Gå til innhold
Hundesonen.no

Svarte småsnusere på vei - Pied Pipers første kull


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Da er det offisielt, etter flere perfekte parringer: svarte småsnusere in the making.

Mor, N Uch Skruff's Black In The USSR-Isis, aka Smula, er kjent for de fleste her på hundesonen. Hun er en robust tispe, hele 34 cm i mankehøyde, og en kraftig muskuløs kropp som gir henne fantastiske bevegelser. Sammen med en spesielt god pels, vakkert hode og mange andre fysiske fortrinn løp hun seg greit inn til norsk utstillingschampionat 2 år gammel. Hun har også gjennomført MH med 2 på skuddet.

Far er N S Uch NV-09 Tjurrupynten's Reload to Rio. Han er snart 7 år gammel, lite brukt - har bare et kull fra tidligere hvor 3 av 4 avkom er stilt ut og alle champions i forskjellige varianter. Dette er en hund jeg kjenner og liker godt. En DS av edel type, kort og kompakt, og også han er 34 cm i mankehøyde. Mentalt en veldig stødig hund med godt lynne.

1501711_10152092048236985_442182263_n.jp

Vi skal prøve en parring til i morra, og termin blir da i begynnelsen av juni :ahappy:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går så tenkte jeg at jeg måtte til veterinær igjen i dag - nå er saken en annen! Våknet av valpene i natt, Smula var borte. Hun sto ved verandadøra og måtte ut og tisse hun. Travet rundt i hagen og

Da har vi vært på UL Så minst 4 store blærer, og vet synes det egentlig så ut som hun var kommet lengre enn dag 29. Vi hadde jo nestenparringer de to dagene før, så det er jo teoretisk kanskje mu

Mere bilder, mere bilder! :D

Jeg gleder meg veldig til å følge dette kullet, det er vel snart et år siden vi snakket om det første gangen? Jeg kommer sannsynligvis aldri til å ha en DS, men din Smule har åpnet øynene mine for rasen. Vi krysser fingrer og poter for en deilig gjeng med små svartinger i sommer. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett oppstillingsbilder av henne før, men wow, for en kropp. Anatomisk utrolig lekker!

Dette blir spennende, gleder meg masse til valpebilder. :) Som Kiyomi sier har jeg virkelig fått ett nytt syn på rasen. :)

EDIT: Han/hun, ble brått usikker på om det var vordrende mor eller far. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett oppstillingsbilder av henne før, men wow, for en kropp. Anatomisk utrolig lekker!

Dette blir spennende, gleder meg masse til valpebilder. :) Som Kiyomi sier har jeg virkelig fått ett nytt syn på rasen. :)

EDIT: Han/hun, ble brått usikker på om det var vordrende mor eller far. :P

Smula øverst, Rio nederst ;)

Begge er godt bygde hunder, veldig jevne. Han er litt kortere i kroppen enn henne, hun har hakket bedre pels (begge har bedre pels enn de fleste DSer, men hennes er sjeldent god). Han har noe bedre front, hun har noe bedre bevegelser. Begge har veldig pene hoder med korrekte ører og mørke øyne, sterke overlinjer og fine haler. Typemessig er de like, men han er litt mer elegant enn henne.

Skal finne noen flere bilder når jeg er på pc :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter, siden jeg kan :aww:

Her er begge de vordende foreldre på samme tid/sted (NKK Trondheim, juli 2013), og man ser hvor typelike de faktisk er. Smula ble BIR denne dagen da dommer Petter Steen mente de var ellers like gode men at hun hadde bedre bevegelser. Hun var i storslag denne dagen, og virkelig fløy rundt i ringen :ahappy:

993905_10151582319811985_1176072005_n.jp

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette blir en tråd å følge med på! Husk å måle midjen hennes nå da Line, og ukentlige oppdateringer med bilde er selvfølgelig påkrevd (man starter ikke en slik tråd her uten å mene det!!!!).

Og bare for å ha sagt det - Smula er noe av det mest sjarmige man kan møte! Jeg mangler fullstendig schnauzer-kunnskaper, så man får unnskylde hva jeg henger meg opp i - men den der logrende pinnehalen og det livlige blikket under luggen - :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste: "Smarte småsnusere på vei" og det passer seg vel det også :D

Morsomt at jeg for noen dager siden nevnte at jeg gledet meg til å følge med på dette kullet :lol: Jeg visste ikke at parring var rett rundt hjørnet :P Vakre foreldre, så jeg gleder meg til å se deres vakre barn :ahappy: Krysser fingrene for liv inni magen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette blir en tråd å følge med på! Husk å måle midjen hennes nå da Line, og ukentlige oppdateringer med bilde er selvfølgelig påkrevd (man starter ikke en slik tråd her uten å mene det!!).

Og bare for å ha sagt det - Smula er noe av det mest sjarmige man kan møte! Jeg mangler fullstendig schnauzer-kunnskaper, så man får unnskylde hva jeg henger meg opp i - men den der logrende pinnehalen og det livlige blikket under luggen - :wub:

Of course! Alt skal måles og foreviges i morgen, da er man i gang etter siste parring :D

Så er det så koselig at du husker henne sånn, for hun er veldig oppvakt og blid :ahappy:

Smula har den svarteste og blankeste pelsen i verden og er bare helt herlig nuttete og skjønn!

Gleder meg masse med deg, og krysser alle utstikkende lemmer for perfekt størrelse på kullet og flotte småbarter. :heart:

Aberet med det er at hun er en fryktelig vanskelig hund å ta bilde av :lol:

Må legge til kommentaren fra MH-beskriver Tryggve Kroken, som jo er en mann som har møtt "noen" hunder opp gjennom:

"Hun der tror jeg må være den mest behagelige hunden jeg noen gang har møtt!"

:D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor stjerne i Smuleboka :wub: for at hun likte store berner gutter :wub: . Masse lykke til Line! :D

Smula liker alle hun, jo større jo bedre faktisk :ahappy: Store bernergutter og rottisgutter er favorittene hennes :lol:

Edit: @MegaMarie - alle mine dverger har gått MH, selv om jeg har fått flere spørsmål om jeg ikke er redd for å ødelegge hundene mine :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...