Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger gode råd og tips med hensyn til å trene unghund til å bli på tomten


Mew
 Share

Recommended Posts

Hadde vært kjekt med lidt tips og råd. Saken er, at jeg ønsker å trene med den et-årige unghund til å bli på tomten på hytten, så vi slipper line og ufrivillige flyttinger av hagemøbler, nåt han surrer seg inn i dem :-)

Hvordan går vi frem? Tomten er på nesten tre mål og derfor ikke mulig å hegne inn.

Han er veldig lydig og lærenem, især når belønningen er pølse eller kalkunpålegg. Alle forslag mottas med glede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjerde inn et mindre område, evt en litt stor hundegård? Nå vet jeg ikke hvor dere har hytte, men i typiske hyttestrøk er det jo gjerne mer vilt enn ellers, og dermed kanskje vanskeligere å lære inn tomtegrenser og holde hunden nær huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vet i hvertfll at skal mine holde seg i nærheten så må jeg ha dem mye løse og drive kontakt trening og innkalling. Men en må heletiden være klar til å rope dem inn pga viltet så jeg ville heller laget noe så du og hunden kunen slappe av på hytta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at hunden ikke kan være løs når det er båndtvang, selv om det er på egen tomt.

jeg er helt enig med Simira; lag en større innhegning på tomten!
dere kan også feste en langline mer strategisk til, så dere slipper at han surrer seg inn i hagemøbler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...