Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltievalper ventes!


turbobensen
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 25 februar var Maja på date med den flotte svensken SE N UCH Lundecock's Run For Fun. Vi har ikke tatt ultralyd denne gangen, men nå føler jeg meg veldig sikker på at det er valper i Maisemagen, så da lager jeg en tråd her.

Maja, eller Elleville Maia, som hun heter på stamtavlen er en sobel prinsesse fra Telemark.

Hun er øyelyst fri for alt og røntget med A på hoftene. Hun konkurrerer agility klasse 1 og hopp klasse 2, med 1 x napp til Hopp klasse 3.

Hun har bronsemerket i lydighet og rally-lydighet og CK fra utstilling.

Hun har hatt to kull tidligere på tilsammen tre valper. Fra forrige kull beholdt jeg den eneste valpen som kom, Gottabe Bells Of Paris "Zoe". Hun debuterte i utstillingsringen 11 mnd gammel med CK. Zoe er også røntget fri for HD/AD, samt sjekket for PL uten annmerking.

Faren til det kommende kullet heter SE N UCH Lundecock's Run For Fun, eller Chippen, som han går under til daglig. Han bor hos Yosemite's kennel i Sverige, men var på besøk hos Mainland shelties i ca 1 år. Vi rakk akkurat en parring før han dro hjem igjen til Sverige.

Chippen er en flott gutt, med et fantastisk gemytt. Han har noen kull etter seg i både Sverige og Norge. Valpene i Norge er fortsatt veldig unge, men de ser meget lovende ut. En sønn av han debuterte på Sheltiespesial i Sverige som junior for noen uker siden, og ble 2 beste hannhund med cert!

Termin er 27 april. Krysser fingrene for mer enn en valp denne gangen!:)

Litt bilder er vel obligatorisk:

Maja, 4 1/2 år gammel.

post-5804-1396738621,818_thumb.jpg

Maja

post-5804-1396738718,8024_thumb.jpg

Maja og Zoe

post-5804-1396738755,9831_thumb.jpg

Chippen

post-5804-1396738781,2846_thumb.jpg

Chippen

post-5804-1396738810,6615_thumb.jpg

Chippen

post-5804-1396738859,4228_thumb.jpg

Maisemagen på dag 38 :D

post-5804-1396738892,9047_thumb.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tirsdag 25 februar var Maja på date med den flotte svensken SE N UCH Lundecock's Run For Fun. Vi har ikke tatt ultralyd denne gangen, men nå føler jeg meg veldig sikker på at det er valper i Maisemage

nå er hun i gang! første riene har kommet!

første valp har kommet 15.04 - hann

Posted Images

måtte bare dele dette vakre bildet av Maisen :P

post-5804-1397842121,643_thumb.jpg

1 1/2 uke igjen nå, og tiden går såååå sakte nå! jeg gleder meg masse til og møte de små, og nå kjenner jeg at de beveger seg rundt inni der♡

forøvrig er hun nå 47,5 cm rundt magen.

Noen som vil prøve å gjette antall/kjønn? Heder og ære venter på den som gjetter riktig!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før forventet fødsel mener du vel :P

Tror jeg også hun mente. Før paring er jo meningsløst :) Hvis man er ute etter å vite antall valper, altså.

Jeg gjetter på 5 flotte friskuser i dette kullet. 3 hanner og 2 bedårende tisper som blir verdensmestere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også hun mente. Før paring er jo meningsløst :) Hvis man er ute etter å vite antall valper, altså.

 

Jeg gjetter på 5 flotte friskuser i dette kullet. 3 hanner og 2 bedårende tisper som blir verdensmestere!

liker!

5 verdensmestere hadde jeg ikke takket nei til:)

Maja-update: 48 cm rundt magen i dag. Veide henne også, og vekta sa 7,3 kg. Da har hun lagt på seg 900 gram siden parring.

altså, det BURDE være mer enn 1-2 valper. Hun har ikke vært så stor før. Og for første gang føler hun seg tung også. Er så nysgjerrig at jeg sprekker snart:D

mer Minimais bilder.

post-5804-1397945259,8287_thumb.jpg

post-5804-1397945416,7577_thumb.jpg

post-5804-1397945611,3773_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...