltid serien har vært bra altså, og snakkingen og reisingen har vært fint det og, og det er jo nettopp disse tingene som gjør at det nå kan nøstes opp i løse tråder, teorier kan bekreftes og ting begynner virkelig å skje her.

Jeg savner og litt mer info når det gjelder white walkers. Det var vel ganske så klart fra første episode at det var denne trusselen som kom til å dominere etterhvert, men føler liksom ikke jeg vet nok om dem til å være 100% investert i det som sikkert kommer. Mulig det er noe som har gått meg forbi altså, men hva er målet deres, hva vil de? Drepe alle og gjøre alle til wights? Hva har de holdt på med alle disse årene, har de en egen landsby? Hva gjør WW når de skal ha det gøy? Jeg vil vite mer om dem og se mer av dem, men det siste ønsket blir vel oppfylt før eller siden. 

Også hva med Cersei da dere! Profetien sier at hun skal få tre barn. Det har hun fått. Så det betyr enten at profetien er feil (den har vært riktig til nå), eller at hun mister barnet, eller at hun ikke er gravid i det hele tatt men bruker det som et triks for å holde Jamie på sin side. Leste et sted at kanskje dør hun i barsel, og da vil en annen del av profetien på en måte også oppfylles, iom hun blir "drept" av en lillebror (hvis det er en gutt såklart). 

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

21 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Jamie er jo også den yngste tvillingen, så om Cersei dør i barsel stemmer vel profesien uavhengig av barnets kjønn...

Ja det er sant. Pluss at valonqar kanskje kan være en jente og.

"Female valonqar: Several of the people hypothesized as the valonqar are females. As Maester Aemon informs Samwell Tarly that the word used to indicate the Prince that was Promised in the prophecy concerning this prince could have been indicating a "princess" as well, it has been speculated that there might be more gender-neutral words in High Valyrian. As such, it has been speculated that "valonqar" cannot only mean "little brother", but also "little sister", or "little sibling"."

 

Jeg gleeeder meg til mandagens episode altså! Også får jeg ikke sett den før på tirsdag!! :S Kanskje jeg må ta med nettbrett til praha :lol: enten det, eller holde meg totalt unna FB og sånn til tirsdagskvelden. 

 

Noen andre som la merke til slurvearbeidet da Bran fløy over the army of the dead? Det var to wights som var prikk-like, copy+paste :P 

 

Forresten, hvis Cersei er gravid nå så blir det litt enklere å få et tidsperspektiv på ting :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Cersei er gravid. Jeg tror hun lyver for å vinne Jamie tilbake siden han har begynt å ta mer avstand og innse at hun er gal.  Jeg tror det blir dråpen som får begeret til å renne over for Jamie.  Han skulle jo endelig få lov til å være far for sitt eget barn. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mud skrev:

Jeg tror ikke Cersei er gravid. Jeg tror hun lyver for å vinne Jamie tilbake siden han har begynt å ta mer avstand og innse at hun er gal.  Jeg tror det blir dråpen som får begeret til å renne over for Jamie.  Han skulle jo endelig få lov til å være far for sitt eget barn. 

Enig i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tinkie skrev:

Det var en god teori, @Mud. Shit, jeg gleder meg til å se hva som skjer! 

Tusen takk for at dere har gjemt spoilere.

 

 

10 minutter siden, Aslan skrev:

Enig i den!

Eller så kan det hende Cersei overlever dem alle :P

Det skulle ikke meg forundre i bøkene i hvertfall.  Tv-serieskaperne er dog litt mer forutsigbare enn bokserieforfatteren :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, anitalovik88 skrev:

Har serieskaperene fått vite korleis det skal slutte eller finn dei berre opp sjølv?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 

De har vel om jeg har forstått det rett fått vite de store linjene og hvilke av de viktigste karakterene som overlever. Men utover det finner de på detaljene selv :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2017 at 3:17 PM, Lola Pagola skrev:

Puh bra du har skjult poster jeg vil ikke spoiles for mandagens enda :D

 

Jeg synes denne sesongen er skikkelig bra jeg, og hadde det ikke vært for at jeg leser her inne og andre steder, og hører på GoT-poden til filmpolitiet hadde jeg ikke enset at dialogene var dårligere eller at serien har tapt seg eller whatever. Jeg synes ikke den har gjort det, jeg synes det er deilig å slippe de endeløse dialogene/monologene og all transporten og ventingen. Det er en tid for alt, og nå føler jeg at vi får igjen for alt vi har ventet på, lurt på og ønsket oss (eller meg da, for å snakke for meg selv her). Jeg synes alltid serien har vært bra altså, og snakkingen og reisingen har vært fint det og, og det er jo nettopp disse tingene som gjør at det nå kan nøstes opp i løse tråder, teorier kan bekreftes og ting begynner virkelig å skje her.

Jeg savner og litt mer info når det gjelder white walkers. Det var vel ganske så klart fra første episode at det var denne trusselen som kom til å dominere etterhvert, men føler liksom ikke jeg vet nok om dem til å være 100% investert i det som sikkert kommer. Mulig det er noe som har gått meg forbi altså, men hva er målet deres, hva vil de? Drepe alle og gjøre alle til wights? Hva har de holdt på med alle disse årene, har de en egen landsby? Hva gjør WW når de skal ha det gøy? Jeg vil vite mer om dem og se mer av dem, men det siste ønsket blir vel oppfylt før eller siden. 

Også hva med Cersei da dere! Profetien sier at hun skal få tre barn. Det har hun fått. Så det betyr enten at profetien er feil (den har vært riktig til nå), eller at hun mister barnet, eller at hun ikke er gravid i det hele tatt men bruker det som et triks for å holde Jamie på sin side. Leste et sted at kanskje dør hun i barsel, og da vil en annen del av profetien på en måte også oppfylles, iom hun blir "drept" av en lillebror (hvis det er en gutt såklart). 

 

 

Men hun har fått fire. Men det førstefødte barnet døde av feber eller noe. Så enten så stemmer ikke den profetien eller så har de glemt at hun har fortalt om sitt førstefødte barn som døde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang episode denne uken! 1h7min. Så da fikk vi igjen for den korte eposoden tidligere.

Tilløp til roligere tempo og dialog som forsøker å gi litt mer kjøtt på bena. Både blant gjengen utenfor muren, Arya og Sansa og Dany og Tyrion. Det er vel og bra, men synes likevel det blir noe kunstig over det hele. Uansett, bedre enn sist uke og muligens resten av sesongen.

Steds/tidshoppene med påfølgende logiske brister var færre. Mer tid til å la hendelsene utvikle seg. Men hvordan Jon og gjengen kunne stå og vente på den "knausen" mens en ravn ble sendt fra The Wall til Dany, og Dany fløy med dragene for å hjelpe Jon? Det måtte ha tatt vesentlig mer tid enn det man kunne få inntrykk av.

Egentlig synes jeg hele den planen med å hente en sånn skapning virker veldig søkt - ekstremt dårlig plan. Ser ikke hvordan en sånn enkelt stakkar skulle overbevise noen som helst - aller minst Cersei som har all grunn til å tro at alt er en felle. Og så fatter jeg ikke hvorfor Jon skulle fortsette å sloss da det var tid for drage-avgang?? Det så jo bare idiotisk ut og fikk jo fatale konsekvenser. Men her kan det være noe jeg ikke helt fikk med med i kampens hete. Generelt ser jeg uansett en trend mot at for å skape spenning så velger de å la rollefigurene gjøre merkelige, ulogiske valg. Slik som hele den tullete planen. Det er et grep som irriterer meg kraftig (det klassiske er jo det evinnelige "let's split up" når folk lusker i skumle, mørke bygninger) og som skiller de virkelig gode manusene fra røkla.

Og så var det Onkel Benjen som Jons redningsmann. Det ble bare teit. Når alt håp er ute så sender vi bare inn en random dude liksom. Jada, vet at han surret rundt der ute fra før, men jeg klarte bare ikke å kjøpe det.

Og så var det Sansa og Arya da. Det skjønner jeg INGENTING av. Arya er fullstendig urimelig og det henger bare ikke på greip. Igjen føler jeg at man konstruerer noe som ikke henger på greip for å få en eller annen handling og spenning inn i historien. Selvsagt kan man argumentere for at alt hun har vært gjennom har endret henne. I så fall føler jeg ikke at serien har tatt seg tid til å la den endringen modnes og virke troverdig. Jeg mener, det er ikke SÅ lenge siden hun fikk kvaler angående den teaterdama - det moralske kompasset virket å være intakt da.

Uansett, en spennende episode med noen tilløp til klassisk GoT. Utrolige effekter i slaget og dragene er fantastisk animert. Tipper en rolig episode neste gang som forbereder grunnen før det eksploderer i siste sesong.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste episode skal være 10 minutter lenger enn denne ukas episode, jeg har ikke helt troa på at den blir spesielt rolig. Da skal de jo til Kings Landing og vise frem denne wighten, så da skal alle bortsett fra Sansa, Arya og Littlefinger til the dragonpit. Tror det blir mye morsomt der, med Cersei og hennes mad queen-tendenser, Euron Greyjoy (lurer på om han fortsatt har Yara fanget, og hva han evt gjør med henne), gjensyn mellom Jamie og Brienne, gjensyn mellom Clegan-brødrene (jeg digger the hound, btw! Han er kul :D ), gjensyn mellom Tyrion og Cersei osv. Så er det jo; hvordan ender sesong 7? Det har jo vært spekulert masse i om the others kommer via vannet ved Eastwatch eller om de river muren f.eks. The Nights King kommer seg jo over uten noe problem nå, men han skal jo ha med seg hele armeen sin. 

Dette med Arya og Sansa skjønner ikke jeg heller. Arya oppfører seg utrolig tåpelig, så spørsmålet er jo om Sansa og Arya lurer Littlefinger, eller om planen til Littlefinger fungerer. Jeg håper det er Sansa og Arya som lurer Littlefinger, ikke omvendt. The lone wolf dies, the pack survives, Arya! :aww: 

Hvorfor får vi se så lite til Bran? Jeg trodde vi ville få se flere flashbacks, det var jo derfor en av de fire GoT-spinoffene ikke skulle være Roberts Rebellion, vi skulle få forklart alt i GoT. 

Og når kommer Sam til Winterfell, og hvor lenge blir han der? Han er strengt tatt fortsatt i the Nightswatch, så han bør  jo pelle seg tilbake til muren. Men først må han fortelle Jon at faren hans ikke er noble Ned, men svikeren Rhaegar (nope, jeg syns ikke noe om den plottwisten!). Jeg antar at det skjer på Winterfell, sånn at Bran og Sam kan fortelle det sammen, men da må Jon slutte å luske rundt på Dragonstone som en kåt hannkatt først (nei, jeg liker ikke det plottet heller, det er sikkert fullt mulig selv i GoT å falle for noen man ikke er i slekt med :aww: ). 

Siden vi ser så "mye" av little Sam, lurer jeg litt på om han kanskje er viktig? I så fall, hvorfor er han det? 

Godt det er bare en sesong igjen :P Håper de klarer å nøste opp i alle trådene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang episode denne uken! 1h7min. Så da fikk vi igjen for den korte eposoden tidligere.
Tilløp til roligere tempo og dialog som forsøker å gi litt mer kjøtt på bena. Både blant gjengen utenfor muren, Arya og Sansa og Dany og Tyrion. Det er vel og bra, men synes likevel det blir noe kunstig over det hele. Uansett, bedre enn sist uke og muligens resten av sesongen.
Steds/tidshoppene med påfølgende logiske brister var færre. Mer tid til å la hendelsene utvikle seg. Men hvordan Jon og gjengen kunne stå og vente på den "knausen" mens en ravn ble sendt fra The Wall til Dany, og Dany fløy med dragene for å hjelpe Jon? Det måtte ha tatt vesentlig mer tid enn det man kunne få inntrykk av.
Egentlig synes jeg hele den planen med å hente en sånn skapning virker veldig søkt - ekstremt dårlig plan. Ser ikke hvordan en sånn enkelt stakkar skulle overbevise noen som helst - aller minst Cersei som har all grunn til å tro at alt er en felle. Og så fatter jeg ikke hvorfor Jon skulle fortsette å sloss da det var tid for drage-avgang?? Det så jo bare idiotisk ut og fikk jo fatale konsekvenser. Men her kan det være noe jeg ikke helt fikk med med i kampens hete. Generelt ser jeg uansett en trend mot at for å skape spenning så velger de å la rollefigurene gjøre merkelige, ulogiske valg. Slik som hele den tullete planen. Det er et grep som irriterer meg kraftig (det klassiske er jo det evinnelige "let's split up" når folk lusker i skumle, mørke bygninger) og som skiller de virkelig gode manusene fra røkla.
Og så var det Onkel Benjen som Jons redningsmann. Det ble bare teit. Når alt håp er ute så sender vi bare inn en random dude liksom. Jada, vet at han surret rundt der ute fra før, men jeg klarte bare ikke å kjøpe det.
Og så var det Sansa og Arya da. Det skjønner jeg INGENTING av. Arya er fullstendig urimelig og det henger bare ikke på greip. Igjen føler jeg at man konstruerer noe som ikke henger på greip for å få en eller annen handling og spenning inn i historien. Selvsagt kan man argumentere for at alt hun har vært gjennom har endret henne. I så fall føler jeg ikke at serien har tatt seg tid til å la den endringen modnes og virke troverdig. Jeg mener, det er ikke SÅ lenge siden hun fikk kvaler angående den teaterdama - det moralske kompasset virket å være intakt da.
Uansett, en spennende episode med noen tilløp til klassisk GoT. Utrolige effekter i slaget og dragene er fantastisk animert. Tipper en rolig episode neste gang som forbereder grunnen før det eksploderer i siste sesong.
Helt enig! Føler at karakteren går ut av karakter. De er ikke sånn som vi har blitt kjent med de gjennom 6 sesonger. Spesielt Arya. Etter alt hun har opplevd, så har hun liksom ikke evnen til å akseptere Sansa.. greit at de aldri vil bli bestevenner, men etter at hele familien din har blitt slaktet så tror jeg evnen/viljentil å holde tett sammen er ganske god! Og så smart som Arya er synes jeg det også er for dumt at hun lar seg lure av en sleiping som Littlefinger, som hun jo VET hvordan er..

Og kjærlighetshistorie Jon/Dany hvor ble det av den? Eller når skjedde det?! Alt for vagt til at de liksom nå står hverandre så nært.

Når den ene drage ble drept forventer jeg et følsesutbrudd fra Dany, men neida hun venta heller på Jon Snow hun.. Hva skjedde med at de var barna hennes? Husker tilbake til sesong 2, hvor dragene ble stjålet og hun skrek "where are my dragons"? Nå var de liksom ikke så viktige som Jon tydeligvis har blitt for henne..

Skjønner ikke hvor dette er på vei, ned i grøfta føler jeg. Skikkelig skuffa

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...