Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

5 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg visste om Snow før jeg så episoden fordi noen spoilet på Jodel. Seriøst unødvendig....  

Ellers digget jeg Tyrion. Satt å klappet foran TVen :D

Men kom det virkelig som noen overraskelse? :lol: 

Jeg likte denne episoden. Jeg har ventet på Bran så lenge! Er spent på hva som skjer med Arya. :heart: 

Tyrion er bare et kapittel for seg selv. Han er en av mine desidert favoritter (mest sannsynlig #1) :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Th3a skrev:

 

19 timer siden, 2ne skrev:

R er Prince Rhaegar (Targaryen), L er Lyanna (Stark), så teorien går ut på at Jon Snow ikke er Eddard Starks bastardsønn, men sønn av Lyanna og Rhaegar. Det åpner for at Jon Snow vil bli en dragerytter, at han er tronarving og at han og Dany kan komme til å få et av disse incest-ekteskapene Thargaryene er kjent for. R L=J-theory wikipedia

 

Nei, jeg skjønner ikke poenget med å sende pm eller google seg til teorier som er åpne og kjente på nett :P Hele tråden her er en potensiell spoiler, så om folk ikke vil vite, får folk la være å lese her :aww: 

Aha, da er jeg med :) 

2 timer siden, Th3a skrev:

Tyrion er en morsom karakter. Jeg mislikte han sterkt de første sesongene, men han har virkelig blitt en av de beste karakterene i serien nå synes jeg!

Det synes jeg også! Han og dragene! Hvis han får dem på sitt parti og så smart som han er, så kan han jo ta over hele greia og styre alt. Det hadde vært noe!

Spennende med Bran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er spennende med Bran, så langt synes jeg han har hatt den kjedeligste historien i serien av stark-barna....  Men det er kanskje fordi jeg ikke har lest bøkene? Hva driver han med der oppe i trærne liksom, bare ser på masse minner i hodet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg skjønner ikke hva som er spennende med Bran, så langt synes jeg han har hatt den kjedeligste historien i serien av stark-barna....  Men det er kanskje fordi jeg ikke har lest bøkene? Hva driver han med der oppe i trærne liksom, bare ser på masse minner i hodet sitt?

Ville nå påstå Rickon er hakket kjedeligere :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Jeg skjønner ikke hva som er spennende med Bran, så langt synes jeg han har hatt den kjedeligste historien i serien av stark-barna....  Men det er kanskje fordi jeg ikke har lest bøkene? Hva driver han med der oppe i trærne liksom, bare ser på masse minner i hodet sitt?

Jeg er enig, men det er likevel frustrerende å ikke se en karakter på en hel sesong. Man blir jo nysgjerrig selv om karakteren ikke er superspennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er Tyrion! Han er en karakter med mange lag, og han virker oppegående og god på bunnen. Han var drittsekk i starten av serien, men han har virkelig fått vist hvem han egentlig er etter hvert. 

Har sansen for Jon Snow også, selv om det er mindre dybde i ham. Han er klassisk good guy, en man bare vil heie på. Men det var rimelig opplagt at han kom til å våkne igjen, og at det kom til å skje når alle hadde forlatt rommet... Den så vi komme på lang lei! Jeg liker det han får til sammen med wildlingsa, at de slår seg sammen og innser at de må stå sammen og vinne over tusenårige feider for å klare seg mot the white walkers. 

Arya synes jeg er en kjedelig karakter. Hun er bare krigersk, og det er det som er med henne. Ganske egoistisk og gjør teite valg, veldig lite utvikling over sesongene. Ferdig med henne, liksom :P Bran er akkurat like uinteressant.

Merk at jeg ikke har lest bøkene (ennå). Litt vanskelig å motivere seg for det når jeg kjenner store deler av historien fra før fra serien. Jeg vet at det er masse som ikke har kommet med, men likevel :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ozzy skrev:

Ville nå påstå Rickon er hakket kjedeligere :lol: 

HAHA ja, det er faktisk sant :P Hadde glemt han eksisterte!

28 minutter siden, Lunatic skrev:

Jeg er enig, men det er likevel frustrerende å ikke se en karakter på en hel sesong. Man blir jo nysgjerrig selv om karakteren ikke er superspennende

Synes det er så rart at det har gått en hel sesong og han er fortsatt på "samme plass".

9 minutter siden, rosinbolle skrev:

Min favoritt er Tyrion! Han er en karakter med mange lag, og han virker oppegående og god på bunnen. Han var drittsekk i starten av serien, men han har virkelig fått vist hvem han egentlig er etter hvert. 

Har sansen for Jon Snow også, selv om det er mindre dybde i ham. Han er klassisk good guy, en man bare vil heie på. Men det var rimelig opplagt at han kom til å våkne igjen, og at det kom til å skje når alle hadde forlatt rommet... Den så vi komme på lang lei! Jeg liker det han får til sammen med wildlingsa, at de slår seg sammen og innser at de må stå sammen og vinne over tusenårige feider for å klare seg mot the white walkers. 

Arya synes jeg er en kjedelig karakter. Hun er bare krigersk, og det er det som er med henne. Ganske egoistisk og gjør teite valg, veldig lite utvikling over sesongene. Ferdig med henne, liksom :P Bran er akkurat like uinteressant.

Merk at jeg ikke har lest bøkene (ennå). Litt vanskelig å motivere seg for det når jeg kjenner store deler av historien fra før fra serien. Jeg vet at det er masse som ikke har kommet med, men likevel :P

Enig med alt du skriver!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Tyrion! Syns han burde få seg en drage, så trenger ikke størrelsen og hindre han lenger. Med en drage kan han gjøre alt, og litt til [emoji3]

Han kunne kanskje sendt en søknad om hjelpemidler til NAV of Westeros, de pleier å være greie sånn.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chako skrev:

Nå håper jeg og tror at denne sesongen vil gi oss "The duel of bastards". Hvor Jon og Ramsey kjemper til døden om Winterfell.  

Er dette en spoiler fra en bok? At det skal skje? Eller er det bare noe du antar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Er dette en spoiler fra en bok? At det skal skje? Eller er det bare noe du antar :P

Bare noe jeg tror etter å ha sett trailerne som ble sluppet før sesongen. Vi VET at Ramsey fører sine menn ut i kamp, og vi har sett at noen av de han kjemper mot er wildlingene - og nå som Snow er tilbake vil jeg tro at han er dem som fører dem i kamp mot Ramsey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chako skrev:

Bare noe jeg tror etter å ha sett trailerne som ble sluppet før sesongen. Vi VET at Ramsey fører sine menn ut i kamp, og vi har sett at noen av de han kjemper mot er wildlingene - og nå som Snow er tilbake vil jeg tro at han er dem som fører dem i kamp mot Ramsey.

aaaah ok :) jeg fulgte visst ikke så godt med på den traileren jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. mai 2016 at 11:49 AM, rosinbolle skrev:

Min favoritt er Tyrion! Han er en karakter med mange lag, og han virker oppegående og god på bunnen. Han var drittsekk i starten av serien, men han har virkelig fått vist hvem han egentlig er etter hvert. 

Har sansen for Jon Snow også, selv om det er mindre dybde i ham. Han er klassisk good guy, en man bare vil heie på. Men det var rimelig opplagt at han kom til å våkne igjen, og at det kom til å skje når alle hadde forlatt rommet... Den så vi komme på lang lei! Jeg liker det han får til sammen med wildlingsa, at de slår seg sammen og innser at de må stå sammen og vinne over tusenårige feider for å klare seg mot the white walkers. 

Arya synes jeg er en kjedelig karakter. Hun er bare krigersk, og det er det som er med henne. Ganske egoistisk og gjør teite valg, veldig lite utvikling over sesongene. Ferdig med henne, liksom :P Bran er akkurat like uinteressant.

Merk at jeg ikke har lest bøkene (ennå). Litt vanskelig å motivere seg for det når jeg kjenner store deler av historien fra før fra serien. Jeg vet at det er masse som ikke har kommet med, men likevel :P

Mens jeg som har lest bøkene først har Arya som favorittkarakter. Hun er mye mer endimensjonal filmatisert!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne introen var jo mye bedre :P Jeg er og en av dem som synes at introen er hakket for lang. Halve episoden går jo med på den.

 

Er bokprat lov nå forresten? Nå som serien har tatt dem igjen?

Og dere som har lest bøkene, liker dere bøkene eller serien best? Eller blir det to veldig forskjellige ting? Føler dere at serien fanger stemningen osv?

Mine favorittbøker skal filmatiseres snart, eller er vel snakk om en serie (heldigvis), og kjenner jeg er skikkelig bekymret, pleier ikke å ha noe i mot at gode bøker blir til gode filmer og serier, men akkurat disse er jeg redd for at skal bli ødelagt for meg. Så nesten så jeg ikke har lyst til å se serien når den kommer. Men kommer nok ikke til å klare å la vær. Så får forte meg å lese dem igjen før de blir besudlet :lol:

edit: the dark tower serien av King.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Er bokprat lov nå forresten? Nå som serien har tatt dem igjen?

Og dere som har lest bøkene, liker dere bøkene eller serien best? Eller blir det to veldig forskjellige ting? Føler dere at serien fanger stemningen osv?

Mine favorittbøker skal filmatiseres snart, eller er vel snakk om en serie (heldigvis), og kjenner jeg er skikkelig bekymret, pleier ikke å ha noe i mot at gode bøker blir til gode filmer og serier, men akkurat disse er jeg redd for at skal bli ødelagt for meg. Så nesten så jeg ikke har lyst til å se serien når den kommer. Men kommer nok ikke til å klare å la vær. Så får forte meg å lese dem igjen før de blir besudlet :lol:

edit: the dark tower serien av King.

Jeg synes bøkene er bedre, og har blitt skuffet når ting har blitt kutta. Jeg skjønner jo hvorfor, men noen ting er kjipt at aldri når tv-skjermen. Jeg liker hvordan man i bøkene blir bedre kjent med karakterer fordi man går inn i hodene, sånn er jeg uansett hva det dreier seg om. Bøkene og serien er ganske like i starten, men så skiller de seg mer og mer. 

Synes absolutt serien fanger stemningen, for det er scener fra bøkene som jeg levende ser for meg med skuespillerne fra skjermen - og av og til så er jeg litt i tvil om hva som var hvor:teehe: Nå har jeg lest bøkene etter at serien begynte på TV, og det er jeg glad for. Sesong 5 var første sesongen hvor jeg hadde lest alle bøkene, og derfor hadde ganske høye forventninger. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lola Pagola skrev:

denne introen var jo mye bedre :P Jeg er og en av dem som synes at introen er hakket for lang. Halve episoden går jo med på den.

 

Er bokprat lov nå forresten? Nå som serien har tatt dem igjen?

Og dere som har lest bøkene, liker dere bøkene eller serien best? Eller blir det to veldig forskjellige ting? Føler dere at serien fanger stemningen osv?

Mine favorittbøker skal filmatiseres snart, eller er vel snakk om en serie (heldigvis), og kjenner jeg er skikkelig bekymret, pleier ikke å ha noe i mot at gode bøker blir til gode filmer og serier, men akkurat disse er jeg redd for at skal bli ødelagt for meg. Så nesten så jeg ikke har lyst til å se serien når den kommer. Men kommer nok ikke til å klare å la vær. Så får forte meg å lese dem igjen før de blir besudlet :lol:

edit: the dark tower serien av King.

Bøkene best. Helt klart. Men jeg gjør som med Tolkien: separerer film og bok for å kunne nyte begge deler. Ellers blir jeg bare irritert. Samme med å lese bøkene på norsk, da blir jeg bare frustrert. Lommelun liksom...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er jeg mest interessert i å diskutere serien, det blir klønete å diskutere serien og bøkene når mange her ikke har lest bøkene. Kan jo godt lage en tråd "for oss som har lest bøkene" da :) . 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mirai skrev:

For min del er jeg mest interessert i å diskutere serien, det blir klønete å diskutere serien og bøkene når mange her ikke har lest bøkene. Kan jo godt lage en tråd "for oss som har lest bøkene" da :) . 

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...