Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestemmer bikkja når du må stå opp?


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Jeg har en kollega som står opp 0630 hver dag, enten det er hverdag eller helg, uansett om hun har fri, eller om hun må på jobb, og begrunnelsen er at hunden må på do, og ut på tur.

Dette er en voksen labrador. Damen har ikke barn som gjør at hun ellers må opp så tidlig.

Jeg lurer på om det er vanlig, eller om jeg har en usedvanlig lat hund, for han står opp når det passer meg, og han maser aldri om å måtte ut på do på morgenen.

Nå har han en veldig god blære, det har han alltid hatt, men jeg trodde at man kunne stå opp til normal tid når man har voksen, frisk hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg føler meg som en tenåringsmor med Milo i hus. Har jeg fri, så vimser jeg fram og tilbake i leiligheta for å rydde og vaske, samtidig som jeg stikker innom soverommet for å dra av Milo dyna og si i

Her er hundene alltid de siste til å dra seg ut av senga

Nei, aldri. Om de noen gang har prøvd seg så har de fått hva enn lill-i-halvsøvne har funnet i armsrekke kastet på seg

Nei, i helgene sover jeg så lenger jeg vil. Hvis jeg sover lenge så er det fordi jeg har vært oppe lenge, og da har Ozu også hatt siste tissetur sent, så det er aldri noe problem.

De eneste gangene hunden har "bestemt" når jeg skal stå opp (bortsett fra valpetiden) er når han sutrer og pistrer og forteller at han MÅ på do NÅ! Det skjer kun i unntakstilfeller (når jeg f.eks var dum nok å bruke pølse til godbiter, noe så gjorde ham så tørst at han drakk enorme mengder vann på kveldstid).

I ukedagene er jeg jo oppe tidlig pga jobb, men i helgene: Nei. Jeg sover til jeg står opp, og da er ikke det å ta ham ut det første jeg gjør heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som står opp kl 03 hver natt med JRTen sin fordi den skal tisse... Tror heller det handler om en dårlig (u)vane akkurat det :P
Som regel står mine hunder opp når jeg står opp, men noen morgener klarer ikke unghunden å holde seg og begynner å mase. Da går vi ut og tisser og så inn å legger oss igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i helgene sover jeg så lenger jeg vil. Hvis jeg sover lenge så er det fordi jeg har vært oppe lenge, og da har Ozu også hatt siste tissetur sent, så det er aldri noe problem. De eneste gangene hunden har "bestemt" når jeg skal stå opp (bortsett fra valpetiden) er når han sutrer og pistrer og forteller at han MÅ på do NÅ! Det skjer kun i unntakstilfeller. Jeg sover til jeg står opp, og da er ikke det å ta ham ut det første jeg gjør heller.
Gadd ikke skrive akkurat det samme (bortsett fra to setninger), men er det samme her :P Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg står opp når jeg vil og han får komme ut på tissetur, når jeg har fått på meg fillene mine :)

Jeg kan være temmelig morragretten, så jeg blir ikke nødvendigvis blid av å bli vekket for tidlig :) Det tror jeg Teo er inneforstått med.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. På hverdagene går det greit, det er verre i helgene. Når jeg vil sove til 9-10 så blir hun utålmodig. Det er ikke fordi hun vil ut, men fordi hun vil ha mat. Da hun sov i bur gikk det bedre med akkurat dette. Da kunne hun sove mye lengre enn hun gjør nå (løs på soverommet mitt). Hvis jeg ikke gidder piping så gir jeg henne bare mat og går og legger meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine valper lærer seg fort å bli B-hunder! Jeg hadde blitt mannevond om de hadde begynt å mase uten grunn tidlig på morgenen når jeg kan sove lenge.

Jeg våkner alltid av meg selv i 7-8 tiden i helgene, da står jeg opp og gir Bella medisinene sine og lufter de i hagen samtidig. Så går vi å legger oss igjen og sover til jeg våkner på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop, her vurderer det himla mye når vi står opp. Dvs, jeg står opp til samme tid sånn omtrentlig man-fre, men samboer jobber turnus, så pga det varierer det :) Thorvald kan sove leenge om morgenen om vi har helt fri. Maser kun om ut hvis han er syk eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som står opp kl 03 hver natt med JRTen sin fordi den skal tisse... Tror heller det handler om en dårlig (u)vane akkurat det :P

Som regel står mine hunder opp når jeg står opp, men noen morgener klarer ikke unghunden å holde seg og begynner å mase. Da går vi ut og tisser og så inn å legger oss igjen :ahappy:

:blink:

Her må hundene pent vente til vi står opp. Før pleide mopsen å vekke oss i helgene, men det har hun slutta med. Kan ikke helt huske når, men nå sover de iallefall til vi står opp. Og de har alltid mye mer hastverk med frokosten enn å få tisse :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja står opp når jeg står opp. Har jeg vært en tur på byen så kan jeg lett sove til ett, og da sover han til ett. I hverdagen står jeg opp sånn halv sju-ish og da står han opp med meg. Sånn har det alltid vært. Men sover jeg til ett så har han gjerne fått tissetur i tre-fire tiden om natten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en tenåringsmor med Milo i hus. Har jeg fri, så vimser jeg fram og tilbake i leiligheta for å rydde og vaske, samtidig som jeg stikker innom soverommet for å dra av Milo dyna og si ifra om at det er på tide å stå opp. Det gjentar seg ofte flere ganger og kan pågå i flere timer. I dag holdt vi på til klokka var 3 før jeg fikk han med meg ut :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover til jeg våkner og skal opp :-) De ligger også rolig og venter til jeg har både kledd på meg og vært på badet. unntaket er når de er syke med diare eller spysjuka.

jeg jobber turnus :-) Vi står opp alt fra 6 til 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...