Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitbit tråden!


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 771
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ååååh, jeg hadde vist plutselig bursdag litt tidlig sa gubben

1 dag med fitbit. Konklusjon: motiverende!!

Dobbelt så mye som målet mitt idag

Posted Images

Vivofit durer ikke nei, det er fitbit fordi den har ikke skjerm. om du trykker deg igjennom ser du hvor langt du har igjen til mål evnt hvor mye over målet du har gått den dagen. du kan også velge å ha den på mål, evnt skritt, kalorier osv. må ikke ha på klokke biten.

Aha! :)

Ja, det har jeg fått med meg :D motiverende dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fitbiten min har dødd igjen... Den har levd i tre uker... Er den virkelig så dårlig, eller har jeg vært maks uheldig med de jeg har hatt (første levde i tre måneder og den andre i tre uker)?

Maks uflaks tror jeg, ellers er det jeg som har maks flaks med min :P Snart ett år nå, og eneste jeg har byttet ut er reima (og det var min egen feil som satte inn telleren feil vei og dermed ødela den).

Jeg legger til noen flere venner jeg tror jeg, kjedelig når det er bare meg på lista som synkroniserer og har synlige mål :P

Husk å meld dere inn her da :)

https://www.fitbit.com/group/22294L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alt i tråden, men lurer på noe. Fikk meg fitbit for noen dager siden og lurer på noe med søvnen. Jeg kan legge meg 12 og stå opp 7. Bruler en halv time før jeg sovner. Da kommer det opp at jeg har vært til sengs i 7 timer, men at kun litt over 3 av de timene er søvn. På søvnmønstret /den statistikken så ser det jo ut som at jeg er våken, sover, våken , sover osv. Er det slik hos dere?

Er jeg veldig urolig i senga eller sover jeg dårlig uten at jeg vet det selv :o ?

Jeg lurer på hvor nøyaktig søvnregistreringen (og andre registrering) er.. Jeg har nettopp tatt i bruk, ikke fitbit vel og merke, men sony smartband, og den registrerer til og med at jeg sover i ny og ne på dagen, på jobb :P Jeg ER trøtt om dagene, men mener bestemt at jeg ikke sover altså :P

Har dere med fitbit/ vivofit merket noe av dette? Og hvor nøyakig opplever dere at de er sånn generelt? Har dere testet/ sammenlignet skrittelleren opp mot andre skrittellere feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor nøyaktig søvnregistreringen (og andre registrering) er.. Jeg har nettopp tatt i bruk, ikke fitbit vel og merke, men sony smartband, og den registrerer til og med at jeg sover i ny og ne på dagen, på jobb :P Jeg ER trøtt om dagene, men mener bestemt at jeg ikke sover altså :P

Har dere med fitbit/ vivofit merket noe av dette? Og hvor nøyakig opplever dere at de er sånn generelt? Har dere testet/ sammenlignet skrittelleren opp mot andre skrittellere feks?

Med fibit må man manuelt sette på sleep mode, så det blir ikke registrert noe søvn med mindre man setter det på. Jeg har sluttet å reg søvn for lenge siden da jeg glemte av å slå av etter å ha våknet :P

Ellers syns jeg den er ganske bra med registrering :)

Nå har jeg satt daglig mål til 12 000 skritt om dagen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de nye fitbitproduktene annonsert! Charge vil komme i norske butikker i november, mens de to ander vil komme tidlig 2015.

Tror jeg må oppgradere!

http://blog.fitbit.com/fitbit-charge-charge-hr-surge-welcome-to-a-whole-new-world-of-fitness/#more-2985

Aahh er det mulig! Har gått å dratt på det såå lenge, at jeg ville ha typ fitbit, men den manglet klokke.. Nå har jeg nettopp kjøpt (tilsvarende fitbit uten klokke/ sony smartband), og så kommer den med klokke nå!! :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor nøyaktig søvnregistreringen (og andre registrering) er.. Jeg har nettopp tatt i bruk, ikke fitbit vel og merke, men sony smartband, og den registrerer til og med at jeg sover i ny og ne på dagen, på jobb :P Jeg ER trøtt om dagene, men mener bestemt at jeg ikke sover altså :P

Har dere med fitbit/ vivofit merket noe av dette? Og hvor nøyakig opplever dere at de er sånn generelt? Har dere testet/ sammenlignet skrittelleren opp mot andre skrittellere feks?

Selv om den står i dagmodus? Jeg har smartband og er overhode ikke plaget med dette. Den er ufattelig nøyaktig, faktisk. Jeg prøver ås e på klokken når jeg kjenner at jeg straks sovner og den har alltid rett. Også kikker jeg på klokken (på nattbordet,ikke telefonen) hvis jeg våkner på natten og den får med seg det også. Lurer på om dette med typ og lett søvn stemmer, for av de ca 8 timene jeg sover er bare 2-3 av dem i dyp søvn.

Synes den er litt vel flink til å legge på skritt når jeg går. Men den er såpass konsekvent på hvor mye den legger på at den er grei å bruke som "mål" til ting uansett. Også er den utrolig nøyaktig i forhold til tiden jeg bruker på å kjøre bil.

Liker blingsen, jeg! Fikk den til bursdagen sammen med en haug armbånd i forskjellige farger :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Vivofiten finner på å legge på 500 skritt på målet hver dag så kan dette bli slitsomt etterhvert :lol:

Morsomt og motiverende! Ikke minst er det veldig greit å ha med seg klokke og dato til enhver tid. De røde strekene kommer til å irritere meg grønn, Keo har aldri fått så mye lufteturer før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de nye fitbitproduktene annonsert! Charge vil komme i norske butikker i november, mens de to ander vil komme tidlig 2015.

Tror jeg må oppgradere!

http://blog.fitbit.com/fitbit-charge-charge-hr-surge-welcome-to-a-whole-new-world-of-fitness/#more-2985

oooh tøft! Synd de ikke har gjort noe med batterikapasiteten, men ellers så der veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg byttet jobb og det er helt håpløst å få nok skritt! Fra jeg står opp til jeg kommer hjem har jeg gått litt over 1000 skritt!! 1500 totalt hvis jeg handler eller trener. Det er ikke så mange steder å gå her jeg bor pga mørket og jeg må starte å gå flere runder eller sikksakk i boligfeltet for å komme rundt. I dag har jeg gått på kryss og tvers så langt jeg orket i nesten halvannen time og jeg har ikke mer enn 8500 skritt.

Tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser du kollektivt til jobb? Gå av en busstopp før ellernoe? Hender jeg gjør det, hvis jeg har tid går jeg inn til sentrum når jeg skal hjem, og tar bussen derfra, heller enn å ta den fra jobb. Hjelper litt ihverfall.

Hva er det på jobben som gjør at du går mindre? Kan du snike inn skritt noen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser du kollektivt til jobb? Gå av en busstopp før ellernoe? Hender jeg gjør det, hvis jeg har tid går jeg inn til sentrum når jeg skal hjem, og tar bussen derfra, heller enn å ta den fra jobb. Hjelper litt ihverfall.

Hva er det på jobben som gjør at du går mindre? Kan du snike inn skritt noen plass?

Jeg må kjøre. Drar to timer før samboeren, så han lufter hundene. Jeg jobber på kontor og sitter bare pal foran pc. Henter et par kopper te, men blir ikke mye skritt av det! Må jo bli når jeg kommer hjem at jeg får skritt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg byttet jobb og det er helt håpløst å få nok skritt! Fra jeg står opp til jeg kommer hjem har jeg gått litt over 1000 skritt! 1500 totalt hvis jeg handler eller trener. Det er ikke så mange steder å gå her jeg bor pga mørket og jeg må starte å gå flere runder eller sikksakk i boligfeltet for å komme rundt. I dag har jeg gått på kryss og tvers så langt jeg orket i nesten halvannen time og jeg har ikke mer enn 8500 skritt.

Tips??

Går du ikke tur med hundene? Hvordan trener du uten å få mer enn 500 skritt? Må jo ha på fitbiten da også. ;)

Det viktigste er uansett ikke skrittene, men aktivitetsnivået. Om du trener en halvtime med svømming, styrke e.l. annenvher dag så har du bra aktivitetsnivå selv om du ikke har nok skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du ikke tur med hundene? Hvordan trener du uten å få mer enn 500 skritt? Må jo ha på fitbiten da også. ;) Det viktigste er uansett ikke skrittene, men aktivitetsnivået. Om du trener en halvtime med svømming, styrke e.l. annenvher dag så har du bra aktivitetsnivå selv om du ikke har nok skritt.
Samboeren tar ut hundene om morgenen siden jeg står opp to timer før. Trener styrke og da blir ikke halvannen time mer enn 500 skritt :P Jeg går jo med hundene etter jobb, men får ikke gått langt nok til å nå 10000. Det er bare så kjedelig da jeg lett fikk 15-20000 om dagen i den gamle jobben. :( Ligger på 15000 ish på fridager. Må vel bare rydde masse og støvsuge hver dag. :P Har konkurranse med faren min om hvem som når målet først og jeg hater å tape! Hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren tar ut hundene om morgenen siden jeg står opp to timer før. Trener styrke og da blir ikke halvannen time mer enn 500 skritt :P Jeg går jo med hundene etter jobb, men får ikke gått langt nok til å nå 10000. Det er bare så kjedelig da jeg lett fikk 15-20000 om dagen i den gamle jobben. :( Ligger på 15000 ish på fridager. Må vel bare rydde masse og støvsuge hver dag. :P Har konkurranse med faren min om hvem som når målet først og jeg hater å tape! Hehe.

Du får begynne å jogge med hundene i stedet for styrketreningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke interessert i hvor mange kalorier jeg har forbrent eller hvor mange skritt jeg har gått, men så en reklame der et slikt armbånd fungerte som klokke og man kunne se når og hvem som ringte på mobilen din.

Jeg som kronisk klarer å legge fra meg og ikke vite helt hvor mobilen er, og som ikke orker å bruke stor klokke til vanlig synes jo det hørtes helt supert ut. Men noen som vet hvilken type jeg burde gå etter da, og driver den å piper mye, eller kan man ha den helt lydløs bare med vibrering evt.? Og hvor lang avstand fra mobilen fungerer det?

Aner virkelig ikke hvordan dette fungerer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...