Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Lurer på hva som skjer med Arya! Og hvordan det gikk med Sansa! Og for en lat drage som bare ligger der og dormer seg! :P Nå er det nesten så jeg må lese bøkene fordi jeg ikke orker å vente ett helt år til neste sesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble litt skuffa.. hadde liksom sett for meg et stort slag mellom Stannis og the Boltons siden slaget har blitt utsatt til siste episode. Når det først skjedde så hadde de aldri noen mulighet, og Melisandre bare forlot ham. Hun som har hatt så stor tro på Stannis, og at han var den ene rette som skulle redde alle, også bare forlater hun ham når hun skjønner at slaget er tapt! Det var jo hun som drev ham og Selyse til å brenne datteren. Synes faktisk synd på Stannis i denne episoden...

Synes Brienne har hatt en kjedelig storyline hele denne sesongen, hun har aldri kommet til. Hun fikk sin hevn for Renly(eller gjorde hun det, for vi fikk ikke se selve drapet) Hadde håpet hun skulle slå til for å redde Sansa, eller gjøre noe skikkelig badass.

Ble glad for at Theon nå samarbeider med Sansa, men de har jo heller ikke fått utrettet stort. Lurer på hvordan det vil gå med dem, og hvor i alle dager ble det av Lillefinger? Han som fortalte Sansa at the Boltons ville tape for Stannis, og at hun ville få sin hevn over Robb og moren, samt bli styrer i nord. Etter forrige sesong hadde jeg håpet at Sansa også ville bli mer badass.

Forsto ikke helt slutten med Dany, og er spent på fortsettelsen der. Glad at Jorah er tilbake i gjengen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen slutt, eller? :P På alt!

Cersei: aner ikke. Så rimelig lang ut den turen hennes gjennom byen. Kanskje hun kommer til å prøve å ta makta tilbake fra High Sparrows nå som hun har kjent på kroppen den makten de har.

Sansa og Theon: regner med de landet i snøen og lever videre.

Arya: tror ikke hun dør.

Jon: håper Melisandre gjenoppliver på et vis, hun er jo hvertfall der. Men veldig usikker, 50/50. Ble ikke overrasket da han døde, har ventet på at Olly skulle stikke kniven i han eller forgifte ham i sånn tre episoder nå.

Sam: yayy! Fikk leve. Har blitt kar.

Jamie: burde ha skjønt at dette var for lett. Tror han kommer tilbake til kaos i King´s Landing når de kommer tilbake + at datteren er død..

Daenerys: klarer vel å prate bra nok for seg til at hun lever i mange episoder til. Hva var greia med dragen?? Tok den henne med til der han pleier å slå seg til ro og spise folk og hester? Så litt ut som at han lå i et rede. Kanskje hun må hjelpe dem med å kontrollere dragen så den ikke spiser dem og hestene eller noe. Vill gjetting!

Tyrion og gjengen: diplomatiske greier i byen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarte endelig å vise en litt mer menneskelig side av cersei. Noe jeg har savnet fra bøkene.

Synes det er synd vi ikke fikk sett mer av Danerys vandring, siden den viste styrken hennes.

Håper de fanger opp de løse trådene ( de to stark guttene, targaryens etc ) i neste sesong, noe jeg regner med de gjør siden serien har tatt igjen bøkene hos flere av karakterene.

Det og/eller fjernet seg så mye fra bøkene at det ikke er mulig å gå tilbake.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, håper ikke det er lenge til neste sesong. Ett år sier du? Nooooooooo.

Snow har vært favoritten min hele veien, håper ikke han tar kvelden for godt.. hu flammedama må jo kunne gjøre et eller annet lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, for en sesongslutt.

Jeg tror Jon Snow er ute av dansen for godt, og at det blir fullstendig kaos ved the wall hvor wildling-kompisene til Jon Snow klikker på nights watch-gutta.

Cerceis "walk of shame" var bare vond å se på. Sterk scene. Lurer på om han nye i the kings guard er en spesiell fyr, synes han fikk overraskende mye oppmerksomhet til å "bare" være en kings guard. Også var han dritsvær. Husker ikke om the Mountain er død? Tenkte på han med en gang, men en stemme i hodet mitt sier at jamen han er jo død :P Jeg tror Cercei kommer til å bli hardere enn noen sinne nå, drevet av sinne mot disse religionsgutta og sorg over tapet av datteren (**** det var unødvendig at hun skulle dø!).

Jeg tror Arya kommer til å bli blind, om ikke for alltid, så for en periode til "a man" mener hun er klar til å fungere ute i verden igjen.

Sansa og Theon kommer til å møte Brianne og han gutten, også legger de planer for hvordan de skal ta tilbake Winterfell.

Helt lost når det gjelder Dany. Tror de som ble igjen i byen blir et godt team som klarer å holde byen i ørene, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drogon ble skadet i kampen i byen, men håper han overlever. Han tok bare med Dany til sårleiet. Ellers ble jeg bare forbanna på episoda. digger jo Snow.... Satser på han overlever på ett eller annet vis. Hvor er Ghost når vi trenger han?! Lurer fælt på hvem den kjempa er? Kan det vere ei kjempe fra nord...? Så håper jeg at noen slakter den Boltonduden før jeg får noia... Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerceis "walk of shame" var bare vond å se på. Sterk scene. Lurer på om han nye i the kings guard er en spesiell fyr, synes han fikk overraskende mye oppmerksomhet til å "bare" være en kings guard. Også var han dritsvær. Husker ikke om the Mountain er død? Tenkte på han med en gang, men en stemme i hodet mitt sier at jamen han er jo død :P

Det er zombie mountain som han fake meisteren har trylla frem med mørk magi (ikke bok spoiler, bare min overbevisning).

Jeg tror egentlig Jon Snow er død, selv om jeg ikke vil at det skal være sånn, hva som skjer videre med ho røde heksa vet jeg ikke, men jeg håper det er kjipt. Og jeg håper den nedadgående spiralen fortsetter for Cersei også.

Og Arya blir å fortsette treninga si, det er jeg rimelig sikker på. På samme måten som at Dany blir å samle sammen khalasaren og gjennerobre Mereen (eller ta en ny by for den saks skyld).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så ikke helt menneskelig ut, han kings guarden. Det var noe med øynene hans, og huden? Tror ikke han er på Cercei sitt lag.

Hva er greia med maskene egentlig? Er det hud fra døde mennesker? Magi? Blanding?

Hvem skal lede opprøret mot white walkers nå da? Det er jo ingen som tar trusselen alvorlig, virker det som?

tumblr_inline_npytinFGmi1r5lkvg_540.jpg

http://www.buzzfeed.com/robinedds/come-at-me-crow?bffb&utm_term=4ldqpgp#.gnDMGo5EG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han store er the mountain. Vi kunne se han ligge på bordet i en av episodene før denne hvor Cercei ber han fyren om å sende en fugl til Littlefinger. Da rister han og fyren sier han skal slappe av ellernoe. Han døde aldri etter kampen mot the viper.

Jeg tror også som Ingvild sier at The Wildlings ledet av Tordmund kommer til å gå berserk. De på the wall kommer til å få en skikkelig fight forran seg.

Ang Dany så kommer hun til å få styring over Dothrakiene, hun kommer til å vise dem at hun er the proper Khaleesi og hun vil ta dem med tilbake til Mereen. Er hvertfall lov å håpe! Hun har noe stort forran seg hvertfall.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe gøy å se mer når de gjør så mye som ikke er i bøkene, og ikke tar med helt vesentlige ting. :(

*Sutre*

Jeg var sånn i starten av sesongen, men nå forteller jeg hjernen min at det er to forskjellige historier, hvorav den ene kun er *basert* på den andre. Nå går det litt bedre ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det snart tomt for bok! Så håper jeg vi er ferdig med Dorn i serien ihvertfall.. så nettopp litt Dorn-harselas på Facebook (de sammenliknet med Monty Python's ridder-film.. og det passet jo veldig godt :P) Gleder meg veldig til neste sesong, om ikke den siste boken er kommet til da.. Men vanvittig kjipt det med Jon Snow.. ble helt oppgitt over det i boka også, og hvorfor pokker var ikke Ghost der? Men knerter de Tyrion, Arya og Dany så er det ingenting igjen som jeg gidder se på/lese ihvertfall!

Men burde ikke Bran komme på banen igjen? Serien har jo droppet han som en varm potet men jeg tror han er viktig for det som kommer videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre med livet sitt nå... Når begynner det igjen? Langt over nyttår? :(

Han store er the mountain. Vi kunne se han ligge på bordet i en av episodene før denne hvor Cercei ber han fyren om å sende en fugl til Littlefinger. Da rister han og fyren sier han skal slappe av ellernoe. Han døde aldri etter kampen mot the viper.

Jeg tror også som Ingvild sier at The Wildlings ledet av Tordmund kommer til å gå berserk. De på the wall kommer til å få en skikkelig fight forran seg.

Ang Dany så kommer hun til å få styring over Dothrakiene, hun kommer til å vise dem at hun er the proper Khaleesi og hun vil ta dem med tilbake til Mereen. Er hvertfall lov å håpe! Hun har noe stort forran seg hvertfall.

For noen episoder siden var det jo noen som forhandlet inn noen i the Kings Guard? Var det ikke? Det var ikke denne kjempen som ble forhandlet inn?

Håper Tormund tar saken i egne hender! Han digger jeg :D

I bøkene, er ikke Dothrakiene sure på Dany, eller gikk det seg til...? (jeg har hørt på lydbøkene av og på)

Ellers syns jeg veldig synd i dragen. Han fløy jo Dany i sikkerhet, også parkerte han. Man så jo han var full av åpne sår, og når Dany klatret opp på ryggen hans så kom hun borti noen og han reagerte med smerte så hun datt av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg får lyst til å lese bøkene. Men jeg må innrømme at serien noen ganger er litt i overkant preget av politikk og strategi-skravling, og jeg kan forestille meg at bøkene er enda mer preget av det? Må innrømme at jeg aldri helt kom meg gjennom ringenes herre heller.

Men blir jo litt nysgjerrig på hva forskjellene på bøkene og serien er. Jeg kunne jo funnet meg spoilere, men da ødelegger jeg litt for å lese bøkene i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg får lyst til å lese bøkene. Men jeg må innrømme at serien noen ganger er litt i overkant preget av politikk og strategi-skravling, og jeg kan forestille meg at bøkene er enda mer preget av det? Må innrømme at jeg aldri helt kom meg gjennom ringenes herre heller.

Men blir jo litt nysgjerrig på hva forskjellene på bøkene og serien er. Jeg kunne jo funnet meg spoilere, men da ødelegger jeg litt for å lese bøkene i fremtiden.

Det er det jeg også tenker. Jeg har lest første boka og kom halvveis ut i andre og gikk lei fordi det var så utrolig mye krigsplanlegging og krigssnakk. Men nå synes jeg det høres interessant ut med de karakterene som ikke er tatt med i serien og andre hendelser som ikke er med.

Synes Dany tar dårlig vare på dragene sine! De kunne vært utnyttet så mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg får lyst til å lese bøkene. Men jeg må innrømme at serien noen ganger er litt i overkant preget av politikk og strategi-skravling, og jeg kan forestille meg at bøkene er enda mer preget av det? Må innrømme at jeg aldri helt kom meg gjennom ringenes herre heller.

Men blir jo litt nysgjerrig på hva forskjellene på bøkene og serien er. Jeg kunne jo funnet meg spoilere, men da ødelegger jeg litt for å lese bøkene i fremtiden.

Bøkene er jo bygd opp av narrativene til de ulike karakterene, og når feks Davos får sine egne kapitler, så er det ufattelig mange av dem jeg bare skumma gjennom. Makan til kjedelig fyr, både i bøkene og i serien! Det er ganske mye krig og strategi, så om en starter på bokserien fordi en er interessert i juicy renkespill, gøyale drager eller lidende bastard-skjebner, da blir det trått. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene er jo bygd opp av narrativene til de ulike karakterene, og når feks Davos får sine egne kapitler, så er det ufattelig mange av dem jeg bare skumma gjennom. Makan til kjedelig fyr, både i bøkene og i serien! Det er ganske mye krig og strategi, så om en starter på bokserien fordi en er interessert i juicy renkespill, gøyale drager eller lidende bastard-skjebner, da blir det trått. :P

Ja er det jeg er interessert i! :lol:

Kanskje jeg bare skal kose meg med serien, og bruke tiden på å lese andre bøker isteden. Jeg tror det kan bli litt preget av "plikt" hvis jeg begynner på dem, leser dem bare fordi jeg føler jeg må. Og når det kommer til bøker som ikke er pensum-bøker er det ikke noen vits i slikt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...