Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk Bergen 5-6 april


Shlush
 Share

Recommended Posts

Gikk ikke så bra som jeg hadde håpet :) Hadde håpet på BIR på Tia og Sting, men Tia ble 2.BTK med cacib og Sting ble 2.BHK med cacib, begge to slått av juniorhunder. Pim ser ut som et nakent skjelett etter fødselen for 11 uker siden og fikk som forventet flat rød :P

Men allikevel litt skuffende. Dommeren som dømte Tia har tidligere elsket henne, men sagt at hun var litt for tjukk - hehe. Den gangen sa hun til meg at Tia hadde blitt BIR om hun ikke var så rund den dagen, og det var derfor jeg så gjerne ville stille Tia for henne igjen. Tia var slank og fin i dag og fikk masse skryt og en nydelig kritikk, men nå var halen hennes feil. Jeg er enig med henne altså, halen til Tia er stygg, men jeg hadde håpet hun ikke ville bemerke den siden hun ikke brydde seg sist :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vurderte man lenge og vel om man i det hele tatt skulle stille, Jolie er naken naken naken. Vi prøvde nå, og fikk kommentar fra dommeren om at "pelsen var vel kanskje begynt å falle av i det du trykket på påmeldingsknappen, så typisk". Hun var veldig hyggelig med oss, likte Jolie veldig godt, men det ble med exc., og det får man leve med med tanke på at det ble delt ut både blått og gult i flere raser... men litt er det vel lov å furte lell :)

Kritikk: 2 1/2 år gammel tik. Bra typ og proposjon, men vises i mycket fattig pels hvilket forstyrrer helheten. Vakker resning, bær hovudet stolt. Vackert feminint hovud av utm. lengd. Skulle ønske betre øgon (*eller øron? Hun kommenterte også leende at ørene gjerne så litt ekstra store ut når de hadde sluppet all pelsen, og der tok hun jo ikke helt feil *lol*) og mask. Bra benstomme, kropp och vinklar. Rør seg vel.

Dommer var Elina Haapaniemi

Red.: Og grattis begge to! Og er sikker på at T kommer til å ta det snart, han begynner å bli mer og mer voksen i kroppen - syns han så knallbra ut i dag!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vurderte man lenge og vel om man i det hele tatt skulle stille, Jolie er naken naken naken. Vi prøvde nå, og fikk kommentar fra dommeren om at "pelsen var vel kanskje begynt å falle av i det du trykket på påmeldingsknappen, så typisk". Hun var veldig hyggelig med oss, likte Jolie veldig godt, men det ble med exc., og det får man leve med med tanke på at det ble delt ut både blått og gult i flere raser... men litt er det vel lov å furte lell :)

Kritikk: 2 1/2 år gammel tik. Bra typ og proposjon, men vises i mycket fattig pels hvilket forstyrrer helheten. Vakker resning, bær hovudet stolt. Vackert feminint hovud av utm. lengd. Skulle ønske betre øgon (*eller øron? Hun kommenterte også leende at ørene gjerne så litt ekstra store ut når de hadde sluppet all pelsen, og der tok hun jo ikke helt feil *lol*) og mask. Bra benstomme, kropp och vinklar. Rør seg vel.

Dommer var Elina Haapaniemi

Red.: Og grattis begge to! Og er sikker på at T kommer til å ta det snart, han begynner å bli mer og mer voksen i kroppen - syns han så knallbra ut i dag!

Gratulerer igjen :) Ck tar hun når pelsen er tilbake igjen :) T er nok en "slow riser", vi får satse på att ett halvår eller to-tre til gjør susen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bananas: :bananas: :bananas:

Over ALL forventning. Jeg håpet på cert, og det var det jeg håpet på.

Inn i ringen og vant åpen klasse med CK.

Spenningen gjorde meg egentlig litt syk tror jeg, haha, jeg var så spent så spent.

Inn i beste hannhund. Der var det 7stk. Han plukker ut 4, det var meg, og 3 NUCH.

Så plasserte han 4. beste, 3. beste. Og det sto mellom meg og en til.

Vi ble sendt rundt og rundt. Frem og tilbake, frem og tilbake.

Eneste som sto i hue mitt, herregud han er NUCH, han er NUCH. Herre kan jeg virkelig bli beste hannhund, jeg tror jeg dør. :drool:

Han endte som 2.beste hannhund, CERT, Cacib og ble dermes NORSK UTSTILLINGSCHAMPION :frantics: :frantics: :frantics:

Guttebassen min. :D

Dommeren humret godt av meg resten av dagen, og tror ikke han glemmer meg helt med det første. :sorcerer:

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en fin dag i dag :)

Dagens dommer var virkelig streng; jeg stod og tittet på fuglehundene før vår tur og det var mye gult og blått og se. Så jeg var en smule spent på hva hun ville si om guttene mine :)

Storm er naken for tiden og tynn som ei sild, men han fikk kjempefin kritikk og very good.

Kritikken:

“Ennå noe lett og uferdig med tilstrekkelig beinstamme. Gode proporsjoner i kroppen, meget godt hode, velplassert skulder, steil overarm. Brystkassen kunne vært bedre velvet. Velvinklede bakbein. Utmerket pels og farge. Beveger seg bra bak, men ustabil i fronten”.


Dommeren syntes Amigo holdt seg utrolig godt og gav også ham en flott kritikk med excellent, CK og BIR veteran:
“Ni år. Vakker veteran. Litt i største laget. Meget velkroppet. Velvinklet og velholdt. Utmerket pels og farge”.
NKKHordalandapril2014167_zpscb581b0b.jpg

Benedicte hadde meldt seg som standin i tilfelle begge guttene skulle inn i ringen samtidig; tusen takk for at du ville hjelpe!

Og Sting er en kjempefin hund; her er et bilde av dem:

NKKHordalandapril2014102_zpsb36a195a.jpg

Jeg hilste på flere soniser i dag og det var flere av dem som fikk meget gode resultater i ringen. Men det får de fortelle selv :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det VG selv om han likte freja veldig godt, Han sa hun var av champion kvaliteter men er litt for tjukk og kom med gode forslag, selv om han syntes det var rart med så mye trening og løping. hun fikk en god kritikk

Really good type. needs to go on a diet. like her head alot, nice expross. nice earset+ markings. exellent front+ rear+ colour+ coat texture. Moves with Drive

på Min første juniorhandling konkurranse fikk jeg 92 av 100 poeng :shocked: :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første utstilling noensinne for både meg og Malgus (som nå er blitt 9 måneder, tiden går fort!)

Vi hadde ikke øvd noe særlig på forhånd, og han har ikke tid til å stå stille, men det gikk overraskende bra - han fikk excellent med god kritikk!

"Stor hanne, bra helhet. Kraftig maskulin skalle, fine øyne og luftige ører. Bra benstilling og tasser, utmerket kropp. God vinkling bak, utmerket hud. Veldig glad og beveget seg ukonsentrert. Utmerket temeperement"

Ikke så aller verst når vi aldri har gjort noe slikt før syntes jeg. Tror han kunne gjort det veldig bra om jeg hadde vært flink og teipet ørene hans ordentlig, og faktisk øvd mer på traving og stå i ro. Men vi er veldig fornøyd! Kullsøster gikk videre og fikk _nesten_ palleplassering. Hele kullet hans er fantastiske valper med et utrolig godt gemytt - bare glade hele tiden og ikke noe skeptisk til fremmede i det hele tatt, noe som kan være ganske uvanlig for rasen :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult er kult og grønt er skjønt ikke sant? :P

Men jeg er veldig fornøyd, Deica er veldig usikker på nye mennesker og trekker seg unna, i dag overrasket hun stort da hun ga dommeren et lite kyss på nesen :huh:

Hun gikk som en ilder i ringen da, så vi får trene litt mer og satse på bedre resultat neste gang :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to gode dager i ringen, lørdag på NKK og i dag på belgerspesialen :)

Tikkabi's Xanti:

NKK: Very good. Alt for mye lyd i ringen...

NBFK: Excellent og 4. BHK med res.cert

N DK CH Tikkabi's Xander (svigerfar sin):

NKK: Excellent, BIR med CACIB

NBFK: Excellent og 3. BHK

NJV-12 Cichla's Karras:

NKK: Excellent, BIR, CACIB og... CHAMPIONAT!! :D Gullegutten ble dermed både norsk og dansk champion og blir da hetende NJV-12 N DK CH Cichla's Karras :)

NBFK: Excellent og BIM

Karras, tatt i fjor:

post-1249-0-52253400-1396803162_thumb.jp

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen!

Gratulerer alle sammen :)

Belgerspesial i dag, og Tahlly endte som andre beste hannhund med cert :)

Gratulerer igjen, fineste tigergutten det :ahappy:

13674306403_027da1c884_z.jpg

*Klippeklipp*

Gratulerer igjen med en strålende helg (og takk for loddene, jeg ble forundret over at det ble premie helt til jeg kom på at det var jo faktisk ikke jeg som hadde kjøpt dem :lol: ). Flere bilder kommer i morgen, men:

13674270735_b57caf2a4b_z.jpg

Så lille nakendyret mitt som det gikk bedre med i dag (og over all forventning med tanke på kondisjonen). CK, exc.2 ch. klasse - slått av sin kusine pga. pels. Hun viste seg strålende helt til beste tispeklasse, da ble det litt tjohoo og hopp og sprett, og hun endte opp som 3. beste tispe. Kjempefornøyd, elsker tispen som tok certet og 2.btk og kusinen er riktig søt, så da har man absolutt ingenting å klage over :ahappy:. Når man i tillegg greide å lure @Ingidano til å løpe en testrunde i ringen med fjolledyret etterpå og så at hun faktisk går riktig bra uten ekstra dansetrinn så skal man kanskje prøve å lure dem ut i ringen ved en senere anledning (angrer du nå? ;) ).

Kritikken for spesialdommer Meike Krug:

"Nearly 3 y, exc. size and type. Nice head, good head lines, min. stop, a little pronounced eyebrows, good mask. Dark almond eyes. Medium sized exc. set and carried ears. Exc. neck and topline, sloping croup. Exc. chest, well angulated in front and rear. Nice compact body. Exc. coat, red colour with sufficient overlay. Nice open temperament. Exc. movement from side, a little close in rear. A little open in elbows".

(Hun har ikke på magisk vis blitt så mye eldre fra i går, forskjell i alder på kritikkene er fordi jeg sa 2 1/2 år til lørdagens dommer, og rettet det opp til 2 år og 10 mnd uten at det kom med ;) ).

BIlde tatt av Ingidano, takk igjen! :)

13674301854_0c4f1092dc_z.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med en strålende helg (og takk for loddene, jeg ble forundret over at det ble premie helt til jeg kom på at det var jo faktisk ikke jeg som hadde kjøpt dem :lol: ). Flere bilder kommer i morgen, men:

13674270735_b57caf2a4b_z.jpg

Tusen takk :) Gratulerer selv med søte Jolie! Så gøy at du vant noe på loddene! Utrolig flott bilde av gutten, forresten! Du er kjempeflink med det kameraet!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen!

Gratulerer igjen, fineste tigergutten det :ahappy:

13674306403_027da1c884_z.jpg

Så lille nakendyret mitt som det gikk bedre med i dag (og over all forventning med tanke på kondisjonen). CK, exc.2 ch. klasse - slått av sin kusine pga. pels. Hun viste seg strålende helt til beste tispeklasse, da ble det litt tjohoo og hopp og sprett, og hun endte opp som 3. beste tispe. Kjempefornøyd, elsker tispen som tok certet og 2.btk og kusinen er riktig søt, så da har man absolutt ingenting å klage over :ahappy:. Når man i tillegg greide å lure @Ingidano til å løpe en testrunde i ringen med fjolledyret etterpå og så at hun faktisk går riktig bra uten ekstra dansetrinn så skal man kanskje prøve å lure dem ut i ringen ved en senere anledning (angrer du nå? ;) ).

Kritikken for spesialdommer Meike Krug:

"Nearly 3 y, exc. size and type. Nice head, good head lines, min. stop, a little pronounced eyebrows, good mask. Dark almond eyes. Medium sized exc. set and carried ears. Exc. neck and topline, sloping croup. Exc. chest, well angulated in front and rear. Nice compact body. Exc. coat, red colour with sufficient overlay. Nice open temperament. Exc. movement from side, a little close in rear. A little open in elbows".

(Hun har ikke på magisk vis blitt så mye eldre fra i går, forskjell i alder på kritikkene er fordi jeg sa 2 1/2 år til lørdagens dommer, og rettet det opp til 2 år og 10 mnd uten at det kom med ;) ).

BIlde tatt av Ingidano, takk igjen! :)

Se der ja, fineste lille :wub:

Gratulerer med fine resultater, både i går og i dag :)

*flir* tante godbit kan da ikke angre noe som har med frøken fjoll å gjøre :D Men det var da litt mer enn en runde :P Og bare hyggelig, det med bildene, imponert over at det i det hele tatt ble noe bra med ukjent kamera av "feil" merke ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Gratulerer selv med søte Jolie! Så gøy at du vant noe på loddene! Utrolig flott bilde av gutten, forresten! Du er kjempeflink med det kameraet!

Tusen takk! :ahappy: Og ja, jeg fikk jo sjokk lol - jeg er livsfarlig når det er loddsalg, men vinner aldri noe ;) Så tusen takk ^_^

Se der ja, fineste lille :wub:

Gratulerer med fine resultater, både i går og i dag :)

*flir* tante godbit kan da ikke angre noe som har med frøken fjoll å gjøre :D Men det var da litt mer enn en runde :P Og bare hyggelig, det med bildene, imponert over at det i det hele tatt ble noe bra med ukjent kamera av "feil" merke ;)

Jolie gleder seg, og er allerede klar både for neste godbitrunde og påfølgende trim (så hun ikke må trilles rundt i ringen :D ). Og du gjorde en strålende jobb, ett av utstillingsbildene jeg liker absolutt best av henne selv om hun er i "bikini-mode"! Skal "la deg" få være tervfotograf med det fremover og, så tenker jeg du finner ut det er rett merke likevel hihihi ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde! :D

Jeg er fornøyd sånn alt i alt, bortsett fra en "detalj" jeg hang meg opp i. Vanligvis har jeg en ganske grei avreagering om jeg får si det selv, men denne føler jeg for å syte litt over en stund :innocent:
Dommeren likte Dany, sjekket henne nøye og sa mye fint om henne. Gravde i tenner og hun gapte det hun kunne. Excellent ditt og datt, flott feminint hode og sånne ting. Ønsket seg mer dybde i brystet, og det har han rett i. Men så stoppet han opp ved pelsen hennes. Hun har fått en "tispestripe" på ryggen, der pelsen har mindre underull og er litt blankere spesielt inntil noen dager etter at hun er nybadet. Han tafset på stripen, på pelsen ellers og så på meg som om jeg hadde kommet inn med en blandingshund jeg ønsket å få kritikk på. Så sa han på en litt merkelig måte at hun hadde knapp pels og ikke riktig i pelsen sin. Nesten litt sånn at jeg måtte forklare meg :P
Jeg ble så overrasket at jeg ikke visste hva jeg skulle si haha.
Og jeg som er så stolt over at hun ENDELIG har fått skikkelig godt med pels og greier :icon_redface:

Men det tar vel på å ligne på en Nåså, så da er det vel sånn det er :aww:

Neida, fra spøk til siden så fikk hun excellent, og det kan man jo ikke grine over :)


Marvin fikset biffen og ble BIR med Cacib! Fine, rare gutten min det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...