Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Synes også at bøker og serie er 2 ulike ting på en måte - men så blir jeg litt overrasket også, feks hvis man bare har sett Arya i serien og ikke lest om henne, så er hun kanskje ikke så kul som hun er i bøkene? Så nå lurer jeg på om mine "yndlingskarakterer" er yndlingskarakterer utelukkende fordi jeg har lest bøkene!

"Don't eat the help" Må bare elske Tyrion,ikke bare for humoren men også for han er jo en av de snilleste personene ever.

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Mens jeg syns bøkene er for tunge, omstendige og tørre til å være riktig bra, og syns at serien er bedre - der er det action hele tiden, men ikke like uoversiktelig og massivt som bøkene :P 

Yndlingspersonen min er Tyrion, både i bøkene og i serien. Cersei er mer sympatisk/forståelig i bøkene enn i serien. Disse Stark-ungene, det er nesten ikke grenser for dritt de må gjennomgå, og de tåler det alle sammen.. Det er urealistisk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene :wub:

Så første sesong av serien først, og elsket det. Men etter å ha lest bøkene, har serien irritert meg grønn :P

Dvs, nå i denne sesongen er det bedre, for her er det lite bok å forholde seg til.

Men ja, Tyrion, han er gullgod, i både bøker og serie :wub: 

Jeg har egentlig hele tiden tenkt at Tyrion og Bran ender opp med hver sin drage (viserion og raeghal)  Så får vi se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pringlen skrev:

Bøkene :wub:

Så første sesong av serien først, og elsket det. Men etter å ha lest bøkene, har serien irritert meg grønn :P

Dvs, nå i denne sesongen er det bedre, for her er det lite bok å forholde seg til.

Men ja, Tyrion, han er gullgod, i både bøker og serie :wub: 

Jeg har egentlig hele tiden tenkt at Tyrion og Bran ender opp med hver sin drage (viserion og raeghal)  Så får vi se da...

Bran også med drage, det hadde vært noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pringlen skrev:

Bøkene :wub:

Så første sesong av serien først, og elsket det. Men etter å ha lest bøkene, har serien irritert meg grønn :P

Dvs, nå i denne sesongen er det bedre, for her er det lite bok å forholde seg til.

Men ja, Tyrion, han er gullgod, i både bøker og serie :wub: 

Jeg har egentlig hele tiden tenkt at Tyrion og Bran ender opp med hver sin drage (viserion og raeghal)  Så får vi se da...

Jeg har også sett for meg Bran med en drage. I den forstand at han flytter sin bevissthet over i en av dem, slik som med Summer og Hodor. I slutten av sesong 4 når Bran og co endelig kom fram til "the three eyed-raven" så han jo at han aldri vi gå igjen, men at han ville fly". Jeg vet ikke om det er metafor for å hoppe gjennom tiden i flashbacks, men tiden vil vel vise oss det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pringlen skrev:

Jeg har egentlig hele tiden tenkt at Tyrion og Bran ender opp med hver sin drage (viserion og raeghal)  Så får vi se da...

 

11 minutter siden, Poter skrev:

Bran også med drage, det hadde vært noe! 

Jeg er ikke mye til elitist, altså, men jeg synes det hadde vært kjipt om dragene skulle være framkomstmiddel for alle og enhver. :lol: Digger at de er Dany sine, jeg. Og håper at de får svingt seg litt mer i denne sesongen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Nå vet jeg ikke om de tar med Azor Ahai i serien, men den gjør i så fall også Jon og evt Dany interessant videre i serien. Velkjent teori, forøvrig, og ikke noe spoils ? (nå er det vel sånn sett umulig å spoile lenger).

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Michellus skrev:

Nå vet jeg ikke om de tar med Azor Ahai i serien, men den gjør i så fall også Jon og evt Dany interessant videre i serien. Velkjent teori, forøvrig, og ikke noe spoils ? (nå er det vel sånn sett umulig å spoile lenger).

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Ble vel nevnt i forbindelse med Stannis i tidligere sesonger? Da han dro ut det brennende sverdet påsto vel Melisandre at Stannis var Azor Ahai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Akkurat nå, Michellus skrev: Nå vet jeg ikke om de tar med Azor Ahai i serien, men den gjør i så fall også Jon og evt Dany interessant videre i serien. Velkjent teori, forøvrig, og ikke noe spoils ? (nå er det vel sånn sett umulig å spoile lenger).

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Ble vel nevnt i forbindelse med Stannis i tidligere sesonger? Da han dro ut det brennende sverdet påsto vel Melisandre at Stannis var Azor Ahai?

Stemmer det! For hun tror jo at han er Azor Ahai og får det til å de ut som om han et det fordi hun hopper for fort til konklusjoner.

Angående Melisandre så vet jeg ikke om jeg tror det er chokeren hennes som er hele glamouring greia hennes. Det har blitt snakka en del om potions og mens hun tok av seg chokeren, filma dem veldig på et glass med en eller annen potion. Så for meg tror jeg ikke dette er en "feil", men at det heller blir hinta sterkt om at det ikke nødvendigvis er i chokeren hvor magien sitter.

Og R+L=J tror (håper) jeg vi får bekrefta i neste episode!! Tower of Joy flashback ftw!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

 

Jeg er ikke mye til elitist, altså, men jeg synes det hadde vært kjipt om dragene skulle være framkomstmiddel for alle og enhver. :lol: Digger at de er Dany sine, jeg. Og håper at de får svingt seg litt mer i denne sesongen.

Drager skal ha hver sin rytter, du vet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Hallo. "Winter is coming", sier bare jeg. De forventer elende. Og det får de. Kulda gjør folk til hardinger. :aww:

Ja, vi ser jo det på nordmenn :aww::P 

--

Bran skal vel ikke ha noen drage? Hvorfor det? Han er jo en Stark? Grunnen til at Tyrion kanskje er en dragerytter er jo fordi det er en teori om at gale kong Aerys voldtok Joanna Lannister. Man mener at det er grunnen til Tywins forakt for Tyrion, ikke bare er han et misfoster av en dverg som tok livet av Joanna da hun fødte han, men han kan ikke bevise at han er en bastard heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pringlen skrev:

"You will fly".... Trenger ingen annen grunn...

Han kan fly fordi han blir en treøyd kråke, ikke fordi han skal ha seg en drage :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Mens jeg syns bøkene er for tunge, omstendige og tørre til å være riktig bra, og syns at serien er bedre - der er det action hele tiden, men ikke like uoversiktelig og massivt som bøkene :P 

Yndlingspersonen min er Tyrion, både i bøkene og i serien. Cersei er mer sympatisk/forståelig i bøkene enn i serien. Disse Stark-ungene, det er nesten ikke grenser for dritt de må gjennomgå, og de tåler det alle sammen.. Det er urealistisk :P 

Men direwolves, white walkers og Melisandre som føder en skyggedemon, er mer realistisk? :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Men direwolves, white walkers og Melisandre som føder en skyggedemon, er mer realistisk? :P

Tsk. Noe av greia med fantasy er jo at menneskene i det minste må være troverdige. At en 12 år gammel jente rømmer landet rundt og treffer på ymse shady karakterer og opplever den ene drit-situasjonen etter den andre, men knekker hun sammen? Neida, hun rømmer ut av landet for å bli seriemorder.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Tsk. Noe av greia med fantasy er jo at menneskene i det minste må være troverdige. At en 12 år gammel jente rømmer landet rundt og treffer på ymse shady karakterer og opplever den ene drit-situasjonen etter den andre, men knekker hun sammen? Neida, hun rømmer ut av landet for å bli seriemorder.. :P 

Litt farget av gammeldags norsk trygg barndom den observasjonen der ? :P

Det er da ekte mennesker - langt under 12 - som har opplevd mye verre ting i den virkelig verden uten å knekke sammen.  Og noen av de blir mordere og soldater. 

Jeg synes ikke Arya sin karakter er urealistisk at all faktisk.  Faktisk er det at hun holder seg oppe ved hjelp av hat og hevnlyst ganske så realistisk vil jeg mene. 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 minutter siden, Mud skrev:

Litt farget av gammeldags norsk trygg barndom den observasjonen der ? :P

Det er da ekte mennesker - langt under 12 - som har opplevd mye verre ting i den virkelig verden uten å knekke sammen.  Og noen av de blir mordere og soldater. 

Jeg synes ikke Arya sin karakter er urealistisk at all faktisk.  Faktisk er det at hun holder seg oppe ved hjelp av hat og hevnlyst ganske så realistisk vil jeg mene. 

At hun kommer seg så langt og rundt og vidt som hun gjør når hun knapt har vært ute av slottet hun har vokst opp i før, til tross for den ene kilevinken midt i fleisen etter den andre, syns ikke jeg er realistisk. Du må gjerne være uenig, men la oss ikke gjøre det til noe personlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 2ne skrev:

 

At hun kommer seg så langt og rundt og vidt som hun gjør når hun knapt har vært ute av slottet hun har vokst opp i før, til tross for den ene kilevinken midt i fleisen etter den andre, syns ikke jeg er realistisk. Du må gjerne være uenig, men la oss ikke gjøre det til noe personlig :) 

Jeg er helt uenig. Arya er et flyktiningbarn westeros -style rett og slett :P

Jeg klarer ikke å se at hennes karakter er særlig urealistisk i serien altså . At et barn som plutselig havner i borgerkrig og blir forfulgt pga slektskap etc ender som enslig flyktning er noe vi ser hver dag på denne kloden liksom :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.buzzfeed.com/andyneuenschwander/this-game-of-thrones-fan-theory-might-explain-why-hodor-is-h?bffbmain&utm_term=.ie4wg8B2a7#.wg72EZmDAY ? hvem vet.

Hva tenker dere om Hodor? Hva har skjedd med ham? Jeg tenker kanskje at han har sett noe som han ikke skulle ha sett, eller vet noe han ikke skal si videre . Så da har han blitt forhekset, og det han sier blir til hodor. Han sier det jo i forskjellige tonefall, akkurat som om ordene blir forandret til hodor. Men rart han ikke bare har blitt drept hvis han vet noe ingen skal få vite. Så kanskje hodor faktisk betyr noe, eller kanskje han får snakke igjen når tiden er inne?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pringlen skrev:

Drager skal ha hver sin rytter, du vet...

Akkurat det har jeg en løsning på, som ikke inkluderer kreti og pleti... :aww:

I natt drømte jeg at jeg deltok på seminarer i forbindelse med masteroppgaven min. Vi var overalt, direktøren for fakultetet jeg jobber på var den som arrangerte, og vi flytta oss rundt i ulike byer og land (på null komma svisj). Det var veldig interessant innhold på seminarene, men vi måtte jevnlig bytte rom fordi det stadig vekk kom drager og knuste vinduene. Den ene dragrytteren jeg så hadde skinnfell over skuldra og mørkt, krøllete hår. Jeg bare nevner det. :shifty:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...