Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Aslan skrev:

Filmpolitiet på P3 har en sånn "hva tror vi skjer i kommende sesong" podcast, hørte den i dag, de anslo store muligheter for godt stekt hestekjøtt :teehe: 

Det tror jeg faktisk ikke. Det er litt sånn at hverken ulver eller drager er til stede når man virkelig trenger de i GOT. 

Tror heller hun blir reddet av Jorah. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

2 timer siden, Mud skrev:

Det tror jeg faktisk ikke. Det er litt sånn at hverken ulver eller drager er til stede når man virkelig trenger de i GOT. 

Tror heller hun blir reddet av Jorah. 

Skal Jorah drepe et titalls tusen Dothraki? 

Nei, jeg setter penga på Drogon! :D    Jeg fikk tårer i øynene når han redda hu når gullmaskene kom, blei så rørt :lol:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ozzy skrev:

Skal Jorah drepe et titalls tusen Dothraki? 

Nei, jeg setter penga på Drogon! :D    Jeg fikk tårer i øynene når han redda hu når gullmaskene kom, blei så rørt :lol:   

Han trenger ikke drepe titalls tusen :P

Han må bare være smart.  

Jeg synes de dragene er litt sånn derre ustabile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Han trenger ikke drepe titalls tusen :P

Han må bare være smart.  

Jeg synes de dragene er litt sånn derre ustabile. 

Liker Jorah, men tror det blir litt voldsomt. Men han skal jo " dø"uansett siden han han holde på å bli sånn steinmann, så kanskje han ofrer seg eller noe.  

Heier på Drogon, han er så søt :wub:    Ustabile drager er bare gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Dorne, og familien Martell? Jeg ble svært overrasket over det som skjedde i første episoden nå:shocked: Samtidig som jeg synes det er gøy med overraskelser og action, føler jeg meg også skuffa! Hva var egentlig poenget med å bringe inn Doran og Tristane når de ikke fikk utrettet noe? Jeg liker veldig godt Dorne delen fra bøkene, og ble i fjor som mange andre som har lest bøkene veldig skuffa når de introduserte Dorne i serien. 

Føler kanskje at serieskaperne har tatt dette innover seg, og bare valgte en quickfix med å fjerne karakterene raskt og gærdi. Hva skjer videre i Dorne nå? Vil Ellaria Sand regjere som dronning? Hva med de to sand snakesene i King`s Landing, vil de prøve på noe mot Lannister familien? (Sånn forresten, hvordan i huleste kom de seg så kjapt til King`s Landing når de sto på land i sesong 5?!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Chako skrev:

Er det flere enn meg som digger Davos? Jeg vet ikke helt hva det er med ham, men tror det har noe med at han liksom er mannen i gata. Han var jo en helt vanlig fyr før han ble Stannis sin høyre hånd. Håper at løk-ridderen får ennå større ansvar denne sesongen, og jeg er glad at han slipper å avlyde kjipe Stannis mer.  
 

Jeg synes Davos er tidenes DØVESTE karakter, og har sjelden skumma så raskt som når det var hans fortellerstemme i bøkene. Han er riktignok litt mer interessant i serien, men det er ikke nok. Om han dauer så er det bare fuglemat for meg, altså.

19 timer siden, MaritaS skrev:

But WHY!? Er det liksom noe hun gjør hver natt eller gjør hun det kanskje for å gi sitt liv i bytte for Snows? Er hun noen vi burde vite hvem er?! Så mange spørsmål!! Og nå må man vente helt til neste episode for å få vite hva som skjer fordi bøkene har ikke kommet så langt enda :D

Jeg tipper hun ofrer seg for John...

19 timer siden, Teserere skrev:

Ja, men hva skjedde på slutten når hun ble gammel? Er hun den gamle heksa som forutså fremtiden til Cersei?

Tviler på at hun er heksa, men jeg trur (som har blitt nevnt) at det smykket holdt mye av krafta, og at forbindelsen til lysguden ligger i rubinen. Når hun tar av seg den, forsvinner også illusjonen som oppstår idet hun fylles av hans kraft, og jeg trur hun tok av smykket nå i bytte mot John sitt liv. I alle fall håper jeg at det er det og ikke bare enda en desillusjonert følger som slutter å tru. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller at mensendama skal leve enn  John.  Eller, begge to. Synes hun er ganske interresant,  og håper hun skal være med mer. 

Er jo ikke sikkert John kommer tilbake.  Men hvis han gjør det så tror jeg det blir pga en White walker.  Det var jo spesielt en som var veldig fascinert av ham. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
På 25.4.2016 at 8:17 PM, Chako skrev:

Er det flere enn meg som digger Davos? Jeg vet ikke helt hva det er med ham, men tror det har noe med at han liksom er mannen i gata. Han var jo en helt vanlig fyr før han ble Stannis sin høyre hånd. Håper at løk-ridderen får ennå større ansvar denne sesongen, og jeg er glad at han slipper å avlyde kjipe Stannis mer.  
 

Nope! :wub: Morsomt at han kalles for the Onion Knight, for det trekker paralleller til Dark Souls for meg med en gang :lol:. The Onion Knight i Dark souls er også veldig :heart:.

maxresdefault.jpg

På 25.4.2016 at 9:40 PM, Chako skrev:

Jeg tror at hun har mistet troen på sin Gud. Lord of light som hun sier. Fordi at det hun så i flamnene viste seg å ikke være sant. Hun er jo veldig religiøs, og har en meget sterk tro. Noe vi har sett gang å gang i hennes omgang med Stannis.

Det er sånn ca riktig. I bøkene er hun "kjent" for å tolke det hun ser i flammene kanskje litt for fort sånn at det fort ikke blir helt riktig, og, som hun sier selv i episoden, var det ikke Stannis hun så i Winterfell, men heller Jon.
Det at de viste det med amuletten hennes og hva den brukes til er også veldig interessant. For meg blir det plutselig veldig tydelig hva de har tenkt til å gjøre senere, og jeg HÅPER jeg har rett (noe som gjør at en veldig kjent teori også blir sann).

Nå har jeg ENDELIG begynt på bøkene, og jeg er veldig spent på å se hvor forskjellig alt er! Hittil bare kommet til kapittel 4, så jeg har en laaaang vei igjen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt hele episoden og bare "NEI Jon KAN ikke være død. Jeg nekter å tro det. Han overlever. Jeg er sikker på at han overlever." Og når episoden var slutt, ser jeg på Musikeren og sier "Helt seriøst. Jeg tror ikke at han er borte." 

Musikeren så på meg og sa: "Det der er ****** optimistisk, Tinkie." :lol: Han banner ALDRI!

Melisandre MÅ gjøre noe som får Jon tilbake! Vi har jo sett at Lord of the Light-troende har gjenopplivet folk før...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Michellus skrev:

For meg blir det plutselig veldig tydelig hva de har tenkt til å gjøre senere, og jeg HÅPER jeg har rett (noe som gjør at en veldig kjent teori også blir sann).

My thought exactly! Og det er en utvikling jeg liker :jump: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
1 time siden, Bananen skrev:

Bran? Hm. Sist jeg så i serien så var han med noen andre i skogen og han så eldre ut ... mer husker jeg ikke.

Ja, synes det er rart at vi bare plutselig ikke så noe mer til den gjengen i serien. Men dukker kanskje opp igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Yellow skrev:

Lurer veldig på hva som skjedde med broren til Arya, Sansa og Jon..? Gikk jeg helt glipp av det? 

 

2 timer siden, Yellow skrev:

Ja, synes det er rart at vi bare plutselig ikke så noe mer til den gjengen i serien. Men dukker kanskje opp igjen. :) 

I bøkene er det kun Arya sitt narrativ som er med i alle. Bran har jo dratt avgårde for å finne den enøyde kråka, husker dere? Tipper han dukker opp igjen her, mener å ha sett det på en trailer eller noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

 

I bøkene er det kun Arya sitt narrativ som er med i alle. Bran har jo dratt avgårde for å finne den enøyde kråka, husker dere? Tipper han dukker opp igjen her, mener å ha sett det på en trailer eller noe. :) 

Han kom jo fram til the one eyed crow i forrige (?) sesong. Så der er jo faktisk serie og bøker ca likt. Tror det kommer mer om Bran i denne sesongen, så da går vel serien forbi bøkene der også... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Han kom jo fram til the one eyed crow i forrige (?) sesong. Så der er jo faktisk serie og bøker ca likt. Tror det kommer mer om Bran i denne sesongen, så da går vel serien forbi bøkene der også... 

Three eyed raven ;)

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...