Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle bare se første episoden for å ha noe å fylle dødtid med, så endte jeg opp med å se tre sesonger på en uke... :P SYKT bra serie. Jeg har hylt og hyperventilert litt, spesielt i Rains of Castamere tok jeg aaav. Herregud.

Denne er forresten skikkelig bra, en morsom trailer for GoT. Om man ikke har sett alt som er kommet ut i de tre første sesongene er det mulig den inneholder spoilere.

http://9gag.tv/p/9a0jN/honest-trailers-game-of-thrones

Jeg døde da jeg tenkte meg frem til hva fortellerstemmen mener heeelt på slutten, for jeg fant det ut helt av meg selv :D (Har ikke lest bøkene)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Ingen av delene tror jeg, jeg tenker det går lenger ned til den yngre broren hans. For Tyrion eller Jamie har ikke krav på tronen ved blod, for de fikk jo tronen pga av Robert. Men den yngste broren "er" jo Roberts barn ( på papiret

:P ) så det blir sikkert hans. Myrcella er jo jente, så hun har jo ikke krav på dne.

Hmm, der sier du noe. Men så er det jo Kings Hand og da, så mulig er han som styrer til Roberts sønn blir gammel nok til å styre. Men man vet jo ikke, Joffrey fikk jo styre selv om han ikke var kongen sønn i utgangspunktet. Så tror nok Kings Hand styrer, Khaleesi har en army og er på vei til Kings Landing, så innen Roberts sønn blir gammel nok til å styre, så er nok Khaleesi i byen. Uansett så er det noen som vil prøve å ta tronen, nå som de ikke har noen konge. Og da kommer alt til å gå til hel*****, HÅPER jeg. Satser på at alt går galt med Cersei og, Tyrion blir satt inne, Sansa gjør det hun kan for å finne ut hvem som gjorde det, antagligvis skylde på Cersei, hun blir bansished, og kings hans dør! Masse ønsketenking xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, der sier du noe. Men så er det jo Kings Hand og da, så mulig er han som styrer til Roberts sønn blir gammel nok til å styre. Men man vet jo ikke, Joffrey fikk jo styre selv om han ikke var kongen sønn i utgangspunktet. Så tror nok Kings Hand styrer, Khaleesi har en army og er på vei til Kings Landing, så innen Roberts sønn blir gammel nok til å styre, så er nok Khaleesi i byen. Uansett så er det noen som vil prøve å ta tronen, nå som de ikke har noen konge. Og da kommer alt til å gå til hel*****, HÅPER jeg. Satser på at alt går galt med Cersei og, Tyrion blir satt inne, Sansa gjør det hun kan for å finne ut hvem som gjorde det, antagligvis skylde på Cersei, hun blir bansished, og kings hans dør! Masse ønsketenking xD

Han er jo kongens sønn, selv om han ikke er det

:P ingen som har motbevisst noen ting, bare rykter så alle ungene ER arvinger. Men han virker HELDIGVIS mer tafatt og ikke gæren, så det blir nok Tywin som tar styringen siden han er Kings Hand. Ser for meg at det tar litt tid før Dani faktisk kommer, selv om hun gjør det. Hun er jo opptatt med denne herre byen sin nå atm og enda ikke inntatt den. Så det spennende blir jo nå, om noen andre rekker å angripe nå som devil spawn har dødd før Dani kommer :P Også er jeg veldig spent på den nye karakteren, han har nok mye hevn i seg!! Tywin drepte jo søsteren hans og de små ungene hennes kaldblodig, så han kan jo være involvert i noe han også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo kongens sønn, selv om han ikke er det

:P ingen som har motbevisst noen ting, bare rykter så alle ungene ER arvinger. Men han virker HELDIGVIS mer tafatt og ikke gæren, så det blir nok Tywin som tar styringen siden han er Kings Hand. Ser for meg at det tar litt tid før Dani faktisk kommer, selv om hun gjør det. Hun er jo opptatt med denne herre byen sin nå atm og enda ikke inntatt den. Så det spennende blir jo nå, om noen andre rekker å angripe nå som devil spawn har dødd før Dani kommer :P Også er jeg veldig spent på den nye karakteren, han har nok mye hevn i seg! Tywin drepte jo søsteren hans og de små ungene hennes kaldblodig, så han kan jo være involvert i noe han også...

Joda, men alle vet jo at han ikke er det, er bare ingen som snakker om det xD De som har prøvd å motbevise det er jo død liksom.

Ja, tror nok det tar tid før hun kommer, hun skal nok samle en del tropper før hun kommer, og do justice på veien dit.

Jeg tror ikke han nye fyren ville forgiftet han, han hadde nok tatt han med sverd. Men han nye fyren kommer nok til å prøve seg på kings hand, og muligens resten av familien. Men jeg tror nok ikke han prøver seg på Tyrion, jeg tror nok de kommer til å samarbeide. Sansa kommer til å bli en evil bitch og hevne seg på hele Lannister familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hvordan den serien tar så ufattelig mange uforventede handlinger. For en gangs skyld er jeg glad jeg ikke har lest bøkene, for spenningen i serien er det mest episke i en TV-serie noen gang.

Enig!

Jeg har alle bøkene, men jeg vil så gjerne se alt i serien først. :Den er så fantastisk sinnssykt bra! :lol:

Lurer på hvordan det blir når de skal lage filmer til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen jeg lagde jo denne tråden så vi kan snakke om hva som har skjedd i siste episode... :hmm: Syns det blir litt dumt hvis vi skal skrive alt vi tror og tenker etter å ha sett episoden i går inn i spoilere idag. Jeg vil at vi skal kunne gå inn i denne tråden og "OMG SÅÅ DERE HVA SOM SKJEDDE" og alle som åpner tråden er forberedt på at her står det garantert noe om siste episode som kom ut.

Så kan vi seff også konspirere så mye vi vil om tidligere episoder, hva vi TROR kommer til å skje fremover osv osv uten å måtte legge det i spoiler.

Det blir veldig vanskelig og kronglete å ha en "USA-sendetid" GoT tråd som skal være spoilerfri for de som ikke har sett kaaaanskje de tre-fire siste episodene. :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen jeg lagde jo denne tråden så vi kan snakke om hva som har skjedd i siste episode... :hmm: Syns det blir litt dumt hvis vi skal skrive alt vi tror og tenker etter å ha sett episoden i går inn i spoilere idag. Jeg vil at vi skal kunne gå inn i denne tråden og "OMG SÅÅ DERE HVA SOM SKJEDDE" og alle som åpner tråden er forberedt på at her står det garantert noe om siste episode som kom ut.

Så kan vi seff også konspirere så mye vi vil om tidligere episoder, hva vi TROR kommer til å skje fremover osv osv uten å måtte legge det i spoiler.

Det blir veldig vanskelig og kronglete å ha en "USA-sendetid" GoT tråd som skal være spoilerfri for de som ikke har sett kaaaanskje de tre-fire siste episodene. :D

Jeg er helt enig :D

Også har man ikke sett siste episode lar man være å åpne tråden frem til da :P !

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er vi enige om at det er lov til å skrive om absolutt alt som har skjedd i siste episode som har kommet ut, fra og med så fort den blir tilgjengelig. Men ikke noe videre dersom man f. eks har lest bøkene ;) .

Veldig nysgjerrig på hvem det er som har knertet Joffrey! Leste på et annet forum og ble oppmerksom på at Olenna (bestemoren til Margaery) stjeler det ene anhenget på kjedet som Sansa fikk av Dontos mens hun fikler med håret hennes. Kanskje den var forgiftet og ble puttet i drinken til Joffrey?

Er ganske sikker på at det ikke er Cersei eller Tyrion hvertfall, eller Sansa.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nysgjerrig på hvem det er som har knertet Joffrey! Leste på et annet forum og ble oppmerksom på at Olenna (bestemoren til Margaery) stjeler det ene anhenget på kjedet som Sansa fikk av Dontos mens hun fikler med håret hennes. Kanskje den var forgiftet og ble puttet i drinken til Joffrey?

Er ganske sikker på at det ikke er Cersei eller Tyrion hvertfall, eller Sansa.

HÆÆÆ

Herregud, gikk inn her og tenkte; "Greit, har ikke sett siste, men hvor mye kan vel skje i episode TO, liksom!". MEN FY FLATE, ER DET SANT? Er han død?? ENDELIG :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆÆ

Herregud, gikk inn her og tenkte; "Greit, har ikke sett siste, men hvor mye kan vel skje i episode TO, liksom!". MEN FY FLATE, ER DET SANT? Er han død?? ENDELIG :D :D :D

Hehe, jeg vet! Han døde en herlig død. Burde vel forventet litt action i et bryllup.. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han døde på en passende måte i sitt eget bryllup, og det var så herlig å se :D

Ok, da er vi enige om at det er lov til å skrive om absolutt alt som har skjedd i siste episode som har kommet ut, fra og med så fort den blir tilgjengelig. Men ikke noe videre dersom man f. eks har lest bøkene ;) .

Veldig nysgjerrig på hvem det er som har knertet Joffrey! Leste på et annet forum og ble oppmerksom på at Olenna (bestemoren til Margaery) stjeler det ene anhenget på kjedet som Sansa fikk av Dontos mens hun fikler med håret hennes. Kanskje den var forgiftet og ble puttet i drinken til Joffrey?

Er ganske sikker på at det ikke er Cersei eller Tyrion hvertfall, eller Sansa.

Er du sikker på at det var drinken da, og ikke paien? Siden han var den eneste som spiste av paien? Vinen så jo ut til å være free for all liksom. Men alle hater jo Joffrey, så det kan jo egentlig være hvem som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte selvfølgelig se episoden med en gang. Jeg tror det er Olenna, bare sånn magefølelsegreie, og så fant jeg denne og ble enda mer overbevist. Det er så mange små ting! Ahhh.

Shit! Nesten så jeg må se den igjen slik at jeg får alle de detaljene med meg! men hva om de er med på det alle 4 da? ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Nesten så jeg må se den igjen slik at jeg får alle de detaljene med meg! men hva om de er med på det alle 4 da? ;o

Det hadde jo vært en kjempefin konspirasjon... Men jeg tror liksom Sansa står utenfor. Sånn vi kjenner henne stoler jeg på overraskelsen hun viste Joffrey ble forgiftet. Og hvordan Tyrion reagerte da han ble fengslet også. Nesten som om han godt kunne ta den dommen, bare fordi dritten endelig var død, men det virket ikke som om han anså seg selv som skyldig? Null skadefro eller gjenkjennelse når han ble utpekt.

Aahh. Kanskje jeg blir nødt til å lese bøkene en dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er vi enige om at det er lov til å skrive om absolutt alt som har skjedd i siste episode som har kommet ut, fra og med så fort den blir tilgjengelig. Men ikke noe videre dersom man f. eks har lest bøkene ;) .

Veldig nysgjerrig på hvem det er som har knertet Joffrey! Leste på et annet forum og ble oppmerksom på at Olenna (bestemoren til Margaery) stjeler det ene anhenget på kjedet som Sansa fikk av Dontos mens hun fikler med håret hennes. Kanskje den var forgiftet og ble puttet i drinken til Joffrey?

Er ganske sikker på at det ikke er Cersei eller Tyrion hvertfall, eller Sansa.

Jeg har en litt tro på bestemoren! Sansa er det ikke, det har jeg ingen tro på. Og jeg tror ikke Tyrion ville ha gjort det under bryllupet, og selv om Cersei vet han er gæren tror jeg hun hadde gått til ******* og tilbake for de ungene sine, samme hva. Men Bestemoren til Margaery, hun er virkelig en slu smart dame med essene i armene tror jeg! Så den er jeg med på. Men jeg kjente jeg likte han Dontos som med engang gikk inn for å redde Sansa! Kanskje han har en finger i spillet?

Men, kanskje sette sånn Advarsel; Spoilere! I overskriften :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Olenna (bestemoren) virker som en sannsynlig kandidat, men hva har hun å tjene på at Joffrey dør (anne enn at han er en dritt)? Margaery får jo ikke bli dronning alene om kongen er dau vel..?

Det er veldig sant. Men kanskje hun innså at han var bare for stor risk å ta å ha barnebarnet sitt med :lol: ? Han var jo virkelig wackjob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han prinseduden da? Han er jo der etter hevn. ELLER! Hva med ho som ble sendt av gårde? Ho sa jo at Tyrion ikke turte å stå opp mot familien sin, så kanskje ho lurte i kulissene. Ville vært rart om det er han hoffnarrfyr'n, for han har spilt så perifer rolle i serien frem til første episode, men så kan man jo aldri vite med GoT heller!

Jeg er forøvrig elendig på å huske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at Shae (dama til Tyrion (dvergen)) arrangerte en forgiftning av Joffrey slik at de kan være sammen? :P Det er jo uansett Tywin (faren tilCersei) og Cersei som driver og skal drepe "horene" til Tyrion, da.. Så i tilfelle har hun igjen et par stk hun må forgifte, hehe..

Syns det virker veldig obvious hvis det er Oberyn (han prinsen som ser litt utenlandsk ut), men vet jo aldri som du sier! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han prinseduden da? Han er jo der etter hevn. ELLER! Hva med ho som ble sendt av gårde? Ho sa jo at Tyrion ikke turte å stå opp mot familien sin, så kanskje ho lurte i kulissene. Ville vært rart om det er han hoffnarrfyr'n, for han har spilt så perifer rolle i serien frem til første episode, men så kan man jo aldri vite med GoT heller!

Jeg er forøvrig elendig på å huske navn.

Jeg nevnte han, Oberyn. Men jeg tror Wachita (?) har rett i at forgiftning er ikke hans ting, og han har til nå ikke virket til å ha nok allierte on the inside kings landing til å klare å få gjennomført det, men man vet nå aldri. Jeg har ingen tro på at hoffsnarren Dontos er fyren bak det, men kanskje han hadde en innblanding med å ha fått rollen å redde Sansa når øyeblikket inntraff, for livet hennes er ikke verdt noe særlig for noen der. Men han virker kanskje en smule tafatt til å tenke på det selv i øyeblikket, men på en annen side har jo Sansa tidligere reddet hans liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...