Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Det er en kvinne... alle vet vel at forgiftning er en kvinneting! :P

DET er sant!

Gleder meg til episoden "The Mountain and the Viper" virker som om den blir å handle litt om Oberyns hevn, the mountain (broren til hound, som Arya nå reiser med) var jo den som myrdet søsteren under Tywin, og Oberyn er jo "the Viper" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg á jour med episodene og det er gøøøy med en tråd som denne :D

På et annet forum var det noen som var så teite å skrive "ååå, ENDELIG døde dritten i siste episoden av GoT!" i en generell serietråd uten å legge det i spoiler, det så jeg på forhåndsvisning i TapaTalk, sååå det kom ikke som noen overraskelse at Joffrey døde – men jeg hadde trodd det skulle bli med sverd eller noe. Så det var kjedelig, for da satt jeg bare og "ventet" på det ila. hele episoden.

Jeg tror både Sansa og Tyrion er uskyldige. Sansa er for søt, snill og feig. Tyrion er for smart, for det vil være "obvious" for både Tywin, Cersei og alle som kjenner Joffrey og Tyrion, at Tyron vil ha Joffrey død. House Tyrell, gamledamen og Margaery, derimot – DE har nok noe de vil ha sagt. Cersei sa i en eller annen episode, og truet med, at House Tyrell hadde vært nest rikest og "nest best", og at hun skulle knuse alle som forsøkte å ta toppen – eller noe sånt.

Med Joffrey død, regner jeg med det blir samme ordningen som da Robert døde. Margaery blir queen regent, for hun er dronning ved lov (siden de rakk å gifte seg – og slik Cersei var da Robert døde, før Joffrey ble konge på ånkli). Den neste i kongerekken blir Joffreys lillebror, men han er for ung, = Margaery og House Tyrell har god tid på seg til å styre og drive med sine greier, og finne noen av sine egne som kan bli konge.

Jeg er veldig spent på hva som skjer videre med dragene. Jeg ble overrasket da den ene av dem utviste aggresjon mot Daenerys, for jeg har sett for meg at hun + dragene bare er one big happy family. Men det hadde kanskje blitt kjedelig. Og ikke minst er jeg spent på hva som skjer med Arya og The Hound, jeg digger det forholdet de begynner å få, og jeg diiiiigger at Arya er så tøff og hard. Ooog jeg er spent på om det blir gjort alvor av Cerseis trusler mot Brienne (som må være en av seriens kuleste karakterer). OG hva som egentlig er greia med White Walkers, warging, og hvorfor ingen bryr seg om at det rir masse døde folk fra nord som vil drepe alle :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa? Feig? First of all, how dare you :) Sansa i bøkene er 11-13, i serien 14, hun holdes som politisk gissel og tvangsgiftes, mens familien hennes blir drept rundt henne. Hun er tøff og modig som bare det, bare på en annerledes måte enn Arya.

tumblr_mshkitzpK11sozfq0o3_250.giftumblr_mshkitzpK11sozfq0o4_250.gif

tumblr_mymyjhXDkA1rha7t0o5_r1_250.giftumblr_inline_mwa1v5du4S1sryo2l.gif

Forresten, Oberyn? Han kalles the red viper of Dorne og er kjent for å ha gift på spydet sitt... Vil ikke si forgiftning er ulikt ham. :whistle: (nei, det er ikke spoiler)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok Tywinn som leder, men Cersei er jo fortsatt Queen Regent (?) og skal gifte seg med broren til Margeary, hva skjer da? Gamlemor har vel noe å si på det og? Hun vet jo hvordan Lannister familien er. Men samtidig er det jo Tywinn som har fikset alle disse bryllupene, kanskje han trekker det tilbake? I frykt for at det samme skal skje med Cersei, og miste arvingene til Lannister.

Jeg tror faktisk at Sansa kommer til å bli ganske heftig, fordi hun kommer til å boble over i sinne.

Arya er DØDS kul, og hun og The Hound kommer til å ha et veldig close bond. Alt kommer til å bli snudd på hodet nå tror jeg! Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sansa er feig, hun jatter bare med hele tiden :P Selv om jeg jo skjønner hvorfor hun gjør det.

Synes hun har kommet frem litt feil i serien før denne sesongen. Hun blir behandlet mye verre i bøkene.

Hun er veldig kuet og tørr rett og slett ikke si noe. Etter et slag robb vinner får joffrey en av vaktene hans til å banke henne opp mens de river av henne alle klærne så hun blir helt naken. Husker jeg reagerte veldig på det da jeg leste boka, scenen i serien var langt unna. I serien bare river litt i toppen, noe jeg vil tro kommer av skuespillerens alder, og det er en helt annen stemning over hele greia.

Har stor medfølelse med Sansa i bøkene etterhvert. Hun prøver å lage minst mulig styr rundt seg selv og juger veldig ofte og sier bare det hun tror andre vil høre for å ikke få oppmerksomhet rundt seg selv.

Familien er død (hun vet ikke at bran og rickon lever), hun blir psykologisk og fysisk mishandlet, er helt alene, tvangsgiftet nesten to ganger og i tillegg har en veldig lav alder.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg er dårlig på navn),... Mora til Joffrey blir queen regent (eller hva tittelen hennes nå var) igjen, siden yngste sønnen er så ung, bestemora til dama til Joffrey forgifter queen regent også (jeg holder en knapp på henne til å ha forgiftet paien, ikke vinen) og så blir broren til dama til Joffrey konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun har kommet frem litt feil i serien før denne sesongen. Hun blir behandlet mye verre i bøkene.

Hun er veldig kuet og tørr rett og slett ikke si noe. Etter et slag robb vinner får joffrey en av vaktene hans til å banke henne opp mens de river av henne alle klærne så hun blir helt naken. Husker jeg reagerte veldig på det da jeg leste boka, scenen i serien var langt unna. I serien bare river litt i toppen, noe jeg vil tro kommer av skuespillerens alder, og det er en helt annen stemning over hele greia.

Har stor medfølelse med Sansa i bøkene etterhvert. Hun prøver å lage minst mulig styr rundt seg selv og juger veldig ofte og sier bare det hun tror andre vil høre for å ikke få oppmerksomhet rundt seg selv.

Familien er død (hun vet ikke at bran og rickon lever), hun blir psykologisk og fysisk mishandlet, er helt alene, tvangsgiftet nesten to ganger og i tillegg har en veldig lav alder.

Jeg har mye medfølelse for henne. Hun får gjennomgå, for å si det sånn. Sambo nevnte også at hun var så mye yngre i bøkene. Det tror jeg at det ville kommet mye sterke reaksjoner på om skulle vært sånn i serien også.

(Jeg er dårlig på navn),... Mora til Joffrey blir queen regent (eller hva tittelen hennes nå var) igjen, siden yngste sønnen er så ung, bestemora til dama til Joffrey forgifter queen regent også (jeg holder en knapp på henne til å ha forgiftet paien, ikke vinen) og så blir broren til dama til Joffrey konge.

Men hvor er logikken i at the Flower Knight (blonde Tyrell-broren) blir konge? For mini-Lannister vil jo fremdeles være den "rettmessige" kongen, så ser for meg at Tywin styrer i kongens sted til han blir of age?

(At man kan bli så engasjert i en konspiratorisk diskusjon om en TV-serie, altså :lol: )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg er dårlig på navn),... Mora til Joffrey blir queen regent (eller hva tittelen hennes nå var) igjen, siden yngste sønnen er så ung, bestemora til dama til Joffrey forgifter queen regent også (jeg holder en knapp på henne til å ha forgiftet paien, ikke vinen) og så blir broren til dama til Joffrey konge.

Nei, jeg tror ikke arvegangen er sånn at broren til dama til joffrey til konge :P Ingen der har krav på tronen nå utenom Tommen tenker jeg. Selv ikke om Cersei gifter seg, får den fulgte jo ikke henne, den fulgte jo Robert. Ungene hennes har krav på den igjennom Baratheon navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vært veldig liten utvikling med Daenerys i det siste, samt alle nord for The Wall! Reagerte også på at dragen var hissig mot henne, fikk litt sånn "jaha ja... kanskje hun ikke er så mektig allikevel". Hadde liksom tenkt at dragene var totalt styrt av henne og derfor gav henne veldig, veldig mye makt og muligheter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vært veldig liten utvikling med Daenerys i det siste, samt alle nord for The Wall! Reagerte også på at dragen var hissig mot henne, fikk litt sånn "jaha ja... kanskje hun ikke er så mektig allikevel". Hadde liksom tenkt at dragene var totalt styrt av henne og derfor gav henne veldig, veldig mye makt og muligheter.

Enig! Men samtidig ville det vel blitt altfor lett om Daenerys hadde dragene sine og ferdig med det, for da hadde det blitt en veldig enkel krig, tror jeg.

Og hva er egentlig dealen med the Lord of Light?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sansa er feig, hun jatter bare med hele tiden :P Selv om jeg jo skjønner hvorfor hun gjør det.

Det er ikke å være feig, det er å være taktisk. Om du var en liten ulvevalp omringet av løver så strutter du ikke rundt og tøffer deg, du holder deg usynlig og i live..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å være feig, det er å være taktisk. Om du var en liten ulvevalp omringet av løver så strutter du ikke rundt og tøffer deg, du holder deg usynlig og i live..

Si hva dere vil, jeg tror ikke det er mye taktikk som foregår i hennes hode, og jeg synes hennes "usynlighet" er feighet :P

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vært veldig liten utvikling med Daenerys i det siste, samt alle nord for The Wall! Reagerte også på at dragen var hissig mot henne, fikk litt sånn "jaha ja... kanskje hun ikke er så mektig allikevel". Hadde liksom tenkt at dragene var totalt styrt av henne og derfor gav henne veldig, veldig mye makt og muligheter.

Ja, men det virker jo litt logisk også. Er jo dyr, og de begynner vel å gå inn i det vi kaller hormonalderen på hunder :lol: Begynner vel å få litt mer meninger, og hun har jo ingen til å hjelpe seg om hvordan de skal trenes, itillegg til at tre kan fort bli litt mye :P

Det er ikke å være feig, det er å være taktisk. Om du var en liten ulvevalp omringet av løver så strutter du ikke rundt og tøffer deg, du holder deg usynlig og i live..

Skikkelig sant! Alle i familien hennes blir jo slaktet over en lav sko, men stikkene hun kommer viser jo innimellom hvordan hun har noe i seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...