Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaldblodsvallak trenger nytt hjem.


Recommended Posts

Legger han ut her og. Jeg er av den oppfattningen at død hest ikke lider og det er alt for mange halvfungerende hester ute på markedet som det er. Men jeg syns ikke Lisle er en halvfungerende sak. Han er snill, velloppdratt og frisk - og har potensielt mange gode år igjen.

Klippet fra finnannonsen

Kaldblodsvallak på 15 år, ønsker seg et nytt hjem så fort som mulig. Tiden begynner desverre å renne ut for han, så vi er åpne for de fleste bud og løsninger. Ikke nøl med å ta kontakt!

Lisle er en herlig fyr. Han er tidligere brukt i rideskole og på rideleir, kan ris av de fleste, men man må være glad i en hest som tenker fremover. Han er kjempelett å stoppe fra alle gangarter, tar ikke ut. Han gjør det du ber han om med liv og lyst. Lett og søt å håndtere både fra bakken og fra ryggen. Grei med hovslager og vet. Grei på henger.

Han har ingen store unoter som vi vet om, han er en energisk hest, som fortjener å bli å bli brukt, Når jeg skriver energisk, så mener jeg nettopp energisk, ikke at han tar ut for gøy, eller dikter opp grunner til å "bli redd og stikke". Han har mye energi, men det fremstår som positiv energi som er lett å kontrollere.

Ypperlig turhest si tar seg frem over alt. Hopper 80cm bane, og kan LC dressur. Lett å få frem gallopp både på tur og bane.

Pga. diverse omstendigheter så har vi ikke hatt han så lenge, og vi kjenner han derfor ikke så fryktelig godt, så vi selger han slik han fremstår her.

Går pr i dag barfot og fungerer fint med det. Har gode, sterke høver som har blitt veldig fint vedlikehold. Går på utegang og stortrives med det, men antar han vil fungere fint i stall også.

Hjem er viktigere enn pris. Selges ikke til noen som har tenkt å ha han som eneste hest. Han SKAL ha hestekompiser. Lav prisklasse. Bud mottas. :)

Settes ikke ut på prøve, men kan prøves så mye man ønsker hos oss. Vi vet ikke om han kan kjøres med. Helfor er pr i dag ikke aktuelt, men dukker den rette avtalen opp så kan det meste vurderes.

Ring eller mail mai for mer informasjon og bilder. Her er det lav terskel for å ta kontakt. :) Svarer jeg ikke på telefon så legg igjen beskjed/sms så ringer jeg opp så fort jeg kan.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47463627&editAd=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hva skal man si? For en flott hest!!!! Datteren er superfornøyd, både på bane og på tur. Godt denne ikke ble pølser

Må bare spamme denne tråden med litt bilder. Se så fin han er Og så snill og grei. Selv moren min har planer om å ri ham

Lisle tuslet rett inn i gjengen, som om de skulle kjent hverandre all sin dag

Antar det, men han ser brun ut på bildene der - han er svart her. :lol: Men stemmer med fødselsdato og navn. Han er ikke kjørt siden han gikk som traver, så selger han ikke som kjørehest.

Jeg stusset litt på fargen :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det, men han ser brun ut på bildene der - han er svart her. :lol: Men stemmer med fødselsdato og navn. Han er ikke kjørt siden han gikk som traver, så selger han ikke som kjørehest.

Han ser mørk ut på noen av bildene hvis man scroller? Kanskje bare veldig solbleket?

Og ganske gjenkjennelig bles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.... Den høres jo super ut! Og jentungen trenger egentlig ny hest snart, for ponnisen begynner å bli for liten, og beistet mitt tør hun ikke ri.... Men tviler på at jeg blir veldig populær her om jeg handler ny hest før jeg kvitter meg med beistet mitt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Synd han er vallak, for han har fin stamme. Lisle Best heter han ( i to ord). Kan bare spenne i og kjøre, gamle travere glemmer ikke sånt. Gikk siste start i 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... Den høres jo super ut! Og jentungen trenger egentlig ny hest snart, for ponnisen begynner å bli for liten, og beistet mitt tør hun ikke ri.... Men tviler på at jeg blir veldig populær her om jeg handler ny hest før jeg kvitter meg med beistet mitt :icon_redface:

Du kan få han veeeldig billig! :D

Hvorfor skal han selges? Er han aktuell for rideskole (der de tar godt vare på gamlingene sine)?

Eier drev hestesenter som nå er konkurs, så pr i dag eies han av tolga-os sparebank. :lol: Og ja, det tror jeg - han har gått som fjellhest og rideskolehest. Trives godt med det om det legges til rette for en hest med mye fremdrift.

Synd han er vallak, for han har fin stamme. Lisle Best heter han ( i to ord). Kan bare spenne i og kjøre, gamle travere glemmer ikke sånt. Gikk siste start i 2007.

Se der ja. Ja synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme - at sto det bare på meg, så JA.... På den andre siden er det jo jeg som før på disse dyra, så...

Men - hvor høy er han?

Du som før, du som bestemmer. :aww::lol: Neida, skal ikke pushe han på, men hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg beholdt han selv.

Vet ikke nøyaktig, men tipper ca 150. Ikke høyere enn det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som før, du som bestemmer. :aww::lol: Neida, skal ikke pushe han på, men hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg beholdt han selv.

Vet ikke nøyaktig, men tipper ca 150. Ikke høyere enn det hvertfall.

Riktig høyde og... Må vise til jentungen i morgen :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier drev hestesenter som nå er konkurs, så pr i dag eies han av tolga-os sparebank. :lol: Og ja, det tror jeg - han har gått som fjellhest og rideskolehest. Trives godt med det om det legges til rette for en hest med mye fremdrift.

Denne skolen har elever i alle aldre og nivåer, så de har behov for litt forskjellige hester. Om det er interessant for rideskolen så kanskje de sender meg for å prøve ham. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skolen har elever i alle aldre og nivåer, så de har behov for litt forskjellige hester. Om det er interessant for rideskolen så kanskje de sender meg for å prøve ham. :D

Ååh hør med dem, værså snill :D Og velkommen skal du være.

Jeg vil så gjerne at han skal få en sjanse til, han er tvers gjennom søt. Typen som står med hodet på skuldra di og titter når du driver med noe. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ut annonse i lokalavisa? :) sånn fikk veninna mi sogt fjordingen sin, lå på finn i en evighet uten henvendelser, fikk mange etter annonse i avisa :) ble kjøpt av en pensjonist som hadde hatt hest før, tror det finnes flere som han som kanskje ikke er så aktiv på finn og nett men følger med i avisa :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ut annonse i lokalavisa? :) sånn fikk veninna mi sogt fjordingen sin, lå på finn i en evighet uten henvendelser, fikk mange etter annonse i avisa :) ble kjøpt av en pensjonist som hadde hatt hest før, tror det finnes flere som han som kanskje ikke er så aktiv på finn og nett men følger med i avisa :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

det kan jeg prøve om jeg ikke får napp nå, samt lapp på lokalbutikker. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalvisjå:

Tatt her:

27_-1198137224.jpg

Tatt hos forige eier:

22_123713421.jpg

22_1832724813.jpg

(bildene tatt fra tidligere eiers finnannonse)

Og så ligger det bilder av han i den linken mud la ut, bortsett fra at han er svart nå hvertfall, ikke solbleket og brun. Men kan få tatt nye bilder av han, bare vente til regnet gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ridd han uten andre hester, han er våken og energisk, kanskje litt tittete i starten - men det var jeg som syns traktor som flytta på snø var litt ekkelt, ikke han. Roper ikke, og gjør ingen tegn til å ville snu. Hele hesten bare lyser "dette er kult!"

Var på tur med han i stad, for greit å ha ridd han litt hvertfall, jeg er pingle så tør ikke galoppere på hester jeg ikke kjenner, men vi trava masse, og han holder gjevnt og fint tempo - lett å ta ned i skritt igjen, men vil veldig veldig gjerne trave mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...