Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitbit tråden!


tm100021
 Share

Recommended Posts

Kjøp ble det fredag kveld, landet på garmin pga lading og vanntetthet.

Første hele dag var i går lørdag, nice med 12 000 skritt uten å ha gått en skikkelig tur en gang! Bare vandring på utstilling (uten venstresvinger) og hagejobbing. Dog fornærma over at gjerdebygging (slå ned jordspyd med slegge) ikke taltes som god nok aktivitet til at jeg slapp mas om å komme meg i aktivitet :P Da skal jeg leve med at klesopphenging akkumulerte et par skritt for mye :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 771
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ååååh, jeg hadde vist plutselig bursdag litt tidlig sa gubben

1 dag med fitbit. Konklusjon: motiverende!!

Dobbelt så mye som målet mitt idag

Posted Images

Kan man bade med den?

Jepp :) Ikke gjort det selv enda, men den skal være vanntett ned til 50 meter og skal kunne svømmes med. Min får nok sin første tur i svømmebassenget snart.'

Edit: det som må sies er at den tilhørende appen er like rævva som testene har klagd over, men jeg landet på at det er lettere å overleve det mot at jeg slipper lading og uten problem kan svømme med den. Og etter en uke syns jeg ikke appen er noe stress, så det ordnet seg syns jeg :) Akkurat det med manuell synking syns jeg egentlig bare er greit, ser for meg at det sparer batteri på telefonen blant annet, og det gjør meg absolutt ingenting.

http://www.lydogbilde.no/test/garmin-vivofit denne reflekterer ihvertfall det jeg syns til nå. Og når jeg syns manuell synkronisering er bare greit står man igjen med rævva app, og det går seg til :teehe:

Endret av Aslan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Ikke gjort det selv enda, men den skal være vanntett ned til 50 meter og skal kunne svømmes med. Min får nok sin første tur i svømmebassenget snart.'

Edit: det som må sies er at den tilhørende appen er like rævva som testene har klagd over, men jeg landet på at det er lettere å overleve det mot at jeg slipper lading og uten problem kan svømme med den. Og etter en uke syns jeg ikke appen er noe stress, så det ordnet seg syns jeg :) Akkurat det med manuell synking syns jeg egentlig bare er greit, ser for meg at det sparer batteri på telefonen blant annet, og det gjør meg absolutt ingenting.

http://www.lydogbilde.no/test/garmin-vivofit denne reflekterer ihvertfall det jeg syns til nå. Og når jeg syns manuell synkronisering er bare greit står man igjen med rævva app, og det går seg til :teehe:

Registrerer den svømmeaktiviteter?

Fant ut at fitbiten ikke gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbit'en er ikke vanntett den da?

Det står litt både og, men jeg mener den er det. Kan ihvertfall brukes ned til 10 meter i følge fitbits egen side.

Edit: men nei, den registrerer ikke svømmeaktiviteter nei :hmm: Garmin skal visstnok være bedre på det, men har ikke testet det ut i praksis enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jepp :) Ikke gjort det selv enda, men den skal være vanntett ned til 50 meter og skal kunne svømmes med. Min får nok sin første tur i svømmebassenget snart.'

 

Edit: det som må sies er at den tilhørende appen er like rævva som testene har klagd over, men jeg landet på at det er lettere å overleve det mot at jeg slipper lading og uten problem kan svømme med den. Og etter en uke syns jeg ikke appen er noe stress, så det ordnet seg syns jeg :) Akkurat det med manuell synking syns jeg egentlig bare er greit, ser for meg at det sparer batteri på telefonen blant annet, og det gjør meg absolutt ingenting.

 

http://www.lydogbilde.no/test/garmin-vivofit denne reflekterer ihvertfall det jeg syns til nå. Og når jeg syns manuell synkronisering er bare greit står man igjen med rævva app, og det går seg til :teehe:

Har ikke prøvd appen jeg. Prøvd å logge på Garmin på nett og se? Likte nemlig dashboard med alt der. Synker den i ny og ne når jeg husker :-P synker til PCen jeg da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd appen jeg. Prøvd å logge på Garmin på nett og se? Likte nemlig dashboard med alt der. Synker den i ny og ne når jeg husker :-P synker til PCen jeg da.

Bruker ca aldri PC uten om når jeg sitter på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbit og ferie med hund i varmere strøk er litt umotiverende...

Hjemme har jeg stort sett minst 20 000 skritt daglig, men her nede blir det vanskelig i og med at det store deler av dagen er for varmt ute for hundene.

Man kan liksom ikke bare la de være i bilen og gå på egenhånd heller.

Jaja, får komme sterkere tilbake når vi kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga litt for mye vasking, prøvde å baske der trackeren ligger, så har armbåndet begynt å ryke i "sømmen"! Sendte de mail om det lørdag formiddag og fikk i dag tidlig svar hvor de først beklaget for sent svar (!), før de spurte om salgssted, str, farge og adressen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Måtte også kontakte fitbit da jeg ikke fikk til å koble Fitbit Aria til nettet her. Fikk svar dagen etterpå med alternative måter å gjøre det på, funket supert. Noen dager senere fikk jeg mail der de spurte om alt var i orden nå.

Er veldig imponert over kundeservicen de har!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nå har jeg ikke lest alt i tråden, men lurer på noe. Fikk meg fitbit for noen dager siden og lurer på noe med søvnen. Jeg kan legge meg 12 og stå opp 7. Bruler en halv time før jeg sovner. Da kommer det opp at jeg har vært til sengs i 7 timer, men at kun litt over 3 av de timene er søvn. På søvnmønstret /den statistikken så ser det jo ut som at jeg er våken, sover, våken , sover osv. Er det slik hos dere?

Er jeg veldig urolig i senga eller sover jeg dårlig uten at jeg vet det selv :o ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alt i tråden, men lurer på noe. Fikk meg fitbit for noen dager siden og lurer på noe med søvnen. Jeg kan legge meg 12 og stå opp 7. Bruler en halv time før jeg sovner. Da kommer det opp at jeg har vært til sengs i 7 timer, men at kun litt over 3 av de timene er søvn. På søvnmønstret /den statistikken så ser det jo ut som at jeg er våken, sover, våken , sover osv. Er det slik hos dere?

Er jeg veldig urolig i senga eller sover jeg dårlig uten at jeg vet det selv :o ?

Må ikke sove dårlig, men mye mulig du er urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alt i tråden, men lurer på noe. Fikk meg fitbit for noen dager siden og lurer på noe med søvnen. Jeg kan legge meg 12 og stå opp 7. Bruler en halv time før jeg sovner. Da kommer det opp at jeg har vært til sengs i 7 timer, men at kun litt over 3 av de timene er søvn. På søvnmønstret /den statistikken så ser det jo ut som at jeg er våken, sover, våken , sover osv. Er det slik hos dere?

Er jeg veldig urolig i senga eller sover jeg dårlig uten at jeg vet det selv :o ?

Vil tippe du sover urolig :) Sover du alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbiten min har dødd... :( Den er bare 3 mnd gammel, og for et par dager siden sluttet den å vibrere. Så sluttet "tappinga" å fungere, så sluttet den å registrere steg, og uansett hvor lenge jeg har ladet den står den på en strek. :( Har prøvd å "restarte" flere ganger slik det står på nettsiden, uten noe effekt.

Noen som har opplevd det samme? Har dere fått ny i butikken der dere kjøpte den? Må jo være meningen at den skal leve lengre enn 3 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbiten min har dødd... :( Den er bare 3 mnd gammel, og for et par dager siden sluttet den å vibrere. Så sluttet "tappinga" å fungere, så sluttet den å registrere steg, og uansett hvor lenge jeg har ladet den står den på en strek. :( Har prøvd å "restarte" flere ganger slik det står på nettsiden, uten noe effekt.

Noen som har opplevd det samme? Har dere fått ny i butikken der dere kjøpte den? Må jo være meningen at den skal leve lengre enn 3 mnd?

Min døde, dro der jeg kjøpte og de bare byttet, det var vist slik reglene fra fitbit var! Båndet mitt døde også, da hadde ikke butikken inne, sendte fitbit en mail, to dager senere spurte de om adressen og ei uke etterpå lå båndet i postkassa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbiten min har dødd... :( Den er bare 3 mnd gammel, og for et par dager siden sluttet den å vibrere. Så sluttet "tappinga" å fungere, så sluttet den å registrere steg, og uansett hvor lenge jeg har ladet den står den på en strek. :( Har prøvd å "restarte" flere ganger slik det står på nettsiden, uten noe effekt.

Noen som har opplevd det samme? Har dere fått ny i butikken der dere kjøpte den? Må jo være meningen at den skal leve lengre enn 3 mnd?

Min startet aldri den. Ladet seg fin i laderen, men ville ikke fungere utenfor. Så jeg returnerte til Siba og håper de får ut fingeren raskt med å sende den! Skulle jo ha den til løpet i Paris, og reiser på torsdag.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...