Gå til innhold
Hundesonen.no

Psoriasis-tråden


Kaja
 Share

Recommended Posts

Må da være fler enn meg?

Jeg har "akkurat" fått det. Begynte som en liten prikk i hodebunnen. Nå er det i hele hodet og andre mindre delikate steder. Kan si så mye som at det ble slått full herpes alarm :lol:

Skal til hudlege, og fram til da holdes hodebunnen grei med olje, eplecidereddik, salisylsyre og et eller annet liniment. Andre steder aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være fler enn meg?

Jeg har "akkurat" fått det. Begynte som en liten prikk i hodebunnen. Nå er det i hele hodet og andre mindre delikate steder. Kan si så mye som at det ble slått full herpes alarm :lol:

Skal til hudlege, og fram til da holdes hodebunnen grei med olje, eplecidereddik, salisylsyre og et eller annet liniment. Andre steder aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med.

Hva gjør dere?

sambo bruker decubal. Mye decubal.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt psoriasis i hodebunn i mange år. Det kommer helst i perioder med stress eller når jeg går med tett hodeplagg for lenge (hjelm på jobb osv).

Jeg bruker et liniment som heter Diprosalic som jeg masserer inn i hodebunnen morgen og kveld et par dager mens jeg har utbruddene. Deretter forsvinner utslettene raskt og det tar noen uker kanskje før det kommer tilbake.

Det som er viktig for meg er å vaske håret ofte og ikke gå med tett lue for mye. Stress er også en utløsende faktor så der har jeg en jobb å gjøre...

Av og til får jeg også utslett i pannen og nedover på hver side av nesa mi - diprosalicen er veldig effektiv selv om det kan svi endel å ta det på dersom jeg har klødd hull.

Til vanlig er det ingen som er klar over at jeg har psoriasis - dengang jeg fikk diagnosen var det fordi en frisør påpekte at jeg var så tørr i hodebunnen og mente jeg hadde flass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt psoriasis i hodebunn i mange år. Det kommer helst i perioder med stress eller når jeg går med tett hodeplagg for lenge (hjelm på jobb osv).

Jeg bruker et liniment som heter Diprosalic som jeg masserer inn i hodebunnen morgen og kveld et par dager mens jeg har utbruddene. Deretter forsvinner utslettene raskt og det tar noen uker kanskje før det kommer tilbake.

Det som er viktig for meg er å vaske håret ofte og ikke gå med tett lue for mye. Stress er også en utløsende faktor så der har jeg en jobb å gjøre...

Av og til får jeg også utslett i pannen og nedover på hver side av nesa mi - diprosalicen er veldig effektiv selv om det kan svi endel å ta det på dersom jeg har klødd hull.

Til vanlig er det ingen som er klar over at jeg har psoriasis - dengang jeg fikk diagnosen var det fordi en frisør påpekte at jeg var så tørr i hodebunnen og mente jeg hadde flass.

Høres akkurat ut som hos meg, dette :). Får utbrudd i perioder når jeg er stressa eller litt emosjonelle ting har hendt (dukket opp første gang etter at min mor døde), eller har gått mye med lue. Diprosalic fungerer veldig bra og fjerner det på et par dager ja. Jeg har også litt ørene og der fungerer også Diprosalic. Også har jeg en albue (bare den ene) som har konstant hard hud og får av og til sår som går dypt - der virker ikke Diprosalic, men jeg har aldri brydd meg om å finne ut hva jeg kan gjøre for å "helbrede" den albuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har psoriasis og smører meg med krem. Værst er det under den ene foten og jeg føler at jeg går konstant med gnagsår siden psoriasisen gjør vondt. Har mye sprekker og sår og tørr hud under foten som gjør vondt å gå men jeg liker å gå så går jo . Er vant med smertene. Har vært hos hudlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...