Gå til innhold
Hundesonen.no

Tabris' og Ozus Geeky TirsdagsEFIT - 01. april


Tabris
 Share

Recommended Posts

Ingen aprilspøker i denne EFITen. Heller en hverdagslig tirsdag med litt geeky innslag.

Jeg står opp rett før seks, og glemmer å ta et bilde første timen.

Klokken syv er jeg på jobb. PCen er på og kaffen er hentet.

2014-04-01%2007.35.06.jpg

I åttetiden er jeg effektiv på jobb og oppdaterer Ozu-tråden på sonen. :sleep:

2014-04-01%2008.30.14.jpg

Ikke helt i form i dag, så selvmedisinerer med min tredje kopp kaffe og litt sjokolade jeg har gjemt unna i skapet.

2014-04-01%2009.25.05.jpg

Klokken er nå blitt formiddag, og det ser ut til å bli nok en solfylt vårdag.

2014-04-01%2010.34.58.jpg

Tid for lunsj - tirsdager er det pastasalat. Namme!

2014-04-01%2011.31.04.jpg

I ett-tiden får jeg nyss i at en kollega har tatt med seg kakerester hjemmefra...

2014-04-01%2012.08.40.jpg

I to-tiden begynner jeg å gå på tom for ideer - det er begrenset hvor kreativ man (jeg) kan være på bilder hver time på et kontor. Så jeg tar likesågodt en selfie.

2014-04-01%2014.28.04.jpg

Klokken er tre og det er tid for hjem - yay! Himmelen er fortsatt blå og dagen ser bra ut!

2014-04-01%2015.03.21.jpg

Fordelen med å begynne tidlig (og dermed slutte tidlig) og ikke ha for lang reisevei hjem - før fire er Ozu og jeg allerede ute på tur i det fantastiske vårværet. Man kan ikke klage med slike hverdager. :heart:

2014-04-01%2016.28.22.jpg

Etter middag oppdaterer jeg treningsplanen for denne uka. Fikk ikke gjort det i går siden jeg var syk.

2014-04-01%2017.29.08.jpg

Såh er alle plikter unnagjort for dagen og jeg kan endelig sette meg ned og spille The Elder Scrolls: Online som jeg begynte på i går. Meg og Mr. Pale Ale von Frydenlund. Geek-o-rama!

2014-04-01%2018.20.16.jpg

Klokken åtte spiller jeg fortsatt.

2014-04-01%2019.22.20.jpg

I nitiden mekker jeg kveldsmat til gutten - han tilbyr kjapt en dekk for å få måltidet.

20140401_210937.jpg

Også er det faktisk kveld herfra. Det er prisen å betale for å stå opp tidlig - og komme hjem tidlig. :sleep:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og sjokolade! Fin dag. :D

Den treningsplanen din såg lur ut, er det noko du har laga og funne på sjølv? Eg må kanskje kopiere. :ahappy:

Herlig dag. :D

Ja, har laget den selv. Den har blitt utviklet gradvis etter hva jeg har behov for. Har også en fane med liste over alle grunnferdighetene som jeg har fargekodet etter hvor godt han kan dem. Fikk lagt inn en formel som teller antall celler i hver farge også, så nå har jeg hele tiden en løpende oppdatering på hvor mange ferdigheter han kan hvor godt. Har en tredje fane for momenter i LP1, så kan jeg jobbe med og sette dem sammen etterhvert.

På selve treningsplanen har jeg også lagt inn teller på de ulike mappene, slik at jeg har en oversikt over hvor ofte jeg trener hvilken mappe. Da kan jeg fordele treningen mer jevnt og passe på at ingen mapper blir glemt. Fargekoder også her etter hvor bra treningen gikk. Forsøker å legge inn fire økter per dag - trene en ferdighet som er ny/noe han ikke kan så godt, trene repetisjonsøkt på en ferdighet han kan ganske bra fra før, en helhetstrening samt også en triksetrening. Er ikke alltid jeg får gjort alle fire på en dag, da, men det er målet. Også ca to dager "fri" i uka har det blitt. :)

Er bare å kopiere hvis du finner noe nyttig. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag. :D

Ja, har laget den selv. Den har blitt utviklet gradvis etter hva jeg har behov for. Har også en fane med liste over alle grunnferdighetene som jeg har fargekodet etter hvor godt han kan dem. Fikk lagt inn en formel som teller antall celler i hver farge også, så nå har jeg hele tiden en løpende oppdatering på hvor mange ferdigheter han kan hvor godt. Har en tredje fane for momenter i LP1, så kan jeg jobbe med og sette dem sammen etterhvert.

På selve treningsplanen har jeg også lagt inn teller på de ulike mappene, slik at jeg har en oversikt over hvor ofte jeg trener hvilken mappe. Da kan jeg fordele treningen mer jevnt og passe på at ingen mapper blir glemt. Fargekoder også her etter hvor bra treningen gikk. Forsøker å legge inn fire økter per dag - trene en ferdighet som er ny/noe han ikke kan så godt, trene repetisjonsøkt på en ferdighet han kan ganske bra fra før, en helhetstrening samt også en triksetrening. Er ikke alltid jeg får gjort alle fire på en dag, da, men det er målet. Også ca to dager "fri" i uka har det blitt. :)

Er bare å kopiere hvis du finner noe nyttig. :)

Jøss, imponert! Eg er ikkje så kjent med excel, men eg kan jo lage meg ei papirutgåve bygd på same lest. Vart liksom aldri ven med treningsplanen frå klikkerboka, men dette såg ut til å kunne vere noko eg kan klare å skjøne og oppdatere. Skal jammen prøve, flink du!

(Eg prøver hardt å ikkje bli hekta på (fleire) spel, men Elder Scrolls såg veldig ut som noko eg kan like. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, imponert! Eg er ikkje så kjent med excel, men eg kan jo lage meg ei papirutgåve bygd på same lest. Vart liksom aldri ven med treningsplanen frå klikkerboka, men dette såg ut til å kunne vere noko eg kan klare å skjøne og oppdatere. Skal jammen prøve, flink du!

(Eg prøver hardt å ikkje bli hekta på (fleire) spel, men Elder Scrolls såg veldig ut som noko eg kan like. :D )

Tusen takk! Det skal sies, da, at dette har blitt til gradvis. Hadde noen presentert meg med en slik plan for tre-fire måneder siden, så hadde jeg blitt totalt avskrekket og aldri giddet begynne engang. Så laget jeg en liten oversikt her, en liten der, også måtte jeg jo legge til dette, og så var jo denne biten også nyttig... til slutt ble det større enn jeg hadde tenkt, men er veldig nyttig. Godt å få litt struktur på treningen, det har gitt et hopp i fremskrittene!

Og don't get me started on TES... storfan av serien, har hatt nedtelling til TES: Online og kommer til å bruke MYE tid på det fremover. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig treningsplan :D Jeg skjønner godt at om noen ville presentert den til deg så hadde du aldri orket, haha! Akkurat det jeg tenkte selv :P Men om den ble til etterhvert, så kanskje jeg må prøve :D Jeg tenker ihvertfall en treningsdagbok er lur :)

Jeg syns alltid du er så flink til å gå fine lange turer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser litt spennende ut å jobbe på kontor, jeg har aldri hatt kontorjobb..

Flink du er med treningsplanen, den ser veldig detaljert ut :)

Jeg har aldri hatt noe annet enn kontorjobb. Stortrives med det, jeg er så makelig anlagt, kunne aldri tenke meg en praktisk jobb. :)

Og takk, ja, den har blitt ganske detaljert de siste ukene, men det hjelper veldig.

Utrolig stilig treningsplan :D Jeg skjønner godt at om noen ville presentert den til deg så hadde du aldri orket, haha! Akkurat det jeg tenkte selv :P Men om den ble til etterhvert, så kanskje jeg må prøve :D Jeg tenker ihvertfall en treningsdagbok er lur :)

Jeg syns alltid du er så flink til å gå fine lange turer :ahappy:

Ja, du kan starte med noe helt enkelt som du føler du selv klarer å følge opp, så ser du jo etterhvert om du føler du trenger å bygge på den eller ikke. Jeg liker system og oversikt, så jeg koser meg med slikt når jeg bare kommer i gang. :D

Jo, takk, turene er kortere enn de var i høst, da. Nå ligger de på rett over en time til dagen - bortsett fra de lengre turene i helgene. Men satser på at hverdagsturene også blir litt lengre etterhvert nå som det går mot vår. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: JEG ELSKER HÅRET DITT :drool: Let's trade :lol:

2: Ammagaaad, Elder Scrolls Online?! You lucky bastard :cry:

3: Så flink du er til å planlegge treningen din med Ozu! :ahappy:

1. :flowers: (Du ser håret bedre i Personen bak...-tråden)

2. :bananas::jump::hyper:

3. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...