Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Chako said:

Hva tror dere om forbindelsen mellom direwolfene og Stark barna? Alle som har fått sin ulv drept har jo endt opp med å dø selv også, betyr det at Sansa og Bran ikke klarer seg til siste slutt?

Jeg tror ikke det er noen sammenheng, Rob og Rickons ulver ble jo drept fordi Rob og Rickon havna i hendene på psyko-gærninger, mens Lady ble drept for mange sesonger siden uten at Sansa har dødd av det. 

Jeg er ganske sikker på at Bran klarer seg sånn noenlunde til siste slutt, han er jo the three eyed raven og den sterkeste greenseeren siden Mjøsa brant, så jeg tipper det at Summer døde har null å si. Eller kanskje Summer kommer tilbake som wights og kjemper med Night's King og the white walkers? Da blir det jo morsomt å se om Bran fortsatt kan warge inn i Summer! Også blir det interessant å se om Arya finner igjen Nymeria! 

Men jeg tipper at vi kommer til å få se lite av direwolfs fremover, jo mer drager det er jo mindre ulver er det, fordi CGI'en koster for mye, eller noe sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Kan være, men noe sier meg at hun ikke vil minnes the walk of shame. Spiller jo ingen rolle egentlig, kan jo være at tekstforfattere ønsker at det forbindes med det enda mørkere i karakteren etter hva som skjedde med henne.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og første runde skuffet ikke! "Let us begin".

Eneste var at tiden gikk for fort, vroom så var episoden plutselig slutt?? selv gubben som hele tiden spør om hvem som er hvem (han går i surr og har vondt for å huske navn tydeligvis, så det går i den onde dronningen, dragedronningen, han som er onkelen til han som fikk kuttet av seg pi****  som er broren til Lily Alan etc. Joffery husker han dog, og John Snow og Arya og Tyrion, men det var faktisk gubben som først innså hvem fangen med den skabbede armen er, så jeg tilgir han for at det av og til høres ut som vi snakker om Snehvit.. ), synes tiden gikk for fort.

Og dragene til Dany var da veldig store allerede da Cersai fikk snaua skolten? 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sett et preview, så ikke åpne spoileren hvis du ikke vil bli spoilet :P 

Spoiler

 

Men Nymeria spilles av en hann.. I'm shocked! :teehe: 

Ja, Arya treffer tydeligvis ulven sin igjen :ahappy: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg...

Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applausen dundre idet Arya spaserer stille og triumferende ut mellom døende Freys, det var en ganske spesiell opplevelse. "Tell them the North remembers". Fytti katta.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg...

Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applausen dundre idet Arya spaserer stille og triumferende ut mellom døende Freys, det var en ganske spesiell opplevelse. "Tell them the North remembers". Fytti katta.

Heldiggris! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger serien og kommer til å se alt, men dialogen har tapt seg så innmari etter at serien tok igjen bøkene/en eller annen gang fra forrige sesong eller noe.. :/ Syns det er mye sånn "forklarende" dialog som skal få seeren til å skjønne ting, og mye mindre av f. eks de gode scenene med Tyrion sine smarte replikker etc. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, anitalovik88 said:

Kva meina Arya med "it's not you"?

In a behind-the-scenes interview (available on HBO Go) released after Sunday’s episode aired, Benioff and Weiss explained that that line harks back to a Season 1 exchange between Arya and her father, Ned. The late, great Stark once told his daughter that she’d be a lady of a castle one day ― that she’d marry a lord in a “nice frilly dress” ― to which Arya responded passionately: “No, that’s not me.”

“When she finally finds Nymeria again, or Nymeria finds her, and she of course wants her to come back home with her and be her loyal companion again, but Nymeria’s found her own life,” Benioff says.

“Arya’s not domesticated,” Weiss adds, and so it would make sense that Nymeria wouldn’t be either.

“Once the wolf walks away, at first she’s heartbroken to have come this close,” he says, “and then she realizes the wolf is doing exactly what she would do if she were that wolf.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huuuu for en episode! I forrige uke spekulerte man i, på grunnlag av nitide studier av før-trailer, om Littlefinger fortalte Jon Snow hvem som egentlig var hans foreldre og at derfor ble Jon så sint. Men det var jo ikke det. Og den der "behind the scenes" linken til @2ne anbefales! Jeg hadde ikke fått med meg det der Arya poenget.. men godt å se Nymeria var blitt sånn en stor flott direwolf! Og jeg tror de lot henne beholde hesten.. 

Ellers så ble jeg veldig bekymret for the unsullied og dotrakiene om de var med på "onkel Eurins fest", men de er i noen andre båter ikke sant? De skulle jo til Casterly Rock, ikke Kingslanding.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, TonjeM said:

Huuuu for en episode! I forrige uke spekulerte man i, på grunnlag av nitide studier av før-trailer, om Littlefinger fortalte Jon Snow hvem som egentlig var hans foreldre og at derfor ble Jon så sint. Men det var jo ikke det. Og den der "behind the scenes" linken til @2ne anbefales! Jeg hadde ikke fått med meg det der Arya poenget.. men godt å se Nymeria var blitt sånn en stor flott direwolf! Og jeg tror de lot henne beholde hesten.. 

Ellers så ble jeg veldig bekymret for the unsullied og dotrakiene om de var med på "onkel Eurins fest", men de er i noen andre båter ikke sant? De skulle jo til Casterly Rock, ikke Kingslanding.. 

De skulle ikke til Kings Landing, de skulle vel til Dorne og hente sunspears? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en episode! Jeg antok det gikk den veien med Yara og flåten, Daenerys må lide noen tap. Spent på konsekvensene av det Jon gjør, Littlefinger er en ukul fiende å ha, og han går nok engang imot det hans nærmeste vurderer riktigst. "Vi" skjønner jo hvorfor han gjør som han gjør, men de som knivstakk ham i sesongavslutningen i sesong 5 gjorde det ikke, og er ikke overbevist over at de som nå følger ham gjør det. Blir spennende! Og uansett gleder jeg meg til å se han og tante Daenerys sammen, lurer så fælt på om/når det blir kjent?! Forteller Bran det? Dukker Howland Reed opp? Det blir spennende!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

Jeg MÅ kjøpe og lese bøkene! Gud så spennende denne serien er på TV, må jo være 10ganger bedre i bøkene da! 

Det er ganske annerledes i bokform :) Nettopp lest gjennom alt som har kommet ut for andre gang (leste de for endel år siden og), ferdig for noen dager siden, og det var bedre gang nr 2, lettere å følge de store linjene samtidig med de "små" liksom :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...