Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

ELSKET sluttscenen med dragen! Håper hun frigjør de to andre nå også, for det er så grusomt at hun har låst de inn i et mørkt kammer :hmm: !

Jeg synes denne sesongen var mye mer spennende enn sesong 3, her skjer det noe stort og uventet i hver episode. Jeg fikk ikke det inntrykket i sesong 3, der brukte de mange episoder på å lade opp til én stor ting. Men det er bare min oppfatning av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Hva er det egentlig Stannis sloss for nå? Jeg tenkte han var en kald, men kjærlig person (ovenfor familien), og at han sloss på deres vegne (samt sin egen selvfølgelig). Men hva i svarte er det han sloss for nå?! Noen ting gjør man bare ikke! *frustrert*

Elsker at Dany har tatt inn Tyrion! Tror det kommer til å bli et knallpar :D

Arya er litt forvirrende for tiden, men samtidig ikke. Er usikker på om de finner opp identiteter for seg selv, eller om de til slutt faktisk endrer ansiktet sitt. Jeg tror ikke hun kommer til å klare å legge fra seg sin tidligere identitet til fordel for "no one". Hun klarte ikke å gi slipp på Needle, og hun fulgte etter Kings Guard-mannen istedenfor å drepe han ekle mannen. Tror hun kommer til å ha en veldig stor indre konflikt, om ikke en ytre også. Tror han læremesteren vet mer enn han sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE LES HVIS DU IKKE HAR SETT UKENS EPISODE

Fy søren, tårene rant da Stannis bare var f*cktard... Herre. Hun var jo bare den søteste og vakreste personen i hele serien.. Hvorfor måtte HUN dø?

Fordi det er GOT. Er det en karakter man liker, så skal den dø. :lol:

ELSKET sluttscenen med dragen! Håper hun frigjør de to andre nå også, for det er så grusomt at hun har låst de inn i et mørkt kammer  :hmm: !

Enig! Jeg skjønner ikke hvorfor de er innelåst. Drogon drepte et barn ja(?), men de må jo spise, liksom. Mistet hun helt kontrollen over dem? Men det virker jo som om hun har en connection med dem, hun lukket øynene og bare pustet også kom jo Drogon.

Hva er det egentlig Stannis sloss for nå? Jeg tenkte han var en kald, men kjærlig person (ovenfor familien), og at han sloss på deres vegne (samt sin egen selvfølgelig). Men hva i svarte er det han sloss for nå?! Noen ting gjør man bare ikke! *frustrert*

Elsker at Dany har tatt inn Tyrion! Tror det kommer til å bli et knallpar :D

Arya er litt forvirrende for tiden, men samtidig ikke. Er usikker på om de finner opp identiteter for seg selv, eller om de til slutt faktisk endrer ansiktet sitt. Jeg tror ikke hun kommer til å klare å legge fra seg sin tidligere identitet til fordel for "no one". Hun klarte ikke å gi slipp på Needle, og hun fulgte etter Kings Guard-mannen istedenfor å drepe han ekle mannen. Tror hun kommer til å ha en veldig stor indre konflikt, om ikke en ytre også. Tror han læremesteren vet mer enn han sier

Stannis er en dust. Spent på om han noen gang kommer seg til Winterfell eller om alle bare dauer på veien. Lurer også på hvem som satte fyr på leiren deres.

Helt enig om Dany+Tyrion og Arya! Tyrion og Arya er seriens beste karakterer imo. Så de dør vel sikkert snart, haha!

Jeg er også himla nysgjerrig på hva som er greia med hun rødhåra magiske dama til Stannis, hun lysets Gud-dama. Jeg fikk nesten hjertestans da hun sa "You know nothing, Jon Snow" men jeg skjønner ikkeeeee!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stannis er en dust. Spent på om han noen gang kommer seg til Winterfell eller om alle bare dauer på veien. Lurer også på hvem som satte fyr på leiren deres.

Var det ikke Ramsay og gutta som satte fyr?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også himla nysgjerrig på hva som er greia med hun rødhåra magiske dama til Stannis, hun lysets Gud-dama. Jeg fikk nesten hjertestans da hun sa "You know nothing, Jon Snow" men jeg skjønner ikkeeeee!

Hun er prestinne for han flammeguden. Tyrion hørte ei anna prestinne snakke om at Dany var den utvalgte for denne guden mens Melissandre har misforstått hele greia og støtter Stannis.

Hun har magiske krefter (gitt til henne av guden sin?) og jeg tror hun helt oppriktig tror hun gjør det som er riktig... ikke onde ting, siden hun gjør det for Stannis. Skumle dama..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er prestinne for han flammeguden. Tyrion hørte ei anna prestinne snakke om at Dany var den utvalgte for denne guden mens Melissandre har misforstått hele greia og støtter Stannis.

Hun har magiske krefter (gitt til henne av guden sin?) og jeg tror hun helt oppriktig tror hun gjør det som er riktig... ikke onde ting, siden hun gjør det for Stannis. Skumle dama..

Ja, men det forklarer jo ikke hva hun ER :lol: Hvordan magisk er hun og hvorfor? Hvem er denne guden? Hvorfor sa hun You know nothing (hun MÅ jo ha en forbindelse til wildling-redheaden)?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det forklarer jo ikke hva hun ER :lol: Hvordan magisk er hun og hvorfor? Hvem er denne guden? Hvorfor sa hun You know nothing (hun MÅ jo ha en forbindelse til wildling-redheaden)?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hun har ild magi (og sånt), så hun ser hemmeligheter og fremtider i flammene :) Derfor viste hun når noen prøvde å ta livet av henne f.eks. Og hun vet "You know nothing" fordi hun har sett hemmelighetene til Jon Snow.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragen :D:wub:

Hun der ild-dama håper jeg får samme skjebne som Cersei! Liker henne ikke! Hun kan fint få råtne i et fangehull en periode!

Ellers er jeg litt fasinert over hvordan de greier å få inn så mye vold og f..skap i serien på en så naturlig måte. Ofte i serier så får man jo gjerne avsky for all volden, mens her hører jeg flere si at de ikke reagerer like mye på det, men at de heller lar seg fasinere av hva som går an. Kanskje det er fordi det er så tydelig at det er i en annen verden? Kanskje fordi det er litt nytt med så mye vold eller den typen vold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CHILLLLLLLLS! Måtte denne uken gå KJEMPEFORT!

White walkers er så ekle... det brygger opp til noe stort. Blir det alle mot white walkers tilslutt tro?

Jeg tror det er akkurat det alt brygger opp til. Alle kongene og alle "lagene" i Game of Thrones-verdenen må gå sammen og sloss sammen imot White Walkers'ene i den lange vinteren. Danearys og dragene kommer nok til å være sentrale i denne kampen. Kanskje Dany tar over hele riket etterpå og til slutt klarer å "ødelegge hjulet" som hun kaller det.

"Baratheon. Starks. Tyrell. They're all just spokes on a wheel. This one's on top, then that one's on top, and on and on it spins, crushing those on the ground. I'm not going to stop the wheel. I'm going to break the wheel."

Dragen :D:wub:

Hun der ild-dama håper jeg får samme skjebne som Cersei! Liker henne ikke! Hun kan fint få råtne i et fangehull en periode!

Ellers er jeg litt fasinert over hvordan de greier å få inn så mye vold og f..skap i serien på en så naturlig måte. Ofte i serier så får man jo gjerne avsky for all volden, mens her hører jeg flere si at de ikke reagerer like mye på det, men at de heller lar seg fasinere av hva som går an. Kanskje det er fordi det er så tydelig at det er i en annen verden? Kanskje fordi det er litt nytt med så mye vold eller den typen vold?

Helt enig!

Jeg tror Drogo kom fordi han kjente at Dany var i fare. Hun klatret opp på ryggen hans for å redde seg selv og dragen, og kanskje hente de to andre. Drogo begynte jo å slite med alle spydene de kastet på han. Hadde de vært 3stk hadde alle spydene vært fyrstikker med fyr på!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tro på at Danearys kommer til å ta over hele riket. Hadde vært så kult om det var med Thyrion ved sin side og enda bedre om de ble gift. Men kjenner jeg forfatteren rett kommer han vel til å ta livet av begge to og alle dragene og Stannis eller han som er gift med Sansa til å vinne hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dany og Jorah skal jo bli sammen! :shifty:

Hadde ikke hun datteren til Stannis, hun som ble brent, samme sykdommen som Jorah har nå? Sånn at de blir til stein? Når de fikk det stoppet på henne, syns jeg Dany kan se til ****** å fikse samme doktoren til Jorah! Også kan de slutte å krangle sånn hele tiden, hoppe i senga, og bli ferdig med dramaet sitt... :baby::icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvem er de folkene med gullmasker på som prøvde å drepe Danerys? Jeg fikk ikke helt med meg historien bak de.

Det var vel opprørere som var imot Danys ledelse? Tror de enten var imot henne selv, eller fattige som var betalt for å sloss mot henne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvem er de folkene med gullmasker på som prøvde å drepe Danerys? Jeg fikk ikke helt med meg historien bak de.

Son's of the harpy.

Sesong 5 snart ferdig ja. Noen må snart få ræva i gir og gi ut flere bøker :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*scrolle fint forbi alt som er blitt skrevet*

Akkurat begynt på første sesong og skjønner jeg henger litt etter i forhold til resten av verden :P

ÅH, du er heldig!! Kunne gitt en finger for å stått i dine sko. Jeg var der selv for litt over et år siden. Hadde aldri fått begynt på sesong 1.. Hadde prøvd å sett den første episoden, men følte det ble så skummelt at jeg ikke turte alene :lol: Så fikk jeg ikke begynt før jeg møtte mannebeinet og han gikk med på å se alle sesongene sammen med meg mens vi ventet på nr. 4. ^_^

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Son's of the harpy.

Sesong 5 snart ferdig ja. Noen må snart få ræva i gir og gi ut flere bøker :aww:

The Winds of Winter nærmer seg nå! Siste info jeg har sett som er relativt reliabel er at den kommer innen neste sesong starter. http://www.ew.com/article/2015/04/03/george-rr-martin-winds-dateMen har hørt det før :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Winds of Winter nærmer seg nå! Siste info jeg har sett som er relativt reliabel er at den kommer innen neste sesong starter. http://www.ew.com/article/2015/04/03/george-rr-martin-winds-dateMen har hørt det før :lol:

Jeg holder ikke pusten her altså :aww:

Det bekymrer meg oppriktig at forfatteren begynner å dra på årene kjenner jeg, han har ikke tid til å somle :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ikke pusten her altså :aww:

Det bekymrer meg oppriktig at forfatteren begynner å dra på årene kjenner jeg, han har ikke tid til å somle :lol:

Enig. Alle som leste Wheel of time bøkene etterhvert som de kom ut husker den fadesen, hvor bøkene bare ble lengre og lengre fram til forfatteren døde og noen andre måtte avslutte serien.

Men det er uansett ingen tvil om at tv-serien blir å avslutte før bokserien slik ting ligger an. Sist jeg hørte noe om det ble det sagt at det ville bli 2 sesonger til + en film som avslutta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede godt i gang med sesong 2, og skjønner jeg virkelig har gått glipp av noe tidligere! Herregud, aldri vært så hekta på en serie før! Tørr ikke lese bakover i tråden pga spoilere, men er det sånn at hver sesong er basert på en bok? Følger isåfall serien bøkene veldig tett, eller er det endel forskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede godt i gang med sesong 2, og skjønner jeg virkelig har gått glipp av noe tidligere! Herregud, aldri vært så hekta på en serie før! Tørr ikke lese bakover i tråden pga spoilere, men er det sånn at hver sesong er basert på en bok? Følger isåfall serien bøkene veldig tett, eller er det endel forskjeller?

Serien glir mer og mer bort fra bøkene utover sesongene. Er ikke alle karakterer som er med i serien.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede godt i gang med sesong 2, og skjønner jeg virkelig har gått glipp av noe tidligere! Herregud, aldri vært så hekta på en serie før! Tørr ikke lese bakover i tråden pga spoilere, men er det sånn at hver sesong er basert på en bok? Følger isåfall serien bøkene veldig tett, eller er det endel forskjeller?

De følger ikke nøyaktig hver bok (og det blir løsere jo lengre utover i serien det kommer). I starten fulgte serien og bøkene hverandre relativt tett, men også der er forbindelsen løsere og løsere. I siste sesong er det mange som har dødd i serien men ikke i boka (og omvendt), noen befinner seg på andre kontinenter enn de skulle og noen karakterer blir bare aldri presentert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...