Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk for råd og tips  Har fått mange gode råd av oppdretteren min og nå, så nå ser jeg litt lysere på det å skulle stille han ut  
    • I dag har Ceres kjørt båt for første gang! Og det var så spennende og artig. I starten var hun ganske oppspilt og litt urolig, men på slutten var hun helt rolig. Vannhund tvers gjennom!
    • Hør med noen av disse som jobber med å beskytte  varebiler inni, kanskje? De bør jo iaf ha god oversikt over hva som er mulig.
    • Hvis det er aktuelt å jobbe utenfor Oslo, ville jeg nok prioritert å se på bolig utenfor Oslo også. Er god kollektiv transport innover til byen hvis man først skal noe, men nærhet til jobb ville nok jeg prioritert. Ahus ligger nærme både Lørenskog-området og Lillestrøm/Skedsmo-området, og vil tro du får mer for pengene der enn du vil få i Oslo. Det som kan være greit er å tenke ut om du ønsker å ta kollektivt eller kjøre bil til jobb, og dermed finne ut hvilke områder som er tilgjengelige da. For eksempel er det relativt dårlig kollektiv reiseveg fra Oslo til Ahus. Men dersom det er vel så aktuelt å søke seg til sykehusene i Oslo, så kan det jo være greit å se på steder som er tilgjengelig i begge kanter. Selv bor jeg i Groruddalen, på Trosterud, og synes Groruddalen har fått et ufortjent rykte. Bor masse forskjellige folk av ulik etnisitet, og de fleste er godt integrert. Hyggelige naboer og gode skoler. Trygt og fint, aldri opplevd noe ubehagelig. Utrolig fin natur med umiddelbar nærhet til Østmarka, og t-banen som bruker 15-20 min til byen. Her er også relativt rimelige store leiligheter også, i forhold til resten av Oslo. Vi kjøpte for to år siden, og fikk en 80 kvm 4-roms til i underkant av 3,5. Litt lenger ut i dalen er det også områder med rekkehus i god størrelse til en fin pris, som på Ellingsrud eller Høybråten. Som nevnt over er bompenger et hensyn å ta, man kan i såfall regne ut hva dette vil koste på ulike strekninger på fjellinjen.no. Ellers kan man jo vurdere å skaffe seg el-bil, da dette er mye billigere. Det er også gode kollektiv-forbindelser internt i Oslo, og greit med busstilgang ut av Oslo.
    • Sommeren har kommet til oss, og vi nyter tilværelsen med en roligere hund. Hun har en god periode med lite hormoner, og er stort sett rolig og mild å ha med å gjøre. Andre løpetid kom noen dager etter hun fylte 1 år, og mai har dermed vært preget av en meget våryr tass, men nå er den over for denne gang. Egentlig greit å ha det ferdig før sommerferien. Det er mange dager vi tilbringer ute, både på tur og på hytta om dagen. Og med to lærere i familien er det mange fridager foran oss som vi ser fram til. I sommerferien skal også Ceres for første gang bli passet av noen andre over flere dager, og vi er veldig spent. Vi skal to uker på bryllupsreise, og hun skal være med foreldrene mine. Hun har aldri vært borte fra oss på natta, så vi er selvsagt litt spente, men tror nok det går fint. Her er litt bilder fra den siste perioden:  
  • Nylig opprettede emner