Gå til innhold
Hundesonen.no

Steder/turområder hvor det er lite folk


Gronnis
 Share

Recommended Posts

Ikke akkurat en hundetreff-tråd, men slenger den inn her siden det er snakk om Bergen. Lurer på om det er noen av dere Bergensere som vet om steder/turområder i Bergen hvor det ikke pleier å være andre turgåere/folk. Vil gjerne trene inkalling med Zana uten langline, men må begynne et sted hvor det er lite forstyrrelser og folk/hunder hun kan løpe bort til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det hvor mange hundeeiere som vil oppgi sine fredfulle turområder på et offentlig forum da ;)

Jeg har funnet ut at om man ikke holder seg til stiene, men går utenfor - altså bare rett ut i skogen, møter man ikke folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Møtte kun en person når eg gikk en tilfeldig sti rett opp løvstakken fra Solheim gravplass der. Litt bratt då, men fint. Litt forskjellige stiar der virka det som, men alle veldig lite brukt i forhold til "hovedløypa". Når du går opp kjem du opp der dei har hogga mykje, der er det større fare for å møte folk ;)

Ellers syns eg sjelden eg møte folk og hunder ved gressplenen ved brann stadion sånn på formiddag, men er jo vanskelig å garantere. Må sikkert litt "utpå landet" for å finne veldig øde plassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har forresten funne ut at på formiddag/vanlig arbeidtid så er det begrensa med folk som er ved Solheimsvatnet. Huska eg rett så bur du ved Landås? Sletten? Er vertfall en grei tur for deg dit då. Når du kjem til den delen av vatnet der det er stor gressplen med hekk rundt og litt benker, så går det an å slippe og trene innkalling! Gjorde det sjølv seinast i går. Kom en dalmatiner og en berner sennen-kvalp, men det gikk fint. Dei var veldig greie begge to, og tullingen min fikk ekstrabonus fordi han fikk springe med dei. (I sånne settinger gidde eg ikkje prøve å kalle han inn en gang, rosa heller og gir han godbita når han finne ut han vil bort til meg en tur ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...